i dvala i soffan

saker gjorda: glott på csi new york och suttit framför datorn.
dagens fråga: varför ska alla säga "jag är inte feminist, jag är humanist" och slå sig för bröstet för?
dagens låt: baba o'riley - the who
dagens känsla: ont i ryggen och sjukt trött
dagens citat: "Carrie [seeing Mr. Big leaving church with his mother] : There he was, wearing Armani on a Sunday: Mr. Big. I'll admit it was a bit of a shock. Up until that moment I thought he only believed in the Yankees."



usch, nej, jag har inte fått nåt gjort idag. vaknade alldeles för sent och fick slut på mjölken när jag tog mitt morgonkaffe, så det var bara att kila och handla för att kunna göra en smoothie. på banan/lime-fil, frysta jordgubbar, banan, vindruvor, linfrön och krossade havtornskärnor och ett uns proteinpulver och en c-vitaminbrus i. men inte tog den. inte i nåt av benen. så jag har legat som i dvala på soffan med mina vänner i csi new york.

undra om det är samma manusförfattare till alla csi-serier. för jag tycker att kommentarerna är som lite vitsigare i ny än i de andra. och sen helt plötsligt blev det en cross over där från cold case. lite spännande. jag gillar sånt, när de blandar in olika serier i varandra.

har läst alex schulmans blogg idag.
"Hej Alex!

Låt mig bara gratulera dig. Du har lyckats med att bygga en plattform på en av Sveriges största tidningar. Och du använder den väl. Du fyller din blog med påhopp, ovänligheter, fula ord, fördomar och ren skit!

Du är en mycket barnslig människa och jag tycker synd om dig.

Andreas Johansson
_______________________

Mitt svar:


Andreas,

Jag är inte barnslig. Kan du vara själv. Din bajsmänniska! Cp-unge!

Alex"
det här citatet är inte från idag, men jag har fortfarande lika kul åt det. annars tycker jag väl att han är lite så där. märklig. mest pga av det där tjatet om hur bra han är. det är inte alltid roligt. men ibland så...

männen, kärleken? just nu orkar jag inte riktigt. vill bara bli pigg igen. sätta in foton och så. jaha, det skulle handla om män och kärlek?! äh. jag kommer nog aldrig att bli kär igen. på riktigt, så där att man vill spendera dygnet runt med någon. jag orkar ju inte det.

nä, gosh, jag måste nog kräla mig tillbaks ner i soffan och min dvala. blir så trött på den här tröttheten.
men imorn måste jag vara pigg.

puss och kram

Andra bloggar om: , , , ,

ett evighetsprojekt och så kan man använda ordet projekt många gånger

saker gjorda: diskat, glott på csi new york, kokat färskpotatis
dagens fråga: hur kommer man ur sitt kaffeberoende?
dagens låt: just nu trillar den där pussycat dolls-serien i bakgrunden. suck.
dagens känsla: ont i ryggen och sjukt trött
dagens citat: "Samantha : So help me?she fucks on my couch, she buys it.
Carrie : Isn't that how you got the couch from me?"



och så har jag för första gången kokat färskpotatis här i mitt hem. färskpotatis och gräslök från krukan i fönstret. fast jag åt inget annat än dinkelknäcke till. men det var godis.
man skulle kunna räkna alla gånger jag kokat potatis öht på ena handens fingrar kanske.

en gång, när jag köpte potatis förut, så låg det nån skräppåse med en fingertopp persilja i korgen. den här bladpersiljan kanske var typ en tesked stor eller nåt. och råkade följa med upp på bandet, fick jag se sen när jag packade grejer och kollade kvittot. och det var några ören för persiljan med det. sånt får mig att undra vad kassörskan tänkte...

männen, kärleken? så var han hemma iallafall och ringde och sjöng att jag var finast i världen. mikael wiehe. nä, så var det ju inte. han sjöng att jag var tjockast i världen. och jag drog klassikern "varför säger du så?"

annars kretsar mitt liv kring städning i vanlig ordning. jag vill verkligen vara sån som springer runt och torkar golvlisterna och håller på. och som mamma då säger "man kan bli allt man vill". det är inte så att jag lever i sunk. men det där med städning är ju ett evighetsprojekt. för när man väl är färdig är det dags att börja om typ. men jag har iallafall bestämt att imorn får det nog bli lite sätta in foton i fotoalbum, eller nåt sånt vettigt. kanske faktiskt ta och klippa ut maria gripes dödsannons. jag vet att det låter makabert, kanske. men jag tänkte lägga den i boken jag har, skriven av henne. så där så om några år, för någon annan så kanske det är lite roligt och kuriosa så där. har några andra artiklar om författare som jag tänkt klämma in i böcker och nån skivrecension som ska in i nåt skivfodral.

