men jag är inte stressad


ja, nä, jag får försöka ta ledigt helt enkelt, för annars får jag inte köra upp i bergslagen. ja, alltså, det finns ju ingen som kan hindra mig, men på den tiden jag har iallafall... suring, men det löser sig säkert. bara jag får det där sketna kortet så att jag slipper se dem igen.

hahaha, pappa har googlat rätt på min blogg. så nu kanske det blir lite censur på eländet. såg just gårdagens rubrik, kanske får behärska språket lite då... gubbtjyv.

har iallafall svarat på två frågor på hemtentan och har en kvar. så nu tänker jag belöna mig själv med att se på en rysare innan jag sätter igång med nästa fråga. jag vet dock i vanlig ordning inte om jag verkligen har svarat på frågorna eller inte, men, men...

råkade köpa ett par jeans på tradera. det var inte meningen, jag var helt säker på att nån skulle buda över, för det var ett par D&G - jeans, men nu sitter jag här och har vunnit budgivningen. jag har alltså inte köpt jeans sen jag vet inte, början på 90-talet.... jag vet inte ens om jag kan ha dem, för jag vet inte vad jag har för storlek när det gäller jeans, men, men, det är som det är med det...

nå, puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , ,

vem ska man ligga med för att slippa det här?

jag är tillbaks till träsket. i träsket. det där träsket när ingenting flyter på. eller rättare sagt när en grej fixar sig så dyker det upp nåt annat skit i ögat.

jag har iallafall äntligen lyckas lösa mina vändor med csn och det är fixat nu. det är skönt när man kommer till handläggare som är trevliga och vill hjälpa till. men då strulade det genast till sig på annat håll. ringde min bilskola för att säga att jag inte ville ha tiderna veckan innan uppkörningen.
- men kör upp med den skola du åker med nu då
- jo, men jag ska ändå hem då och ja
- men det vet jag inte om vi går med på.
- ???
- nä, för våra lärare vill ju ha koll
- ???
- men jag ska snacka med dem och höra vad de säger. så återkommer jag.
jahapp, så helt plötsligt var det viktigt... då vet man. men orka ta körkort när man inte får bestämma själv då... jag är förkyld så jag orkar knappt sucka, haha.

jag har svarat på en fråga på hemtentan. så nu ska jag äta frukost. kvart över två, jag vet, men, men. ska glo lite på lost och tycka synd om mig själv och sen läsa lite olika manifest och försöka svara på en fråga till. alt. läsa om japansk filmkonst.

ingen post fick jag idag heller. det är helt öde på min hallmatta. inte ett endaste litet reklamblad damp ner på golvet idag.

jag känner mig allmänt hatad av bilskolor just nu. jag kan inte hjälpa att jag inte kan ta körkort. ta mina pengar och var glada istället. för den andra har inte ringt om nån ny tid än. de vill liksom inte veta av mig, bara för att jag är så trög...

suck suck suck.

ja, nä puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , ,

ibland behöver man ett skohorn


haha, ja, först och främst har jag blivit utmanad av denna flitiga studentska ;) så jag drar väl igång på en gång...

Här är reglerna:
1.
Länka till den som utmanat dig.
2. Berätta 7 sanningar om dig själv.
3. Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat.

Mina 7 sanningar:
1.
Jag är en sucker för glamour.
2. När/om jag framstår som intelligent är det enbart med hjälp av tur.
3. Jag dyrkar min storebror, har alltid gjort. Han är bäst.
4. Ibland är jag trött på stockholm.
5. Jag blir alltid nervös när jag ska ringa nånstans, även om det är till en av mina darlingar.
6. Jag kan inte immietera ljud. Jag kan inte låta som en bil eller kvacka som en groda eller nånting.
7. Jag kan inte heller slappna av i läpparna så att jag kan frusta som en häst. ni vet.

jag utmanar den som vill haka på...

och så en annan sanning. jag råkade köpa det här skohornet på tradera;

image361

för en nätt summa på 420kr. men jag behöver lite satc i mitt liv kände jag...

håller på och läser virginia woolf. läs henne. gosh, vilka formuleringar. nästan så att hon slår strindberg. just nu är det mrs dallaway jag läser och klurar på. för tentafrågan handlar om hur moderniteten påverkade prosakonsten och hur de experimenterade inom romankonsten. jo, men visst. det fixar jag. ge mig en faktatext nån. snälla.
nåväl.

har ont i halsen :( så jag ska väl gå och skölja med nåt bra och sen sätta mig och dricka varm svartvinbärssaft.

puss och kram!


Andra bloggar om: , , , , , , ,

förvirring råder alltid

jag borde naturligtvis inleda det här inlägget med att jag är färdig med hemtentan. problemet ligger i att jag inte är det. inte ett endaste dugg. och att jag än så länge inte riktigt klurat ut vad de är ute efter med sina frågor, eller hur de förväntar sig att jag ska få ihop det. är det meningen att jag ska använda förra kursens 'kunskap', för så vitt jag minns har vi inte läst nåt den här kursen om hur staden och utvecklingen påverkat litteraturen...  så här sitter jag och klurar och bläddrar i mina kompendier. eller fasiken, nu ljög jag. jag har inte börjat bläddra än, för jag sitter med kaffe och svär lite över att man måste äta frukost. tidsödande frukost.

var inne i stan igår och gick på postmuseum med mamma och hennes vänner. kikade på bindefelts inbjudningskort. såg en bild på vilka jag tror var anne-li rydé och jens orback och började fundera på ifall de någon gång varit tillsammans...?! annars köpte jag en överdrivet dyr mugg som det stod greta garbo på och som jag vill dricka kaffe ur. beijing babes, boken. och några vykort.

men ja, nu ska jag lägga ut några stövlar till försäljning på tradera.

puss och kram

känn er utmanade

idag har jag inte ens kollat på hemtentan, som de ska ha lagt ut på nätet, nej, jag har glott på lost. lost är en serie jag inte trodde att jag skulle ge en chans, men så i ren tristess fastnade jag helt i min önskan att serien ska ta slut och jag måste bara få veta hur. men nä, det kommer till fler folk än vad folk dör.

så då kan man säga att eftersom den här spättan utmanade mig(ja, du får vara spätta idag) så tänkte jag godmodigt att om jag iallafall tänker en gång idag så kanske huvudvärken går över. all motion är bra, säger en del...


Man ska ha öppna sinnen, eller hur? Det finns bra saker med det mesta. Men det finns saker som de allra flesta människor faktiskt vägrar att göra utan någon särskild motivering. Tänk Ebba von Sydow gå på en folkracetävling. Är det något fel att gå på en sådan tävling? Nej. Tänker hon göra det? Knappast. Tänker hon motivera varför? Nej. För henne är rimligen saken klar. Jag har många saker jag vägrar göra. Jag skapar härmed en utmaning och ämnet är "8 saker jag inte tänker ge någon chans":

1. Fascism.
jag har funderat på det här rätt mycket och även om jag är för en diktatur med yours truely som diktator så har jag ändå beslutat mig för att inte ge fascismen en endaste chans i helvetet, eller på jorden.

