Pust, för denna kväll

Så är jag tillbaka till storstan igen. Hann inte med så mycket i Lund. Inte träffa E, inte shoppa loss, inte plugga ihjäl mig. Dock hann jag väl med stor sannolikhet kugga på tentan i italienska. Torts att den egentligen var rätt lätt. Men så får man ju på tok för lätt hjärnsläpp också. Nåja, jag får kanske inse att jag även behöver läsa på den svenska grammatiken för att förstå den italienska.

Nu sitter jag och skriver på min kära inlämningsuppgift. Måste visst skriva två stycken artiklar (= 9 sidor) ikväll och man kan säga att jag har redan tråkigt. Kan bero på bristande struktur, inte på att själva ämnet är tråkigt. Men det blir väl att köra vaken-hela-natten.

Och jaaaa, jag tittar på Big Brother, än så länge. Den 31a slutar de ju frivisa tv11 eller vad kanalen nu heter. Men ja, vad har jag att säga om den här säsongen av BB då? Jag menar måste folk vara så smutsiga? Okej, folk får väl ligga bäst de vill och hur de vill och med vem de vill utan att jag bryr mig nämnvärt, men kan det inte ske på ett lite mer charmigt sätt? Inte så ja, människoförnedrande?! Med smutsig menar jag alltså inte dirty. Och måste folk så ofta kommentera hur smart någon annan är? För allvarligt talat, det är väl inte så att de dära deltagarna är överdrivet smarta någon av dem? Inte för att jag har något emot någon av dem, men.. Nåja, det som är mest värt att nämnas den här säsongen är väl hur trist klippt avsnitten är... Inte redigeringsmässigt utan produceringsmässigt. Det är faktiskt helt ärligt rätt jäkla trist att glo på den här säsongen, man tycker liksom inte att något händer annat än fylla och smuts och skrik. Jag menar det är ju än så länge faktiskt ingen som har sagt något och jag antar att de för diskussioner där inne i huset, någon gång iallafall.

Blippblupp

Ciao

Smartson och testpiloter

Jag testade ju Gooh!-maträtt via Smartson och det var väl en sisådär smaksensation. Däremot var det kul att testa något nytt och fundera över vad man egentligen tyckte och rapportera, istället för att bara tycka bä eller bu.

Just nu letar Smartson efter testpiloter till LG Optimus 2X, vill du ansöka om att bli testpilot gör du det HÄR, senast den 27e mars.




Småcoolt så där. Och någonting jag verkligen skulle vilja testa, då jag mer än gärna skulle vilja ha en telefon som kan spela in videoklipp i hög kvalitét.


Annars är jag i Lund just nu. Har skrivit tenta i italienska. Och ja, gissningsvis kuggat på tentan i italienska. Spännande, spännande, men så kan det gå. Sprang in en sväng på Moderna Museet i Malmö också. Låt mig säga så här; om de inte har högre krav där i Malmö så är jag bra sugen på att ta mig dit och styra upp det hela lite. (Eftersom jag är så jäkla bra, ähum ...) MEEEEN, då kanske jag ska sluta ligga efter med mina 'riktiga' studier och se till att få in inlämningsuppgifterna. 8 sidor tills på onsdagmorgon om kosmopolitisk konst och heja globaliseringen och hoppsan svejsan och massor med annat. Nåja.


Ciao

Morgondagens planer

Planen för imorn är;



äta lite gott. Gooh, en bit av Operakällan - det låter det, för att vara färdigmat menar jag. Får testa den genom Smartson, som är ett företag för dem som vill vara testpiloter.

Kanske blir det loppis, plugga, läsa och skriva och ja, försöka hämta kraft och bli av med förkylningen.

Ciao

Ett fotoprogram som är gratis och funkar bra

Jag tänkte att jag skulle tipsa om ett väldigt enkelt och smidigt fotoprogram, som dessutom är gratis. PhotoScape, heter det och finns att ladda ner här.



Det finns ett gäng olika ramar. Det finns olika filter och andra effekter. Dessutom finns det ett gäng olika bildsidor så att du lätt kan pussla ihop dina bilder med varandra.
Det är naturligtvis inte lika avancerat som photoshop, men för ett gratisprogram så är det helt klart det bästa och smidigaste jag testat.