och så borde jag hämta ut min migränmedicin. jag fick inte vanliga värktabletter, utan nåt mot infektion, eller inflammation. eftersom min läkare sa att migrän är en inflammation och att de här tabletterna är mildare mot levern. och om jag hade känslig mage så kunde jag få dem som stolpiller. men ja, jag sa att jag skulle prova dem i tablettform först. de kanske skulle kunna fungera mot min värkande rygg. där vid skuldran, vilket känns som muskelinflammation. men nähä, det är träning som är den rekommenderade kuren där. ryggmuskler, ryggmuskler, magmuskler magmuskler. tänk om man bara kunde leva som man vill leva då.

på bokfronten läser jag fortfarande isprinsessan. nej, det går inte fort där inte. måste välja nån mer slukarbok nästa gång. nog för att jag gillar variation, men för tusende gången kanske passar. hmm, får se. först måste jag ju få veta vem mördaren är och varför.

jag tittar på det där projekt runway, eller vad det heter. med heidi klum. hon har sånt där utseende att ibland fattar man inte hur hon har kunnat bli modell och sen ibland är hon skrämmande snygg. men annars så är jag helt fascinerad över hur enkelt de verkar ha det för att sy och designa kläder. jag är imponerad. och jag håller stenhårt på den äldre gubben. oooh, han är gubbe då. nä, men vad kan han vara 48? bara för att jag tycker att det vore det intressantaste vinstvalet. inte alls för att han är bäst.

Andra bloggar om: , , , , ,

presenter presenter presenter

saker gjorda: fikat, höll jag på att skriva, men jag åt ju nachotallrik, så var det med det.
dagens fråga: det här med ugly betty?
dagens låt: nån låt med sam cooke, om han nu stavar så
dagens känsla: helt okej
dagens citat: "Stanford : It's so brutal out there. Even guys like me don't want guys like me. I just don't have that gay look.
Carrie : I dunno, you look pretty gay to me. C'mon, maybe it's just a phase.
Stanford : Puberty is a phase. Fifteen years of rejection is a lifestyle."

fick födelsedagspresenter idag. ett stycke biljett till darling magnus betnér! i sällskap med massa trevligt folk förstås. tyvärr drar fido till prag och kunde inte följa med, men hon har säkert lika kul där... jag kan knappt vänta.
sen, lite lustigt, så fick jag en bok av fidos pojkvän D. eller det lustiga var inte det, för han är snäll, men det var en bok med smoothierecept och juicerecept. och han läser ju inte här och kan inte ha direkt koll på att jag äter smoothiesar varje dag. hur perfekt som helst. och så lite hygienartiklar i fint rosa och i fint leopardmönster. jag blir så glad när folk känner mig så :)

och efter nachotallrik och ris med kycklingspett i jordnötssås så tog vi/jag en irish coffee på en kinakrog. vrålhärligt faktiskt att bara sitta där och softa på en kinarestaurang.

dagens kändisspotting var dogge med sin dotter på presbyrån.
- fick jag kvitto på det där?
- pappa, du sparar alla kvitton
- mm

dagens beslut: runar är ett kryp. ett läskigt sådant.

männen, kärleken? han har legat på sjukhus, men nu tror jag att han är hemma igen, för han har inte ringt idag. nåt blindtarmseldorado... och nu låter jag nog okänsligare än jag är. men ja, det finns ju inte så mycket mer att säga om det. magont aj aj, vi provar ta bort blindtarmen. magont aj aj. vi har inte tid med dig - åk till ditt eget sjukhus i din egna stad. typ. får väl se vad de säger.

dagens garv: sorry pannkakan:
- titta jag har gjort ett karottunderlägg i mosaik!
- jaha, vad fin, gjorde du den när du var liten eller? svarar hennes pojkväns faster
haha, varför säger man sånt. jag menar om hon hade gjort den när hon var liten så hade det ju varit helt bisarrt att bara visa nu, skitstolt. vilket iofs vore lite roligt.