2. Robinson-Robban.
jag skulle egentligen bara kunna göra en lång lista med personer jag känner ett visst mått av.. hmm... vad är det för ord jag letar efter... jo - FÖRAKT inför. men när en vuxen man uttalar sig om att man ska knulla utan kondom så spelar det ingen roll om det är för att han tycker det eller om han bara vill ha uppmärksamhet, jag skulle inte bjuda in honom i min bekantskapskrets eller ens som kusin till min bekantskapskrets. (detta motsäger ju naturligtvis första svaret, men jiiii, det är som det är med det, kan man säga)

3. Expressen.
min farsa är sosse. för den som inte förstod den motiveringen - EXPRESSEN ÄR VÄRLDENS FULAST REDIGERADE TIDNING OCH DET GÖR ONT I ÖGONEN AV ATT SE ELÄNDET!

4. Dejtingsajter/kontaktannonser.
jag är för mycket narcissist för att dela vare sig mig eller dig med massa andra. det här alternativet existerar bara inte i min himmel. på min himmel. och inte heller kommer jag nånsin att bli så desperat att jag kysser någon som påminner det allra minsta om den här killen...

5. Skriva fullständiga meningar.
jag är inte din slav.

6. Tycka att nån är bra bara för att han/hon är död.
alltså, inget ont om bergman, men det känns ändå skönt att alla dessa kampanjer att tjäna pengar på hans död verkar ha floppat. geniförklara folk medan de lever och är politiskt inkorrekta istället(svullo tex)

7. Elvis Presley-imitatörer.
sorry gossar, men ni får mig bara att må illa. på riktigt. fysiskt illa. kräksjuk.

8. Folk som inte vill ha mig som diktator.
nä, jag skojade bara, här ska naturligtvis spy bar in. nog för att det säkert är samma folk. det är inte för att jag försöker vara cool och blasé utan helt enkelt för att jag inte vill betala minst 90spänn i inträde för att dricka öl som kostar så mycket att det ger en eksem.

jag utmanar naturligtvis annika, pancake, frollen och de som känner sig manade...

puss och kram

Andra bloggar om:

att komma billigt undan

alltså, jag har ju blocket som en av mina favvosidor. inte för att jag gör nåt där annat än att läsa vad som ges bort och vad som köpes. nu är inte det här nån form av mobbing eller att jag pekar ut eslöv, men jag kollade köpesannonserna och 1st man köpte tunna tights. inget konstigt i det, men han köpte även trasiga. en annan stycke man köpte strumpbyxor, samma där, även trasiga. jag vet inte, vad har man dem till? som gör att man vill köpa? jag är sjukt nyfiken. för tanken som ligger närmast till hands för mig är den snuskiga tanken. men det måste ju finnas nån logisk förklaring till att man vill ha trasiga strumpbyxor.

körde med en tredje person idag. börjar bli lite jobbigt att köra med hundra olika. men, men. grejen är att jag hörde inte vad han sa. men det läst som mannen eller mamman.
- titta i backspegeln mannen.
typ. men han var ju medelålders så jag vet inte riktigt...

älskar mitt fik! dock hade de ingen linssoppa så jag fick ta gulasch istället, men, men...

har iallafall postat ang sänkt fackavgift och mitt anställningsbevis tillbaks till min arbetsplats. har dock inte hört nåt om ifall jag har fått tjäntstledigt eller inte. jag kanske är avskedad pga arbetsvägran. vem vet.

på lördag hörde jag att de skulle sända alla avsnitt av heroes på raken. dvs de första 12, så då kan ju de som inte hängt med haka på. jag ska nog se dem igen. jupps. men idag ska jag göra läxan och kanske diska den andra halvan av disken då'ra. men först ska jag nog ta och äta och se ett avsnitt av the closer.

csn har hört av sig och jag vet inte riktigt varför de frågar om man kommer att tjäna mer än 35tusen eller om det var 30, när man får tjäna 55tusen. jag vet inte riktigt hur man ska klara sig på 8000 i månaden, men det får väl gå på nåt sätt. jag får väl sluta vara så förbenat slösaktig helt enkelt. haha, sluta köpa glasögon och sånt...

det råder förresten åldersdiskriminering i stan. på moderna museet får endast studenter upp till 26år rabatterat pris. vad är det liksom? jag måste nog maila och fråga om motiveringen. jag försökte fråga i kassan, men han svamlade nåt om konststuderande... men mecenatkort som mecenatkort liksom.

jahapp, jag har gått med i gratis bio. men jag vet liksom inte riktigt hur jag ska komma upp i några poäng, jaja, den som tycker det verkar kul kan ju kolla upp länken liksom...

annars finns ju cash back, som kanske är lite mer intressant... fast jag vet inte det heller... jaja...

gratis godis, är nog den enda jag engagerar mig i, för det är så lätt att samla ihop de där godisarna och få på posten. lite roligt så...
nog med rekalm helt enkelt.

puss och kram på er!


Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

mitt i veligheten


så idag, denna underbara dag, har jag sett ett stycke kinesisk stumfilm, försökt tvinga brorsan att fixa så jag kan köpa den där lila ericssontelefonen utan abonnemang(eftersom jag inte vill ha 3), diskat en halv disk och nu sitter jag här och väntar på vad jag ska få för infall här näst. hmm, glo på the closer låter ju som något som kan tänkas hända. även bära ut böcker i förrådet. alla poesiböcker ska nog få bo i hyllan där ute istället. göra fredagens uppgift kan ju kanske vara alldeles för bra att sätta igång med nu, så... betala räkningar är alldeles för kul, så det får vänta.

uäää, imorn ska jag köra, jag har verkligen tappat lusten inför det här med att körkorta, men det känns som ett nödvändigt ont ändå, så det är väl bara att bita ihop.

börjar bli fruktansvärt irriterad på dessa panikångestattacker som hela tiden envisas med att lägga sig och bubbla i bröstet så fort jag ska nånstans.

hmm, jag är fortfarande trött, trots att jag sov skitlänge igår och la mig hyfsat tidigt igårkväll. svacka kanske det kallas. nåväl. jag vill inte hamna där jag en gång var, så jag ignorerar.

helt plötsligt började jag visst söka googla på kameror så jag kanske ska knyta ihop säcken här och sluta skriva helt enkelt... ge mig en canon nu. attans att det ska vara så svårt att bestämma sig...

puss coh kram

skulle ha, borde ha, ville ha


ingen bra dag idag. vaknade vid tiosnåret av en geting som surrade. flög upp och krockade med den. flydde in i sovrummet, ringde mamma, som ville se blod... la mig i sängen, somnade om och vaknade kvart över fem på eftermiddagen. helt död och matt. nu har jag duschat och ätit mackor med makrill på och slöglor på äntligen hemma. usch, har ångest i bröstet, men det är bara att ignorera.

borde det och det och det och det och det.

