tékannor och lera

Jag hade 4st paket att hämta ut på posten, så idag kunde jag inte hålla mig, utan kilade iväg. Det ena var en bok från pocketutbytet, tack Elin. Det andra var ett par jeans jag köpt av käthe. Det tredje var en parfym, tack Elisabet. Och så det fjärde som var något jag beställt och här är några detaljer utav det;

image624


Men nu ska jag prova jeans och testa parfymen.

Förresten, lite lustigt att fem minuter innan Antikdeckarna börjar så pratar jag med mamma i telefon och vi pratar om just tékannor och just de gjorda i lera från Yixing. Och för oss är det första gången vi ens inser att det finns tékannor för flera tusen och att dessa är 'klassiker'. Och så vips chips, fick vi lära oss ännu mer. Ja, för den som inte såg Antikdeckarna då, så var den ena antikkillen i Kina och just denna sorts kannor kom på tal...

Puss och kram

Hittade just en nätbutik med 50tals retro-saker. Helt ljuvliga. Man kan säga att jag blev kär. Förälskelse vid första ögonkastet helt enkelt. Så surfa in här; Broarne - lantlig inredning ; och ta en titt... Nu!


Andra bloggar om: , , , ,




Kommentarer
Mandiz

Helg! Så skönt!
Ha en bra dag, och helg, såklart.
Och skäm bort dig själv med nya kläder, godis eller en bio, det är du värd!

2008-04-11 @ 08:17:05
URL: http://mandizblogg.blogg.se
Emmelie

Å så kul med massa paket :D

2008-04-11 @ 13:25:29
URL: http://puffsmode.blogg.se/
leopardia

mandiz: visst är det skönt :) tackar, skäm bort dig själv, du med.

Emelie: riktigt roligt var det :)

2008-04-11 @ 15:01:05
Fido

Är väl inte meningen att jag ska gissa, men jag gör det ändå: t-shirts med dina fina självporträtt! :D
Puss!

2008-04-11 @ 17:13:39
leopardia

Fidolito: jajamensan, banne mig :) puss!

2008-04-11 @ 19:48:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0