det här med ugly betty. jag fattar inte den serien. och det som gör att jag inte fattar den är att tjejen för det första kallas för ugly betty i serietiteln. but why? och sen att hon då hela livet har varit intresserad av mode och att jobba där. eller har jag missuppfattat? och varför klär hon sig då inte i modekläder eller passar på att fixa gratisgrejer från sitt jobb. alltså, det här gör mig helt förvirrad, för det som sabbar hela motivet till att göra serien för mig.
och jag är helt emot att sätta på en brud glasögon och tandställning och sen kalla henne för ful. som sagt, jag är helt förvirrad och får inget grepp om den serien.

desperate housewives däremot, den börjar få lite samma status här som sex and the city. lite så där, en serie man vill äta praliner och dricka drinkar till, för att sen diskutera och plocka sönder alla bitar. även om den då inte innehåller samma vitsiga insikter som satc gör. men den ger samma känsla av lyx.

det blidde lite fylla på mig och Th i lördags. det var trevligt. bortsett från att jag verkligen inte fattar varför folk ska vara intresserade av mig när jag så uppenbart inte är intresserad tillbaks. jag menar, den enda kärlek jag mal om är ju någon som jag har något slags mycket platoniskt med och aldrig har haft något mer än nån helg med nån gång för flera år sen. och jag menar, det är vad jag vill ha. jag vill inte ha nån pojkvän som kräver om att få träffas hela tiden. jag orkar inte med sånt när jag mest bara vill ligga hemma och sova. så därför är telefonavstånd helt suveränt. så kan jag romantisera något som inte finns. fast ja, jag tycker ju naturligtvis om min lilla blindtarmshane och nån gång ska vi nog flytta till usa och bli tjocka på cheesecake och munkar.

jag håller på att få lite panik inför det här med att börja plugga. men ja. bit ihop bit ihop.

puss och kram


Andra bloggar om: , , , , ,

jag hör fågelkvitter bakom persiennerna


saker gjorda: jag har nyss vaknat, dricker mitt kaffe med choklad i
dagens fråga: det där med att göra slut via aftonbladet, en ny trend kanske?
dagens låt: när sabina gör en konst av att gå - sundström
dagens känsla: helt okej
dagens citat: "Carrie: I will not be the first one to speak. And if he never calls me again, I'll always think of him fondly. As an asshole."



jag kom att tänka på en sak igår. att när jag var i trosa, så köpte jag en prydnadssjöstjärna för att ge till bror. då är det en unge som hänger vid korgen och säger:
- det där är en sjöstjärna
jag svarar väl nåt och hör sen hur hans morsa ropar på honom så jag säger
- din mamma ropar på dig
nu hör han fel och tror att jag säger mormor, så han svarar
- det är inte min mormor, det är min mamma, innan han går...
det gick några sekunder, sen insåg jag att han kommer säkert att berätta det för henne, så där på barns naiva sätt "hon trodde att du var min mormor"
kul för den mamman....

det är så skönt, för igår kunde jag inte sluta nynna på nån låt som jag verkligen hatar och idag kan jag inte ens komma på vad det var för låt :)

träffade Ri igår och vi pratade om våldtäkten och att jag var så nyfiken på vad han gjorde på sin permis och hans tjej, ifall de fortfarande var tillsammans. det där vad gör man när ens kille åker in i finkan för våldtäkt. för även om man tror att han är oskyldig, så måste det ju finnas ett litet, litet, tvivel. själv skulle jag ju göra slut fortast kvickt, men man vet ju att de här killarna har flickvänner. och jag är jättenyfiken.
så Ri säger
- ja, du får väl klä ut dig och börja förfölja henne
- hehe, du får inte uppmuntra till sånt heller
- haha, nä, säg för guds skull inte att din psykolog föreslog det, när du åker fast...
hon är så rolig. sen kom vi fram till att jag var alldeles för lat för att göra något dylikt.

den här linda trosing. hon tycker naturligtvis att öga mot öga här helt förlegat, telefon lika så. men hon har gått ett steg längre än vi andra, som använder mail och sms. hon och hennes fadde envisas att meddela varandra via aftonbladet hela tiden. en mycket märklig trend, men rätt intressant ändå. varför gör man så?

idag ska jag nog städa lite, för det kanske blir leka med Th imorn. det var längesen, så han ska få äta upp mina kakor tänkte jag...

mina provresultat var helt normala iallafall, så ingen sådan anledning till varför jag är trött jämt.

puss och kram

Andra bloggar om: , , ,

när ödet knackar på

hum, jag kunde inte publicera igår, så här är gårdagens inlägg:

saker gjorda: pillat med datorn och så, sett desperate housewives
dagens fråga: tänk om man skulle ta sig lite hemmagjord juice?
dagens låt: skallen full av brännvin - lars demian
dagens känsla: hungrig
dagens citat: ?Carrie: Meanwhile, uptown, Charlotte wondered when relationships had gotten so complicated. She yearned for the time when dinner was followed by dessert, not lubricant.?