drömde att jag höll på och lägga mig i Hs och hans tjejs förhållande. höll på att försöka bevisa för henne att han ljugit om boliden(???!!). oerhört jobbig dröm, för mitt medvetna var på plats där och störde mitt omedvetna med att hela tiden vilja försöka styra om drömmen med ett "men varför drömmer jag det här, jag skiter väl fullständigt i det här". ungefär. samtidigt som drömmen påminde mig om Js lögner och hur alla trodde att han talade sanning och jag ljög. tom bästisen min. nå, ingenting jag tänker på i vaket tillstånd, men ja, drömmen påminde mig om det i drömmen så att säga.

senare drömde jag att jag var på ett fatryg och liksom höll på att möblera om hytterna. ungefär som ett sånt där spel, vad det nu heter. man har en platta med siffror på som går att skjuta, tack vare ett tommrum och så ska man få dem i nummerföljd. så höll jag på och flyttade hytter. det var tungt.

nå, snart är det desperate housewives. äntligen. efter det kommer jag antingen att somna eller plugga eller glo på the closer. är fortfarande helt matt. kanske beroende på matbrist. nåväl.

borde göra det och det och det och det. men det är ingen bra dag idag. inget bra nu.

anna hade en liten utmaning i sin blogg. att lägga upp en bild som symboliserar en själv. jag har nu valt en gammal bild, men den är jag. pyjamas, säng, choklad. jo.

image360

puss och kram på er

Andra bloggar om: ,

måste man verkligen skriva en rubrik?

inget coupling idag :( hade en diskussion med Ka om ifall det uttalades kappling eller koopling och så kom vi osökt in på mobil nokia 3310 och spelet pairs som jag av nån anledning i flera hundra år kallade för paris, för det var så jag läste det. och hon ska oxå flytta till söder nu snart, jag vill oxå bo på söder. fast ja, jag skulle inte klara av att bo i en etta, men iallafall. nå, jag sa att hon kunde ju mörda en av sina grannar så kunde jag flytta in där. och så flundrade vi lite löst på hur livet skulle se ut ifall hon nu varit värsta psychot som tagit mig på orden och ringt en dag "hejhej, vet du vad, en av mina grannar råkade dö, så du kan flytta in där nu"... hmm...

och sen kom vi in på A och att vi inte förstår hur en människa som verkar så normal kan vara så skum. vi fattar inte om han skämtar eller inte...
sms dem emellan:
han "ska vi hångla"
hon "ja, det kan vi göra, vart är du"
han " i sofo, jag hånglar bara på hemmaplan vet du"
hon "äh, du vill ju bara knulla"
han "ja, nä, men ha det så bra så hörs vi kanske nån gång då"
ungefär...

och så fick jag en längtan efter att åka tillbaks till thailand. och att dyka. och påtal om thailand, så fick jag ett mail jag kan dela med mig av;

"Den 2 december är FN:s internationella dag för avskaffandet av slaveriet.
Du är välkommen att deltaga i den manifestation som kommer att hållas för att uppmärksamma dagen.
Söndagen den 2 december går ett fackeltåg genom Stockholms gator med slutdestination Kungsträdgården där tal och musik kommer att framföras stora scenen .

ECPAT Sverige har inbjudits att medverka av Integration- och jämställdhetsdepartementet i denna manifestation.
Som delaktig i ECPATs arbete hoppas vi att också Du kan närvara för att manifestera mot att det fortfarande idag, 200 år efter avskaffandet, förekommer olika former av slaveri , bland annat sexhandel med barn.

Samling kl.14.30-15.00 på Mynttorget i Gamla Stan

Fackeltåget börjar gå kl.15.00

Tal på scenen i Kungsträdgården börjar ca kl.15.30-17.00

Integrations- och jämställdhetsminister Nyamko Sabuni kommer att tala liksom ECPATs ordförande Thomas Bodström. ECPATs ambassadör Åsa Jinder medverkar med sång och musik."

ja, ni behöver ju inte ta åt er ang det där "som delaktig i ecpats arbete"...

hämtade tentan idag. "bra tenta! men tänk på att i fortsättningen kommer kraven att öka successivt" typ. vad vill hon liksom? om jag nu fick vg och det inte dög... jaja.

ska nog lägga mig och glo på the closer tills jag somnar. tur att jag ringde bilskolan iallafall för jag hade inte fått körningen imorn... annars hade jag inte fått sovmorgon imorn menar jag.

ringde csn oxå förut. nä, jag kommer inte få pengar förrän om några veckor. så den här månaden får jag inte pengar från nånstans. tröttsamma människor. och inte kan jag ansöka om sänkt fackavgift förrän jag har fått en utbetalningsplan från csn, för det ville de ha. måste nog ringa imorn igen och tjata lite. nå, jag fick ju iallafall en 300kr lägre räkning från bredbandsbolaget. nä, ska inte gnälla om det nå mer, pengar är bara osexigt.

puss och kram


Andra bloggar om: , , , , , , ,

(inte för att fackeltåg är trams...)

hej, jag har hjärnsläpp

lider fortfarande av hjärnsläpp. och inte åkte mattias ut ur idol heller, eller vad han nu heter. suck.. idag har varit en seg dag och jag har mycket kvar att läsa. somnade när jag läste nån text om pounds inspiration vad det gäller kinesisk skriv- och bildkonst. den här kursen är helt förvirrande, fattar inte vad det ska vara för frågor på tentan som kommer i veckan. men, men, det är bara att bita ihop.

ska ta och leta på lite saker och lägga ut på tradera till försäljning. kanske kan ha det som sommarjobb sen.

egentligen kommer jag nog att fuska och lägga mig och se klart på spindelmannen 3 istället för att läsa. faen oxå. jag vill  ju inte vara sån. paddel paddel paddel.

puss och kram

hej, jag är en propagandablogg

haha, hur senil får man egentligen vara? det här har inte hänt en gång, utan kanske tusen gånger. jag svarar på kommentar i min egen blogg, sen när jag loggar in på hotmail så ser jag 'åh, en kommentar på bloggen'. såå tröttsamt att läsa sina egna svar hela tiden. senilhuvud.

okej, jag är inte helt vegetarian eller nåt sånt. men jag föredrar vegetariskt framför kött, dels för att jag tycker det är godare och sen är det ju nyttigare. men nu måste jag propagera lite för det där med att inte äta kött. först så läste jag nånstans att om man låter bli att äta ett halvt kilo kött sparar man lika mycket vatten som man skulle göra om man lät bli att duscha på ett år...

men sen. oooh. och uuuuh. jag råkade snubbla över den här länken och höll på att börja böla. jag kunde helt enkelt inte se färdigt hela filmen.
http://www.masskilling.com/
det är så sorgligt och det är så hemskt och man vill som inte tro att det är sant.

nästa gång ska jag blogga om kött


just nu är det två hundar som galet skäller utanför mitt fönster. ja, jag menar riktiga hundar, inte män. sluta med det. jag gillar inte skällande hundar. särskilt inte de som samtidigt viftar på svansen, så att man inte riktigt känner om det är en glad hund eller bara en lömsk jäkel som försöker luras.