Annars har jag tydligen blivit förkyld, så jag sitter och skriver en liten artikel för att maila iväg, då jag inte tror att jag kommer att gå på seminariet imorn. Jag tänker att det kanske är lika bra att förekomma det hela och göra en extrauppgift på eget bevåg. Så där med tanke på att jag ligger efter med förra veckans uppgift.

Ciao

Önskelista

Man kan säga så här: jag skulle jättegärna vilja ha en sådan här hurts:





Gjord i röd plast, designad av Joe Colombo. Den är egentligen gjord för kontoret gissar jag, men jag tycker att den vore oerhört praktisk att ha i badrummet. Nu är jag ju snål och vill inte betala vad som helst för den, så jag kan absolut nöja mig med en liknande skapelse, men dock vill jag att den ska vara röd - eller möjligtvis grön.

Nåväl, den heter Boby Trolley och finns i olika storlekar. En nytillverkad kostar runt tre tusen. Själva designen är från 1970.

Joe Colombos design har även tillverkats på licens av det svenska företaget Husqvarna. Dock inte dessa hurtsar. Men som alltid när det gäller design från just den här tiden (50-60-70talet) så förekommer det; ja, kanske inte rena och skära kopior, men väl designstölder. Joe Colombos respons på detta var dock "We’ll just have to make it better." och syftade på sig själv och sina kollegor.


Ciao


Lite om inredning

Jag blev ombedd att skriva ett inlägg om inredning. Jag tycker ju naturligtvis att det är roligast att leta inredning på olika auktioner och loppisar. Tyvärr hann jag handla hos de vanligare möbelkedjorna innan denna passion för det äldre drabbade mig. Jag tycker dessutom att man kan blanda hej vilt - stilmässigt. Jag skulle jättegärna vilja ha en barockstol som skrivbordsstol till ett modernt skrivbord. För att ta ett exempel.

Jag läste ett bra tips på en sajt om inredning. Det är ett väldigt enkelt tips, men en tanke som så lätt faller bort. De skrev att om man till exempel har en vas man tycker är lite sisådär tråkig och den inte riktigt passar på vardagsrumsbordet, så ska man testa att ställa den på ett mer oväntat ställe. Till exempel i bokhyllan. För där kanske den får ett helt nytt liv.

Jag tycker att det är just sådana saker som kan vara extra spännande. Att hitta nya användningsområden eller platser för saker och ting. Jag har till exempel själv ramat in ett par gamla veckotidningar.



Eftersom jag tycker att de både är snygga, men även är tidsdokument, i stil och form, som kommunicerar med den övriga betongmiljön i lägenheten.

Ciao

En liten sidohobby

Jag tänkte skriva lite mer angående Antikmässan. Som att en liten sidohobby är att gå runt att kolla efter saker man själv äger och se vad de kostar. Nu gissar jag lite hej vilt att de flesta tar och saftar priserna lite, med tanke på att jag tror att de får betala en hel del för att ha sitt lilla bås.

Hur som helst. I somras ropade jag in en låda på auktionen. Tror att jag gav 80 pix och det jag ville ha i lådan var en enda mugg.



Och ja, det var en sådan här månadskopp från Royal Albert. Nu kommer jag inte ihåg vad de tog för dem på mässan, men jag tror att dog 180kr. Men ja, det var ju bara ett exempel. Men det är nördigt kul att gå runt och känna igen massor med saker.

Puss och kram


sommar sommar och solskydd

Helt enkelt för att jag ser fram emot en riktigt varm sommar med mycket sol. Och ja, brorsan åker väl antagligen till Italien och cyklar i bergen och ja, vad behövs inte då - om just solskydd.

Just nu kan man få prova solskydd helt gratis genom att fylla i sina uppgifter( gäller fram till 30/3.) Har du blogg och bland de 25 första att blogga om erbjudandet får du YTTERLIGGARE ett gratis solskydd. Genast känns sommaren och solen lite lite närmare, eller hur?


Skriv ett blogginlägg där du:
- Berättar om Proderms kampanjsajt där man kan anmäla intresse för att få gratis solmousse fram till och med 30 mars.
- Länkar till http://prodermbjuderpasolskydd.se genom att hyperlänka något av orden: Proderm, solmousse eller solskydd.
.
Maila länken till din bloggpost samt din bostadsort till [email protected] Alla kommer få svar angående om inlägget är godkänt.
RSS 2.0