har iallafall fyllt i körkortstillståndsansökningarna nu och bankar mig själv i huvudet att jag inte var lite snabbare. för nu lär det ju droppa in massor med sådana, så väntetiden är nog ännu längre... stånk.

jag tänkte prata om tur. för när man ränner till psykologer så får man som inte fokusera sig på oturen utan man ska göra massa positivitetslistor typ. då tex om vilken tur man har, så att man lär sig att se turen. mina svar brukar bli smått cyniska, naturligtvis, men visst är det tur att jag har rösträtt tex. eller, det var ju tur att jag inte blev biten av en hund på vägen hem...

men så läste jag i en tidning om just tur. för är tur och otur det samma som ödet?
oddsen att vinna på ett rouletthjul är 1 på 37
att knipa högsta vinsten på lotto är 1 på 6 724 520 och rent statistiskt innebär det att man får skriva 2000 rader i veckan och hålla på i 64 år innan storvinsten trillar in.
om du vill vinna högsta vinsten på triss så får du köpa 2 miljoner lotter. eller nåt ditåt. min statistik är gammal, vinsterna har ju förändrats, men...

och fyrklövrar klonar sig.

männen, kärleken? ibland blir jag bara så glad that he gets me.

har även gjort i ordning en mors dagspresent till mamma. en gudrun sjödén-tygkasse och en ring. hon och gudrun är gamla klasskompisar, så jag tänkte att det kanske kunde vara kul att ha något med hennes namn på. eller skolkompisar, jag vet inte så noga.

så, vad ska man bli när man blir stor då?
jag är så avundsjuk på alla som vet vad de vill göra resten av sina liv. jag sitter fast. stamp stamp stamp.

hade lite funderingar på att beställa förstoringar av lite foton och hänga upp på nån vägg, jag vet bara inte vart. jag har ont om väggar, med tanke på alla fönster och bokhyllor. men kanske nån gång, när jag tröttnat på tavlorna i hallen. egotripp liksom.

idag har han haft permis och jag hoppas att han är där han ska vid det här laget.
annars var jag ute och gick igår kväll. i regnet. i mörkret. efter kl 22. och jag var som inte rädd. eller ja, jag ryckte ju till när det kom en cyklist helt ljudlöst förbi, men det är ju sånt man gör.

attans vad hungrig jag är, men det känns ju som dåligt att äta kvart i ett på natten. kaffesugen är jag oxå.

imorn ska jag nog fundera på att baka bröd av dinkelmjölet jag köpte i järna. vi får se. jag har ju en disk att ta tag i oxå. och foton att sätta in i album och annat småplock.
men nu blir det nog jordan, rättsläkaren och sen sängen med isprinsessan i näven.

puss och kram på er!
Andra bloggar om: , , , , ,

förvirrade funderingar och inget mer

saker gjorda: sörplat kaffe och glott på tv
dagens fråga: varför ska man hela tiden passa på att gå ut när det är "fint" väder i det här landet?
dagens låt: koop - i see a different you
dagens känsla: lite småsur på mig själv
dagens citat: "Carrie: He was like the flesh and blood equivalent of a DKNY dress: you know it's not your style but it's right there, so you try it on anyway."


jag hade ju tänkt börja mitt nya liv med 1 timmes yoga på morgonen och promenader i frisk luft, men så vaknade jag efter elva mör som en bankad fläskfilé och gamla ovanor tog över. så här sitter jag med lite jazz och låter tankarna vandra...

när jag var i trosa köpte jag nån chokladklet som man alt kunde ha på kex eller i kaffet. så jag har det i kaffet och det var mina bäst spenderade 55kronor nånsing. en riktigt rund och god smak blidde det.

i vanlig ordning funderar jag på att göra något vettigt. något nyttigt. något som behöver göras. men allt känns så fjuttigt. men ja, jag ska väl iallafall ta och skriva ut körkortstillståndsansökningen. och dricka mer kaffe. började rensa tidningar, men ja, roligare kan jag ju ha, kändes det som.