ringde brorsan och tvingade upp honom, själv sitter jag här 3 timmar senare och har inte ätit frukost än. måste ta tag i det. sen ska jag nog ut och ta en promenad. mina planer för idag var att skura badrummet helt och hållet, både väggar och tag, samt att plugga. men det verkar roligare att gå till ica maxi och shoppa. jo, jag har ingen anledning till att skura badrummet från golv till tak, för det är ju inte sunkigt på nåt sätt, det är bara en lust jag har. jaaaaaaa, jag är singel.

att dricka apelsinjuice efter att man har borstat tänderna måste nog vara bland det värsta som finns. fast en gång drack jag en mer, som stått öppnad i kylskåpet över natten. den hade jäst. det är det närmaste helvetet man kan komma utan att vara död, jag lovar. eller alltså, jag drack den inte, jag fyllde bara min mun för att sen överge tanken illa kvickt och spotta och fräsa ovanför slasken.

det är så roligt, för den här månaden får jag inga pengar, vare sig från försäkringskassan eller csn. det är så trevligt så. sen kom jag på att i sommar får jag inte heller några pengar. vad ska jag göra då? jobba. men vart då?
urk. en gång sommarjobbade jag som städare på ett kontor. en dag hittade jag en lapp på skrivbordet "tack för att du städar så fint". än idag vet jag inte om det var ironi eller inte. för jag får erkänna att jag mest åkte dit och tömde papperskorgarna och drog sen.

nackdelen med att tillhöra den ironiska generationen - man blir grymt misstänksam...

jajust ja, mina böcker från adlibris har kommit. men bortsett från det så har jag sett att ännu en bok från vår kurslitteratur har utgått från förlaget och alltså inte går att köpa. spännande.

ja, nä, kanske ska ta och sleva ihop en smoothie då... ha det gott. puss och kram

Andra bloggar om: , , , ,

hej, jag är en blogg


jag vet inte vad som har hänt riktigt, jag har aldrig nåt att skriva längre. så jag kör en fredagsfyra, en gammal sådan, men den har ju lagt ner sig lite...

Tema: Sova

1) Vad har du på dig när du sover, om något?

nattlinne, pyjamaströja eller t-shirt

2) Sover du på sidan, på rygg eller på magen?

på sidan eller rygg

3) Bäddar du sängen varje dag?

hehe, näpps det gör jag inte...

4) Har du med dig något i sängen (gosedjur etc)?

just nu är det en goseleopard som heter pricken-lennart och som jag fick av jonas, som gäller...

--

loggade in igår kväll och såg att jag fått VG på första kursen. naaaajs. lite plåster på såren för alla kuggade uppkörningar... och som alltid infinner sig den där känslan - jaha, var det så här lätt? för man minns inte alla kala fläckar av hår man slitit loss i sin frustration.

nåväl, snart är det dags för en ny tenta... jag är så trött på freud och jag blir så frustrerad över att vi ska läsa honom utan att kritisera honom. för kursen går ju inte ut på det, utan den går ju ut på freud ur ett kulturellt perspektiv och hans inflytande över kulturen så att säga. men jag måste säga det här nu. han hade fel!

nåväl, en tjej berättade iallafall om en kille som typ varit på stan och blivit rånad och känt en pistolmynning mot nacken och sen hur det smällt till. när han sen vaknade upp så var det helt enkelt så att någon haft en pinne och petat till honom med. men han trodde helt enkelt att han dog, så när han sen vaknade till liv där och insåg att han levde tyckte han att den känslan var så underbar att han ville ge den känslan till andra. så han drog på sig rånarluva och tog med sig en pistol med lösa skott och ringde på hos en polare och tryckte pistolen mot pannan på honom och tryckte sen av... jag vet inte riktigt om de är vänner fortfarande, men efter lite diskussion kom vi fram till att man kanske kunde stävja brott på det sättet. om alla till slut blir så blasé inför vapen och att dö så fyller ju själva rånargrejen och våldet ingen funktion. i förebyggande syfte så att säga.

på tal om plugg så är det lite lustigt att högskolorna anävnder olika betygssystem. fast nu läste jag iofs att skolorna själva får bestämma om de ska införa det nya ects-systemet eller vad det kallas. jaja. Ka fick B på sin tenta iallafall och det mostvarar ett vanligt vg. så det var ju coolers.

janä, jag ska ge upp och slurpa i mig linssoppa och kanske ev glo klart på next. vet inte, jag tycker hittills att den är rätt trist. efter att ha följt några säsonger av 24 så hatar jag allt som har med bomber och terrorism att göra i filmsammanhang. det räcker nu liksom.

ha det gott. puss och kram

 

Andra bloggar om: , , ,

uppdatering: vill bara flika in ett litet ord ang stureplansprofilerna och den debatten;
jag vet inte, men är inte ni män jäkligt trötta på att bli behandlade som små barn som inte förstår att katten får ont när man klappar för hårt? är ni inte trötta på att ni inte förväntas ta eget ansvar när det gäller sex alt penetration? (eftersom jag inte vill att våldtäkt ska förväxlas med sex så flikar jag in ett penetration)
om jag vore man skulle jag stenhårt jobba för att bli tagen på allvar och för att förhindra att våldtäkter sker öht. Jag skulle vilja att världen såg på mig som en vettig person och inte som en idiot som styrs av drifter oavsett om det är sexuella eller våldsamma.

Andra bloggar om: ,

kvällstidningsstoff


min mamma som köpt dagens kvällstidning ringer i vanlig ordning upp mig för att läsa det viktigaste. mankell skänker 15 miljoner till barnbyar i afrika. stureplansmunnarna fick 4 års fängelse. och så ian hauglands party-trick. fast min mamma läser jan hauglund och först reflekterar jag inte, för jag tänker att han är väl så gammal att han lagt sig av med artistnamn, men nu så rasslade minnet till och jag kom på att han heter väl för 17 håkan. det är mamma och engelskan. jan flemming liksom. nåväl, här står det lite mer detaljerat om vad som hände på festen. jag tror att jag för första gången använder ordet 'drule' så att mamma hör det. men vi konstaterar att vara 43 och inte ha ett bättre party-trick, stackars ian. jag får skriva ner en lista på förslag och ge till hans föräldrar, så att de kan lämna den vidare. jodå, jag har varit bundis med hans päron för länge för det sunda förnuftet, men nu är det iofs slut, nu pluggar jag...

annars har jag varit helt död. skulle till moderna och jag skulle fika med U, jag bangade bådeoch och grävde ner mig i soffan och glodde på the number 23. bortsett från att jag själv haft en fixering vid just numret 23, vilket var en liten lustig slump så där. mitt tåg hette nr 23, J var 23, hans ja, nånting var 23 cm, och så var det massa annat som jag inte kommer ihåg som var 23, nåväl. bortsett från det så var filmen rätt kass. eller kass och kass, men ja, den gav som ingenting. såg mr brooks här om dagen oxå. mycket märkligt film. eller ja, det märkliga var kevin costner i den filmen. eftersom rollfiguren har ett rätt udda psyke så kan man inte hjälpa att man hela tiden sitter och tänker "kevin costner! kevin costner! kevin costner!" ungefär, genom hela filmen...

