dagens låt

Dagens låt får bli denna;



Ska snart ta mig an säsong 4.

Har haft en härlig dag i solen. Jodå, jag har jobbat hela tiden, men ibland innebär det ju att man får strosa omkring i Gamla Stan och prata med folk. Om livet ändå fick vara som det är just precis nu...

Köpte fyra stycken vackra, söta vykort idag, men det var allt.

Och helt plötsligt är jag sugen på att ha bil. En bra bil.

Nä, hopp i säng.

Puss och kram

söndag och kyrkklockan ringer


Nja, jag ska inte skriva om bröllopet... Jag började filma en dokumentär om vad vi som inte tittade på bröllopet gjorde, men så somnade jag... så när det var vigsel så låg jag och sov. Okej att Andy Warhol kan göra sådana filmer, men när jag gör det - kanske iiiinte lika intressant...

Nu ska jag ta min knakande rygg och hoppa tillbaks ner i sängen ett litet tag. Varje helg har jag storstilade planer för vad jag ska göra, men efter en hel arbetsvecka är jag slutkörd och bara sover. Måste skärpa mig där... Någon som vet något bra trick för pigghet?

Pratade med C från L-xfällan.
- Alltså, det är så jobbigt, alla tror alltid att jag är Pontus, så när jag är på systemet så kommer det alltid fram folk och säger 'men här hittar du väl inget gammalt, hö hö hö' och min fru bara stirrar på mig och jag bara 'äh, de tror att jag är med i A-deckarna..'.
Skitkul, jag höll på att kikna av skratt. Det är ju inte ofta man tror att ekonomer är roliga, så det var en trevlig överraskning.

Puss och kram


lite om helgen

Hittade en loppis i helgen. En loppis som ligger på gångavstånd, även om det är ett rätt långt gångavstånd, så iallfall. Och även om loppisen mest bestod av skräp, så gick jag iallfall därifrån 50kr fattigare... Bland annat en konstmapp med nordiska konstnärer fick följa med hem... Och två små ramar, utan glas dock... Och två böcker med bilder från filmatiseringen - Unga kvinnor och Oliver Twist. Och en liten espressokopp.

Puss och kram


hus och jobb

Med risk för åtal för att jag befinner mig på privat mark utan tillstånd, så...

 

Mitt drömhus. Jodå. Dock tror jag inte att de får 1,2 mille, men det är värt det. Det är fridens och lugnets boning!

 

Jag har verkligen mitt drömjobb. Det är lite märkligt. Okej att det inte är särskilt glamouröst med röda mattor som rullas ut, men det är ju en produktion jag älskar... Och det känns bra. Det är ju få förunnat att få prova på sitt drömjobb.

 

Nej, dags att hänga tvätten och ta sig en dusch.

 

jahapp



Så har man firat födelsedag... Eller inte... För det gjorde jag under långledigheten... Fick en handdammsugare av mina föräldrar ihop med en jättejättesöt John Blund-tallrik och lite annat.

Ett annat historiskt ögonblick sker just nu. Det allra sista avsnittet av Plus. Så kan det gå, skulle man kunna säga.


En C. Schulman har börjat på jobbet idag såg jag. Jag antar att det kanske är hemligt, men eftersom jag inte riktigt minns vad det var han skulle göra det, så är ju risken minimal att jag råkar försäga mig när det gäller något av vikt...

Puss och kram

hus och tv

Ni vet hur det är när man krockar lite lätt med nån på jobbet. Så där nån man inte direkt har pratat med tidigare eller ens vet namnet på eller vad den gör, men man tjenar lite ändå. En lätt nick så där. Så var det idag. Jag slängde mig runt och karln tjenade lite lätt, varpå jag svarar
- Heeellouuuu
För det är ju liksom nån jag känner.
Eller inte.
Det var visst programledar-Ola.
Och det är nånstans där man måste inse att bara för att jag har sett honom på tv i flera år så betyder det inte att han har sett mig.

Och så är mitt drömhus till salu.
Nejdå, det är ingen lyxvilla på Djursholm, det är ett ruckel i skogen där jag tillbringade mina barndomssomrar. Eller en del av somrarna iallafall. Så om någon ger mig 1,2 mille så vet jag vad jag ska göra med dem.

Puss och kram

RSS 2.0