männen, kärleken? han dejtar vilt och raggar vilt och jag surfade in på typ match.com eller nåt och, förlåt alla medlemmar där, men jag kollade typ de mellan 25-45 eller nåt, för man kan ju söka utan att vara medlem och se utbudet. dock får man ju bara se bild och användarnamn och inget info. 34 sidor män och jag fann endast 1 intressant och det var mest att tapeten bakom honom var så jäkla tjusig... och inte kan man välja sin sexualitet heller så att jag ka ta och bli lesbisk.

det där med sexualitet. såg nåt om pedofiler på oprah idag. en kort sväng bara. och jag läste nånstans att nån som jämförde det med sexuell läggning, dvs homo och straight. men jag kan inte göra den liknelsen, eftersom jag tror fast att pedofili är något som går att utveckla. dvs genom att själv varit utsatt för övergrepp eller genom att helt enkelt tänja på sina gränser. nån lirare som surfar porr och sen vart eftersom går längre och längre ner i åldrarna. eller nån som köper prostituerade och sen börjar det med att man vill ha "färskingar". för det finns säkert något manligt i att vara den första. och jag fascineras alltid över hur mycket makt det finns i sex. att man inte kan styra sin lust. eller ja, inom vissa gränser. men låt oss säga pedofiler eller folk som vill bli kissade på eller att en våldtäkt innebär så mycket kränkning att vissa har svårt att återhämta sig efteråt. jag kommer aldrig att förstå det där, varför ens personliga sexualitet är så viktig. alltså, jag menar inte att jag tycker att det är fel att det är så. att man känner sig kränkt efter våldtäkt menar jag. utan mer det där varför är det så lätt att använda sex som maktmedel, varför är den biten av livet så viktig. eller varför mår man dåligt om man inte får bli kissad på. det är så märkligt. naturligtvis är jag likadan själv. jag vill inte att ovälkomna människor petar på mig osv.

nåväl.

puss och kram

bland vatten och choklad



jag har lite funderingar över vad som ska ske idag. funderar på att ligga på soffan hela dagen och glo på cold case eller criminal minds. men samtidigt är jag ju sugen på att läsa och att sortera grejer. att göra smycken och att måla. att ta en promenad eller att bara sörpla kaffe framför datorn. det finns för många alternativ och inget är vettigt.

ska nog ta och lägga en ansiktsmask bara därför.

har provat mina peruker och det är roligt. ska fota eländet någon gång. men min lilla kamera verkar för alltid ha dragit sin sista suck. och jag börjar tröttna på att jag bara gör slut på pengar hela tiden, så jag funderar på hur jag ska göra med systemkameran.

har tydligen köpt två chokladaskar oxå. jag är som en typisk tönt man svär över när de visar sig på tv:n. en sån som bara gnäller över att hon är tjock, samtidigt som hon sitter där med chokladkakan i högsta hugg. stånk. jag vet dessutom hur farligt vissa grejer är. ändå bara möjlar jag in natriumglutamat och härdade fetter i det oändliga.

har sett ett par marc jacobsskor för 1500, som jag jättegärna vill köpa. men ack, det är så dumt.
tyvärr kan jag inte visa bild, för bilden går inte att spara. nej. nåväl. dags att packa ihop här och ta en lång varm dusch och skrubba sig ren.

puss och kram

image216

att slåss mot en kvarn och bli salt



det var nån länk nånstans där det stod om sådana små karmadockor som jag ville ha översatt från finska till svenska, men nu hittar jag inte den länken igen...

har ont i ryggen i vanlig ordning och har varit sjukt trött. typ sovit från 8 på kvällen till 9 på morgonen.... men mina provsvar var helt normala. skönt att vara normal.

AH har permission den 23e och om han inte återvänder efter den så skulle de meddela mig. tackar tackar. han skulle hänga nere i kristianstad, och jag har inga planer på att åka dit. stygga människa. han kan stanna där för gott. inlåst. helst.

jahapp, jag har varit på begravning och haft ma och pa på besökt. så jag har träffat massa släktingar jag normalt inte träffar. de är så där småroliga. för de är rika som överklass och de lever som överklass och bor som överklass, men de är kommunister. more or less. kanske inte alla, men patronerna så att säga. men de är rara.

sen var vi i järna hos butiken salt å kvarn. och jag köpte massa grejer för 200kr. dinkelmjöl, bönor, havregryn, bröd och annat. sen tog vi en tur till trosa och köpt nyrökt böckling som vi smaskade i oss lite senare. har som vanligt tvingat mamma att shoppa, eftersom jag inte ska... så hon åkte härifrån med ny jacka, nya skor och ny klänning... jag talade om för henne att om det var bra priser på kläderna så gick det faktiskt att ha två jackor eller två par skor... sen vet jag inte riktigt vad vi har pysslat  med...