annars surar jag mig svettig genom hela den här dagen. bilskoleläraren var elak igår. okej, vi har alla olika sätt, men man behöver inte skrika saker som "hur många gånger har jag sagt till dig nu? ska jag behöva säga till dig tio gånger till? eller, eller eller?" bara för att jag vrider på kroppen när jag kollar döda vinkeln. jag är ju medveten om att jag gör det, men dåliga vanor går inte bort bara för att nån talar om dem för en så där. jag vill inte åka med honom igen, men det måste jag ju. jaja, jag kan säga fördomsfull att han säkert är arab så att det är hans sätt och han inte menar någonting med det, men då måste jag ju erkänna min fördomsfullhet... och det vill jag ju inte... så jag tänker sitta och tycka att han bara var dum.

borde väl kanske plugga lite, men jag orkar inte det heller... och inte har jag fått en av de sketna böckerna jag har beställt heller. dumma adlibris. men, men. jag tänker ju inte börja jaga den nu för att läsa 50 sidor nu, det får vara tills helgen... jag håller på att bli helt socialt förslöad. jag träffar inte folk helt enkelt. jag orkar inte göra nåt annat än plugga typ. är skittrött på att försöka ta körkort. kan man inte bara få det. jag kan betala...

nä, nu måste jag nog handla och duscha, för jag svettas som en gris här. vet inte vad det är med mig idag.

puss och kram



Andra bloggar om: , , , , , ,

hej, jag är en modeblogg

eftersom jag tydligen inte har ett skrutt att skriva om så tänkte jag att jag fotar dagens outfit...

image353

mitt otroligt heta nattlinne från ica-maxi, som jag naturligtvis drar upp för att visa att det är playboybrallor jag har. neeeej, jag har INTE köpt dem, lägg av, jag är feminist, skulle aldrig stödja den där sliskgubben. men jag har fått dem, eller rättare sagt, ärvt dem. och så årets hetaste accessoar; dammsugaren. jag ser sjukt fit ut på bilden ju. ungefär så långt från sanningen man kan komma. ska nog skicka med den i jobbansökningarna när jag börjar söka jobb... rimligtvis kommer jag somna i samma outfit.. jo...

eftersom jag visade min lägenhet förut, så varför inte mitt förråd... hum hum...



ja, ni får själva klicka upp den för den otroligt spännande visningen... jaja...
nä, ska nog duscha och fortsätta läsa... tror inte att det var nåt på tv ikväll... eller ja, det är väl för all del parlamentet och vetenskapens värld, men, men...

puss och kram

Andra bloggar om: , ,
Andra bloggar om:

jag snor en lista så länge...

jag snor en liten lista från pannkakan så länge...


1. När gick du upp idag?

runt nio kanske..

2. Diamanter eller pärlor?

diamonds are a girls best friend

3. Senaste filmen du såg på bio
jösses, det lär ha varit nån för en evighet sen... en svens med tuva n. kommer inte ihåg vad den heter...

4. Favorit-TV- program?
du är vad du äter


5. Vad åt du till frukost?
har inte ätit frukost än


6. Vad är ditt andranamn?
linda, marie, jennifer

7. Din favoritmat?
mammas potatisgratäng

8. Vilken mat gillar du inte?
falukorv

9. Favoritchips?
gräddfil och lök

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
är inte det en omöjlig fråga att svara på... hm... jag gillar alla mina cd-skivor...

11. Vilken bil kör du?
senast en vw

12. Favoritmacka?
subways vegetariska på parmeseanbröd och majonäs.


13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
ondska, tanklöshet


14. Vilka är dina favoritkläder?
pyjamaserna!!!

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
kanada, jepp, träffa leia.

16. Favoritklädmärke?
det varierar så..


17. Var vill du dra dig tillbaka?
nora


18. Favorittid på dagen?
förmiddagen

19. Var är du född?
örebro

20. Vilken är din favoritsport att se på?
konståkning

21. Vem tror du inte sänder detta tillbaks?
tjipp

22. Vem tror du skickar tillbaks först?
tjipp

23. Coca Cola eller Pepsi?
coca cola

24. Fotboll eller ishockey?
hockey, jag blir kvävd av bara tanken på fotboll...

25. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
jag är aldrig riktigt vaken... =/

26. Pedikyr eller manikyr?
ge mig!

28. Vad ville du bli när du var liten?
konsumkassörska

29. Bästa barndomsminnet?
jag har knappt några barndomsminnen kvar, men min mormors sommarhus var mysigt...

30. Varit i Afrika ?
nepp

31. Nånsin rullat in någon i toapapper?
alltså, nu får jag nåt svagt minne av nån sån där typ nollning, fast inte nollning, nåt sånt iallfall där man skulle klä folk i toapapper... men jag minns inte ens om det är mitt minne eller om jag bara sett det nånstans...

32. Varit med om en bilolycka?
nepp

33. Favoritdag i veckan?
torsdagar

34. Favoritrestaurant?
Helenes

35. Favoritblommor?
syrener

37. Favorit-snabbmatsrestaurant
donken

38. Äger du en cykel?
nix, den blev stulen när jag var tonåring och sen dess fick jag gå...

39. Vem fick du senaste mailet från?
webblogg.se faktiskt

40. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
kreditkort är farliga...

41. Läggdags?
senare kanske...

42. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till?
Tror inte nån engagerar sig direkt...

43. Senaste personen du delade en middag med?
ma och pa


4. Vad lyssnar du till just nu?
datorns tysta brus


45. Favoritfärg?
rosa

46. Hur många tatueringar har du?
noll...

...


 

Andra bloggar om:

så var det helg, som man har längtat

vad händer i helgen?

själv har jag diskat just och ätit frukost och kollat klart på oceans 13. och jag förstår att george clooney är så populär, karln utstrålar ju charm konstant. ungefär som hugh grant nåväl.

det är väl bäst att det blir pluggdag idag, för om jag skjuter upp det kommer det säkert att bli deckdag imorn.

pappa ringde i morse och berättade om att det är farligt att åka i rondeller. eller cirkulationsplatser, som det egentligen heter. nån som blev skjuten i somras... folk är idioter. fattar inte hur de orkar...
och att vara 17årig tjej och delta i en gruppvåldtäkt där en kille är offret, jag menar vill man hämnas över något så får man iallafall inte gå över gränsen, det är bara kasst. jag läste i en gammal veckorevy tror jag att det var om hämnder. en tjej som hämnades på sitt ex och hade hans favvotröja kvar, tog och hissade upp den i lyktstolpen utanför hans fönster och tände på. en annan dränkte hans favvotröja i sin parfym så att han inte kunde undgå att känna doften av henne typ jämt. sånna saker är smidiga och helt okej känns det som ... förutsatt att nåt dåligt skett då och inte bara en dumpning... men de säger ju att bästa hämnden är att själv leva ett gott liv...

jaja.

puss och kram

att kunna andas ut ett tag

såg på hemsidan igår att alla hemtentorna var godkända, så där kunde man andas ut ett tag iallafall...

annars körde jag med en spansk karl idag. jag talade om för honom att bilskolelärare låg bland top 10 av de farligaste jobben... så att han visste menar jag... sen så frågade jag om spanska viner och ett han gillade var gran fuedo, så jag får väl testa det vid tillfälle...

nu har jag för övrigt fått höra flera gånger att kvinnor brukar ha svårt för höger och vänster när de kör bil iallafall. undra om det stämmer... jag måste iallafall göra nåt jox med den handen åt vilket håll det är meningen att jag ska svänga åt när nån säger, sväng vänster tex... råkade säga 'mongo' till min lärare. ja, alltså inte att han var det, men det är så trist ifall han tex har barn som är mongoloida eller nåt sånt annat övertramp. måste sluta använda sånna uttryck...

hade nog tänkt göra mer än att sätta mig vid datorn så fort jag kom hem... men jag är skittrött, verkligen.

puss och kram

men jag vill inte slänga...

jag har tänkt på en sak nu. i ungefär en halv minut eller så. för när jag var nere och postade brev och köpte kaffe så blev jag påhoppad av nån som sålde omega-3 och jag har köpt mina i ullared på gekås. så efter att ha kollat deras hemsida och läst " Det senaste försäljningsrekordet sattes fredagen den 17 november 2006 med en dagsförsäljning på drygt 20 miljoner kronor!" så slog mig tanken; tänk ifall de skulle starta en webshop oxå?! varför har de öht inte redan gjort det?! de skulle ju konkurera ut hela jäkla sverige... folk vallfärdar ju dit liksom...

aaah, jag behöver billiga dvd-skivor som inte är mörkblå som biltemas.

och jag behöver hårda plastfickor till pärmar. har hittat 1 som jag vill ha, med metall i ryggen, men man kan ju för 17 inte betala 10spänn för en plastficka... eftersom jag vill ha ett gäng... och om jag säger varför så kommer alla bara att säga SLÄNG!. men jag vill sätta in program från teatrar och sånt jag varit på i pärm, men de är så tunga, så de hänger ju som bara där i sina plastfickor. behöver nåt stabilare. på 70talet fanns det hårda plastfickor och det är nåt sånt jag letar efter...

gosh, äntligen kaffe. ska väl sätta igång med pluggandet oxå. vi ska göra nån uppgift, som vanligt. nåt med nån text på engelska och maijakovski, eller hur han nu kan tänkas stava med 'våra' bokstäver, som säkert har ett namn de oxå... och naturligtvis glömde jag att posta en grej, fasiken. men, men... och inte är det heroes ikväl, nån sketen svensk serie med per morberg. jag ogillade honom redan innan jag läste den här intervjun... jag måste nog kopiera in den oxå.

FÅORDIG. Osympatisk, dumdryg och ondskefull. Under hela sin skådespelarkarriär har Per Morberg gestaltat obehagliga figurer. Men som brutal machokock i matlagningsprogrammet "Vad blir det för mat" fick han i somras plötsligt känna på hur det är att bli folkkär.
Fast han verkar inte vara särskilt glad för det när vi träffades över lunch.

Känns det inte lite märkligt att plötsligt bli folkkär som tv-kock?
? Ja, haha. Livet är märkligt, eller hur?

Men hur känns det?
? Jag skiter i det totalt, jag skiter i det. Jag skiter i alltihop!

Det tror jag inte att du gör.
? Jag hatar att göra intervjuer! Jag har gjort det i 25 år. Jag är fed up, jag är så fed up på att tala om vad fan jag gör för någonting och vad folk tycker om det. Samma jävla skit varenda gång. Kan vi inte snacka om någonting annat?

Vad vill du snacka om då?
? Ingenting egentligen. Inte ett skit! Jag vill bara sitta tyst hela tiden.

Du har inget att säga om det som händer innan och bakom, tankar och idéer, det som inte visas i tv?
? Jag tycker inte att det är intressant att berätta om det.

Varför inte? Du använder till exempel rätt okonventionella redskap. Skär lamm med sticksåg och skalar potatis med högtryckstvätt?
? Det har jag gjort i 15 år. Och det ser man ju där, vad fan ska vi sitta och prata om det för? Titta på det, säger jag. Folk kommer fram på gatan och säger: "Fan, vad jag gillar ditt program". Åtta personer på vägen hit stoppade mig och sa det. Då blir jag glad och säger tack. Det räcker! Jag har hatat den här jävla intervjusituationen ända sedan innan jag kom in på scenskolan. I 30 år!

Du vill inte ens ge ditt program extra uppmärksamhet nu när det sänds i mer undanskymda TV4 Plus?

? Jag skiter i det också. De får sända det var fan de vill! Det skiter väl jag i! Det får gå precis vad fan de vill! Måste jag ha några åsikter om det också? Vad är det du vill veta, vad är det jag ska berätta? Jag har ingen lust att lämna ut mig. Jag har ingen lust att tala om varför jag tycker det är jobbigt att bli intervjuad ... Hur ska du göra reportage om det här då? Skriva att jag är en gris bara? Gör det!

Eftersom du inte är intresserad av att prata så föreslår jag att vi avslutar lunchen under tystnad.
? Ja, har du inga frågor så kan vi avsluta den här intervjun.

Du vill ju inte svara på några.
? Jag svarar ju på frågorna hela tiden. Men du ställer ju inga.

Du, vi avslutar det här nu.
? Okej, det är inga problem för mig. Tack då.


jag är inte riktigt med, är det ett skämt eller? annars tycker jag att han bara ska va tyst. han sköt en zebra och tyckte att det var manligt. jag kanske är töntig, men jag är inte road... han har säkert barn oxå. hu.
nu har jag absolut inget emot folk som är dryga, men det här är bara som nån osnuten 5åring.

jag är skitnervös inför att köra imorn. jag tror att vi ska köra till södertälje nämligen...

jag undrar hur folk har tid med pojkvänner, jag skulle aldrig orka. jag är för ego. umgås en massa när man vill göra egna-saker. det verkar för jobbigt. fast det är klart att jag vill vara dyrkad jag med...

man skulle kunna spanska. så man kunde bo i barcelona... jaja, puss och kram på er!