jag har iallafall planterat kryddor..

jo, vi var på norra kyrkogården och försökte hitta strindbergs grav, men lyckades inte riktigt... får ta det igen och kanske kolla upp innan vart den ligger istället för att ta för givet att det ska finnas kartor när man kommer in...

blev utgarvad av mamma oxå. finns en jättesnygg brunaktig klänning på lindex som jag provade, men attans vad gravid jag såg ut. så vi beslöt att den var finare på galgen...

männen, kärleken? hmmm... mina päron var lite fascinerade över att någon ringde och väckte mig så tidigt... men, men... har väl inte så mycket mer att säga om det. det är samma gamla tjöta som vanligt. för det är jobbigt det där att jag vill vara nr 1 ibland...

ja, nä, jag ska nog gå och handla nåt roligt på vivo nu.

puss och kram

lite tankar om melodifestivalen


ja, men visst såg jag melodifestivalen igår och här är de tankar som slog mig;

luuk måste typ ha varit fullare än vad jag var i tisdags. okej, visst han kan väl vara lite tramsig, som mamma skulle säga, alltid, men hans kommentarer igår var så märkliga att jag skrattade för mig själv
- oj, där står hon och gör en svan och ingen ser på. nu tänder hon eld på den, ja, en sån kväll.
fyllebög verkade han oxå bli. för alla såg så ut som godingar. och visst jag hörde att han sagt på semifinalen eller vad det heter att turkiets låt handlade om blow job, men ja...

här i sverige sa vi naturligtvis lotta bromé om zerbien, men roligare var holland(?) som sa kelly osbourne.

och det här med att det inte verkar gå att sjunga utan att stå som en bredbent ingemar stenmark på scenen. alltså, folk och fä och artister, jag har sett christer lindarw sjunga snyggt med benen tätt intill varandra(more or less) så jag VET att det går. annars kan jag komma över och olja er så att ni går ner i spagat istället. jag blir nervös.

jag var så nöjd, innan the ark spelade, inte pga the ark utan pga att kameran höll sig från scenen så att artisterna var tvungna att uppträda för publiken istället för att kameraflirta, vilket är bland det tråkigaste jag vet(förutom när nån tar fram gitarren på fest). men så när the ark uppträdde och efter det... skönt att ola salo är fotogenique. eller ja, som att det spelar roll hur folk ser ut;

MEN det verkade vitryssland tycka. inte bara för att de hade gömt körtjejen nånstans så nära  kulisserna det gick för att hon fortfarande skulle acceptera att följa med, men ja, jag säger som igår; det finns make up av kvalitet och så finns det brunkräm från vitryssland.

att ha en rund scen. det verkade som att folk inte sett ett motionsspår på eeeevigheter som de drog runt runt på den där scenen.

jag måste kolla upp georgiens bidrag. hon hade skön gothröst och jag måste kolla ifall det är det hon pysslar med annars. men hur stor är risken att man kan hitta musik från georgien på nätet? hilfen...

frankrike var helt klart snyggast. karamellgodisar. och mina favoriter, som jag natruligtvis inte trodde skulle komma i närheten av första platsen. för the ark var överdrivet bäst, faktiskt. men jag kan acceptera att länder nära varandra gillar samma sorts musik och att artisterna, liksom the ark, har en skara fans med sig redan från början. helt okej, men. och jag säger men. england slog alltså irland. vad hände?

ja, det var väl det. puss och kram.

det finns en fara i att låta bli att zappa



det blir som inte av att uppdatera varje dag längre. skönt egentligen, men tråkigt för fantasin som stannar av.

men nu får jag nog ändå ta och ge mig, för jag fastnade framför time out på tv4+. för det första, vem kom på att göra detta program?! men jag fastnade för att dogge doggelito var med. jag har minsann bott i norsborg en gång i tiden, när jag först flyttade till sthlm. och för alla som menar att innanför tullarna är det enda som gäller, så var det faktiskt vårt förstahandsval när vi flyttade hit. mer eller mindre iallafall. men jag har hängt på lokalpuben och bara för det så kommer jag inte längre ihåg vad den heter, jodå, dulles. så pass mycket hängde vi där att när bartendern såg mig och fido genom fönstret så stod det två heineken på bardisken och väntade sen när vi kom in. det var inte så mycket fylleskandaler som mer att gå ner en lördag och jiddra med grannarna. hur som var vi ju naturligvis stora tlk-fans... men det var tider det. och det var gentlemen, riktiga sådana, som vi hade till grannar. vänskap var allt för dem och de hade gjort vad som helst för sina vänner, tjejer som killar. det känns som att tiderna är hårdare nu minsann...