Andra bloggar om: , , , , , ,

misstagens misstag


jag gör alltid samma misstag. skjuter upp grejer till morgondagen. och när morgondagen kommer sitter jag här i nattlinne 13:20 och undrar hur jag ska orka röra mig för att få frukost...

de där muffinsarna tog slut ju

nu kommer folk att tycka att det här är osmakligt, ja, kanske rent av äckligt till och med. och inte vet jag varför jag berättar det. tvångstanke, kanske. nåväl, jag antar att jag inte är ensam om att ha ett fjunigt hår på bröstet vid vårgårdens kant som är lite mörkare än alla andra kroppens fjun...?! i vanliga fall brukar detta hår ryckas bort med pincett, men av nån anlidning har jag varit lite blasé gällande detta och i morse stod det rakt ut och jag reagerade att fasiken vad långt det var. uppskattningsvis strax över 1cm. och nu, eftersom jag är singel och inte har några andra planer på att visa mina bröst för någon så har jag bestämt mig för att se hur långt det kan bli egentligen. jaaa, det kliar ju i fingrarna, men jag är ingen hårfascist, håren på smalbenen kommer att värma gött i vinter. en extra långkalsong liksom. det var det det.

annars glömde jag mobilen hemma i morse och jag led inte. jag läste timbuktus krönika i punkt.se om att förlora mobilen är som att förlora en kroppsdel, men jag vet inte, jag har blivit helt slö med den där rackaren. den ligger mest nånstans där jag inte är och är alltid på ljudlöst... men jag såg att de hade ringt från ecpat, undra vad de ville, som de ringer om och inte mailar om... well...

jag tycker att utvecklingen borde ha gått framåt så pass mycket att man kunde få massage under föreläsningarna. det är nåt med mina axlar, men det känns inte som att de är spända, mer bara som en molande nackspärr...

annars försöker jag ivrigt få folk att sluta ge mig pengar och andra att ge mig pengar. fasligt att inte ett telefonsamtal kan göra att de slutar betala ut... nä, då måste man skicka in massa ansökningspapper om att 'sluta ge mig pengar'...
och jag gissar att jag äntligen lyckats stoppa utbetalningarna från försäkringskassan... och tur nog fick jag 25 lakan på mitt konto från hans föräldrar, eftersom jag inte kunnat söka lån förrän de slutat upp att terrorisera mig på försäkringskassan och vem vet hur lång tid csn tar på sig innan de hör av sig... nog för att dessa lakan är smutspengar, men ja, jag är student nu...

och ena boken till en kommande kurs var tillfälligt slutsåld i alla internetbokhandlar. undra varför?! mycket märkligt, men jag hoppas att den hinner komma innan dess... jag har iallafall beställt några böcker och jag hatar redan alla som är på engelska.

ska köra igen på fredag och jag är nervös.

på den här kursen tar de ingen närvaro, och inte bryr de sig om vad någon heter, så allt de går efter vid betygsättning är då hemtentan. det är skönt, men samtidigt känns det inte så motiverande att läsa texterna... men, men... eller jag antar att de tar närvaro på seminarierna. nåväl.

jag tror annars att jag håller på att dra på mig en bihåleinflammation. det ömmar lite vid sidan av näsan. antar att det är allt damm jag andats in när jag höll på med bokhylla och förråd, eller så har jag väl gått in i en dörr. det händer ibland. jag tror att jag har något allvarligt synfel. en gång gick jag rakt in i en glasdörr, som var stängd, för att jag helt enkelt inte såg den, eftersom jag tittade långt framåt på folket innanför. en gång svängde jag förtidigt när jag skulle ut ur tunnelbanan och dånga rakt in i karmen på dörren. hmm, blindhet kanske det kallas... eller vanlig idioti... jag vet inte...

nä, nu ska jag nog kanske ta och äta lite och sen kanske plugga lite. ikväll är det heroes, tjoho.

Andra bloggar om: , , , , ,

maffiga muffins och annat trams


varför sitter jag här när det är äntligen hemma, på tv:n och jag inte har läst texterna tills imorn? jupp, för att jag är slö...

i måndags åt jag tre av pannkakans underbara muffins, samt två chokladbollar. min mamma undrade varför jag klagade över att jag var tjock när jag ändå så tryckte i mig så där och konstaterade att jag aldrig kommer att få platt mage - nånsin. men det var ju sååå gott. vilka maffiga muffins liksom...

image351

så här såg det ut vid sjön när jag for ut från min fd hemstad, hem till sthlm, eller nä, det gjorde det inte, för inte fasiken lös solen, men vattnet var iallafall spegelblankt, men man har ju bildredigeringsprogram för att förstärka idyllen...

och så har jag hunnit bli 656kr fattigare, men jag ville så gärna ha den. och inte finns den i sverige i affärerna.

image352

magnus betnér får klaga på marc jacobs hur mycket han vill, jag älskar min nya tröja...

annars har jag idag packat förrådet, slängt kartonger, varit på ikea, sovit, blivit frågad om hur gammal jag är, konstaterat att mamma inte når upp till torkställningen i mitt badrum och undrat varför hon inte bett mig hänga tvätten då, köpt godis och luffat runt rent allmänt.

jag behöver ett gäng billiga dvdskivor, biltemas jäkla skivor är mörkblå så man ser inte vad man skriver och jag behöver tömma min hårddisk lite...

jag har även klurat på att det är märkligt att min brorsa är singel, för han är nog den bäste. även fast han inte fattar att han är feminist. det är det våra bråk rör sig om mest;
- du är feminist
- nä
- jo
- nä, men feminister hatar män, så det går inte.
- men bara för att nån råkar hata män och samtidigt vara feminist så innebär det inte att feminismen är för ett manshat
- jo
- nä, du är feminist och hör sen. du är väl för jämställdhet?
- ja, men inte bara för kvinnor, utan för alla
- ja, men om du fegar ur och töntar dig och säger att du är humanist så blir jag trött på dig. och om du är för jämställdhet för alla är du ju per automatik feminist.
- nä.
osv osv osv...

om vi har tur får vi veta på fredag hur det har gått på hemtentan, tror att det är nån som har hoppat av efter den... men, men... jag trivs iallafall, även om jag är trött på att jag aldrig kan hålla käften.

nähäpp, kanske ska rulla vidare då. puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , , , ,

wroooooom!!!

imorn ska jag ta och sätta mig och surfa bloggar. jag är helt lost utan den rutinen känns det som. galet...

jag har iallafall hittat alla mina glasögon och hunnit tappa bort ett par igen. samma par, men den här gången ligger det nog bara på köksbordet, jag har inte direkt letat. annars shit, jag har farit med kläder och termosar och filtar till hemlösa, jag har lämnat till ukraina, jag har varit på loppisar i sumpan. jag har tydligen skaffat mig en samling av vykort föreställande gamla filmstjärnor från, jag vet inte hur långt tillbaks i tiden, men, men.. och jag var med om en helt jättemärklig sak. jag vill verkligen verkligen aldrig någonsin bli hemlös. alltså inte enbart bara pga de uppenbara skälen. men jag gick in där på ny gemenskap för att försöka få fatt i nån personal som kunde ta emot grejerna. normalt brukar folk utgå från att jag inte hör hemma här, men den här gången tittade folk bara förstrött rakt igenom mig. det var en jättemärklig känsla det där att inte få någon reaktion på att jag var jag, utan att folk typ antog att jag hörde hemma där och skulle ja, äta eller nåt. mycket hemsk känsla faktiskt.