men ja, att titta på time out fick mig att närma mig nånstans läget där jag fan inte tycker att robert gustavsson är rolig längre. så var det med det.

melodifestivalen idag minsann. och jovisst ska jag titta. jag har noll koll på låtarna, annat än jag råkade se englands bidrag. finns inget annat ord än "kass" för att beskriva den. jag skulle kunna göra det bättre själv till och med, om jag så bara hade endast en trummaskin. hua.

männen, kärleken? han ringde på torsdagkvällen och jag sa nåt om att jag trodde vi var osams, men han sa att det bara var jag som var det. och att han blev arg när jag var det. nåväl, bobsan har inte ringt iallafall. och man kan säga att jag förstår mycket väl varför...

och så har jag upptäckt att jag köpt en bok jag redan hade - igen. så jag har numer 2 ex av predikanten. tydligen. måste sluta köpa böcker tror jag.

och jag undrar igen, varför finns svensk kassaservice?? ta bort eländet. de verkar ha en personal som inte vill jobba där ändå så. och när man ringer deras kundtjänst, ja då går numret till posten. så de har ingen egen kundtjänst. det är ett fascinerande fenomen.

hela den här time out-historien inleddes med att jag började titta på nåt program där de försökte finna james deans ande. kommer inte ihåg vad programmet hette, men, men. några medium som irrade runt där han en gång varit och sade sig känna saker. eh... okej, att programmet i sig var intressant för att de intervjuade bekanta till honom eller andra som hade med saken att göra, men annars så kan man väl säga att bättre bluffmakare har jag sett. och då är jag ändå rätt öppen för sådana grejer.

nix pix, puss och kram

men jag har aldrig bakfylleångest iallafall



okej, vi kanske inte behöver gå in på mina fyllehistorier då. jag tror att jag försökte limma på bob hansson, fast han ville inte ha mig. "han kanske inte gillar fulla tjejer" säger en kompis till mig och då säger jag att då kan han ju dra, med tanke på att han drack själv. men ja, det var inte det, det var att vid närmare eftertanke så här, så limmade jag nog inte alls på honom utan jag var nog mer rätt så där smådryg, som talade om att jag var besviken på honom för att han klätt av sig naken på stan utan något budskap i bakgrunden eller nåt. och av nån anledning började vi snacka om att knulla för att boosta sitt ego. var nog därför jag fick för mig att han skulle förstå att jag limmade, men ja, jag var nog rätt mycket otydlig med det.

- jag såg dig och nina rochelle på o'baren förut. ni var jäkligt roliga på scenen, men framför allt bra.
- nina rochelle? svarar nina rochelle-martin
och jag undrade lite vem fan jag stod och pratade med egentligen. kände mig som att jag var i nån twilight zone. nyss knullsnack med bobsan och sen lite yrande med martin som tydligen inte visste vad han gjort de senaste åren.

hur som, till detta kom en grym spelning med carl-johan vallgren. jag får erkänna, jag har inte lyssnat på honom förut och jag blev impad. och fällde en tår över en sorgsen text. köpte ingen skiva dock, men tvingade väl till mig en autograf, eftersom jag redan var inne i mitt fjortiseldorado.

jag fick inte komma in på kellys för att jag var för full och jag tror att vi stod och sa att det var mmmmycket märkligt. att de såg det, eh? hamnade iallafall på kvarnen, där gamla skolkamrater dök upp och yrade med mig. jag ville bara säga "hey, jag har en fylla  här, som var suverän innan jag var tvungen att tänka ut något vi kan ha att prata om". men jodå, jag gillar mina gamla klasskamrater, men just då klev ju bobsan in genom dörren. jag lät honom dock vara ifred.

på morgonen efter sprang jag runt en kvart och letade efter mina byxor och kände att jag inte riktigt vet hur jag hamnade i säng. ensam dock. och jag vet att jag har sagt det förut, men jag säger det igen - alkohol är farligt och jag ber till gud att jag aldrig lämnade nån lapp till bh med mitt telefonnr på. det är sånt jag brukar göra i kändisars närvaro... my god.

tack och lov var jag inte sjuk dan efter, men jag var nog fan fortfarande full när jag vandrade hemåt och ringde la familia och köpte min frukost på pressbyrån. så kan det gå. att gå i klackar är inte min grej. jösses vilket stapplande det var för att komma hem igen.