jag har även hunnit köpa mig två bokhyllor på blocket. jepp, jag betalade 100kr/st bara för att få hämta dem lite närmre ifrån. man kan ju inte flänga över hela stan bara för att hyllorna är gratis känns det som. de ska ju bara stå i mitt förråd. så idag har jag tömt förrådet för att få in hyllorna och imorn ska allt bäras tillbaks igen. sen har jag även haft föreläsing OCH körlektion. jiii, jag har kört på motorväg. i en gammal sketen mazda. jag är liksom van vid senaste volvomodellen där allt är lätt och ja, så som det ska vara. och shit, vad rondeller det finns. eller ja, det är ju inte rondeller utan cirkulationsplatser, men, men... alla säger ju rondeller... i bergslagen, där jag har kört förut tar man rondellerna på tvåan i max 30 för de är så små, här vill ju alla att man ska gasa järnet... usch. nåväl. får väl se hur det går...

men nu måste jag sova, för jag är helt färdig... imorn blir det plugga och plocka...

puss och kram

åskar det ute? eller inne?

jag ligger lite efter med det här bloggandet och det här bloggläsandet, men det är ju som vanligt så fort jag tar mig utanför dörren... nåväl.
jag slapp göra nån extrauppgift för att jag var borta, han tyckte mer att det var ju mitt eget problem ifall jag missade föreläsningar, inte hans... inte bara därför tycker jag att han är fantastiskt bra, utan även för att han är så där intelligent att han lyssnar på andra och verkar tycka det är kul att lyssna på andra...

brorsan har kommit hem till sverige utan bling bling-vodka. det råder fortfarande oordning i världen...

mina chanelglasögon är borta. jag hittar bara 9 par glasögon och ja, så kan det gå helt enkelt...

igår var jag i skärholmens centrum. aaah, vilket jäkla centrum. jag blir helt, det skulle ju ta en hel dag att gå runt där, om inte två. sen har de fått en gammal favorit - bolagret, yummie. det  var rea på bikbok, så jag köpte några tunikor, jaja. det är skönt att ha och mysa i om inte annat. och så kostade de bara 49 spänn... annars hittade jag en grynet-tröja på myrorna för 25 spänn. på den står det nåt i stil med "man får vara kär i vem man vill"... jaja.

försökte faktiskt ringa på en bokhylla på blocket igår. för att betala för den. men det är ingen som har ringt upp igen, så jag vet inte om de inte vill sälja eller inte, för jag tycker nog att man borde rensa bland sina annonser om inte grejerna finns kvar... fast det kanske man inte gör...? nå, jag ska iallafall försöka få fatt i en bokhylla till förrådet nu när päronen är här.

oj, nu måste jag rusa, de dära står och väntar på parkeringen, vi ska nog lämna grejs till hemlösa och åka på loppis.

puss och kram

kan man kanske få köpa en hjärna? jag betalar bra

jag har bytt lösenord till min hotmail. kanske inte världens bästa idé egentligen, med tanke på att jag alltid skriver fel, men, men. ibland får man sina infall.

nu är bagageluckan full med filtar som ska till hemlösa, men det är inte jag som ska köra :( elle haha, jag skulle aldrig köra till sthlm ändå. har kommit på att jag nog inte vill ta nån körlektion där ändå, jag vill inte åka på motorväg, hehe... jaja...

snart är det kaffedags och sen bär det av hemåt.
försöker skriva om goethes dikt till en futuristisk sådan, men jag måste säga i vanlig ordning att jag fattar inte ett skit, eller jo, det gör jag, men sen stämmer det inte överens. man kan inte säga "ey, vi ska skriva så här" och sen ge exempel som är raka motsatsen. jag orkar inte, hur skriver man liksom en dikt utan adjektiv och med verb endast i infinitivform? och samtidigt hylla det industriella när dikten handlar om en fågel i vila, typ? jag vet inte vad han vill ha av mig?! ska jag göra antingen eller eller bådeoch? surströmming liksom

ja, nä, nu måste jag dra på mig jeansen och kila ner till kaffekoppen.

puss och kram

så här gick det.

undra hur många gånger man får ledigt pga att man ska köra upp?
jo, jag kuggade, med motiveringen att jag körde för nära högerkanten ett par gånger. inte så att jag vinglade till som ett fyllo, utan på en krokig väg höll jag mig till högerkanten för att jag tyckte det var lite dålig sikt att se mötande, pga just krokigheten, mjo. men tydligen är jag bra på att göra fel. och jag orkar inte med det här. jag är helt färdig nu och allt jag kan tänka på är att jag måste göra om det och det finns tider först om en månad och då kommer jag att ha tappat massor och bläääääääääääää. orkar inte. suring. gubbtönt som inte bara kunde skällt lite på mig och sen gett mig kortet.

jaja, haregottigelkott.

ack, denna väntan

så där ja, mina kära vänner och huliganer. jag har just ätit en halv surströmming, vilket naturligtvis får mig att undra om jag nu luktar riktigt med apa inuti. nåväl.

jag har hört rykten om att vi tills på fredag ska skriva om en dikt av goethe, dessvärre har ingen av mina kursare mailat dikten till mig, så jag har inte kunnat skrida till verket nej. får se om den hittar fram imorn, annars är det väl som det är... men neeej, jag har inte läst nånting av det vi borde ha läst, jag tänkte att jag gör det nån annan dag. jag bara sover. jag kör bil, kommer hem, äter, sover, kör bil, kommer hem, sover.

min uppkörningstant var iallafall med i de två första avsnitten av bonde söker fru, nu har jag fått det bekräftat. jag har även fått bekräftat att en grej hon kuggade mig för kan man inte kugga nån för. så det så. s------a. så nu kan jag kalla henne allt jag vill kalla henne. jaja.

men hur normalt är det att sitta och vänta på att äntligen hemma ska börja? jag tror jag lägger mig och sover istället.
puss och kram

att tolka en lapp

mamma har lämnat en lapp på köksbordet, där det står "jag hann aldrig diska" jag ringde pappa och frågade vad han trodde att hon menade med det och han sa nåt om att hon nog bara ville tala om att hon inte var så försigkommen som hon tänkt... så då vet jag varför pappa aldrig gör nånting här hemma, mammas pikar är för subtila... jag tog det direkt som att jag måste gå ner och diska nu, trots att jag borde plugga och sova, men, men. attans, kunde hon inte glömt att skriva någon lapp.

puss och kram på er.

tjillevippen, men jag är ju ännu stor

jag är så trött att jag typ går i bitar. ändå somnade jag säkert för 22 igår. och har druckit två koppar kaffe nu. puh. ska ner och övningsköra lite. om jag inte somnar vid ratten och övningskrockar lite förstås.
var och tömde ett dödsbo igår. ohh, så snygga soffor som tyvärr ingen vill betala för eller som jag tyvärr inte får plats med. mitt hjärta krossades. vill ha. vart är mitt slott? men ja, vi tog lite täcken till hemlösa och så. och så kanske kanske får jag en stereo från 50talet. ursnygg. vet dock inte vart jag skulle ha den, men den var en våt dröm, så jag får väl slänga ut tv:n eller nåt.

brorsan hade varit på nåt köpcentrum som hade bergochdalbana inomhus. klart coolt att ta en shoppingpaus och slänga sig in i en bergochdalbana... vart får folk allt ifrån liksom...

nä, dags och släpa mitt oduschade jag till stan. puss och kram.


RSS 2.0