något mer ni vill veta om mitt pinsamma liv?

på måndag är det testingtajm kl 8 och päronen dyker upp för att delta i begravningen på onsdagen. varje gång mamma har ringt för att fråga saker så har jag hört pappsen skrika i bakgrunden, till slut bröt jag och mamma ihop av garv. han blev reparerad, men han blev galen på kuppen. han ville dra ner på stan och beställa begravningsblommor, jag menar han har nyss kommit hem efter en större operation och jag försökte förklara att mamma var en värdefull last han skjutsade runt på och att han kanske skulle ta och tagga ner lite och verkligen fundera på ifall han kunde köra hit redan på måndag.
men ja, han hade planer på att köra ner till lund snarast möjligast oxå. det där med män som vägrar erkänna att de är sjuka...

hmm, männen, kärleken? jag tror att vi är osams nu iallafall. jag vet inte. men så här är det. de sa på rättegången att AH hade hepatit c och jag vet att de testade mig när jag kom in på akuten, men jag är lite så där orolig för att det bara var ett nolltest för att se att jag inte hade det innan. jaaa, jag hade ju kunnat fråga, haha, men nu är det som det är och jag passade på att fixa det på måndag oxå. så jag skickade ett sms till min käre mimo, att jag skulle testa mig på måndag. varpå jag får svaret att han har varit på blodbussen och att de nog testar hans blod där iallafall. det var då jag ville dunka huvudet i väggen och sluta försöka kommunicera med den manliga delen av befolkningen. men så bra för dig då! för allt handlar ju om dig! man kunde inte ha sagt nåt om att "du ska inte vara orolig, du har det nog inte, för då borde det ha märkts ju" eller nåt sånt. vad vet jag. men jag vet att det kanske bara är jag som tänker så. att det är sånna svar man borde få. *suck*

jag fick en fingerborg med marilyn monroe på på posten idag, så nu kan jag sy  med glädje oxå :) en del är snälla de. gick även och hämtade nån peruk och en marilyn monroeväska och en assnygg kjol som jag beställt. klart coolt. jag är nöjd. vet att väskan, som var skickad från thailand, kanske kostar en sisådär 60 spänn där och jag betalade 210 med porto och allt, men, men... jag är nöjd iallafall.

banan och choklad och trevlig sällskap väntas



okej, jag ligger lite efter med hälsningar och läsningar, men imorn ska jag lusläsa era bloggar :)

pappa har iallafall blivit reparerad på uppsala akademiska och vi väntar på att han ska få åka hem. han var lite sämre idag. första gången vi hälsade på hade han slangar typ överallt, stackarn. och han kommer att få ta sprutor resten av livet för metastaserna i levern. och så här i efterhand har de sagt att det är en typ av cancer han hade i tarmarna. nåväl, jag hoppas på att han blir helt återställd, eftersom det är jobbigt att se någon som det är så mycket ork i bli svag. och jag är inte färdigvuxen än, jag behöver min pappa =/

man kan iallafall säga att uppsala är nog så fint, men det är inte min stad. jag blev inte hänförd. okej, naturligtvis har jag varit i uppsala förut, men då var det ju feeeest :) eftersom jag inte shoppar själv, vilket är en sanning med modifikation, så försökte jag få mamma att shoppa loss. vi gick in på kapp ahl och jösses vad mycket snyggt de hade. jag är ju lite kär i det som är polkagrisrandigt, så... nåväl, jag plockade lite kläninngar och tvingade in henne i provrummet. det är inte det lättaste, för hon är kanske 150cm och har ett midjemått på ja, vad vet jag, 90 kanske... har ingen koll. och så har hon en byst som heter duga och nu är hon ju ett par år så bygelbhar och push ups är inget hon tycker är skönt, så man kan säga att midjan försvinner. hon är så sööööt. men en skitsnygg klänning köpte hon iallafall i svart och vitt, en jag skulle kunna tänka mig att köpa själv.

det där med min egen shopping. mjo, jag har köpt peruker på tradera, haha. min psykolog fattade inte riktigt varför man gör sånt om man inte behöver pga nån sjukdom eller så. men ja, det var bara en impulsgrej, så...

råkade köpa 2 par nya glasögon oxå. lite dyrare än jag tänkt, men ja, jag tog och la till för att få fotokromatiska glas, dvs att de ändrar sig efter ljuset. eftersom jag är tillräckligt gammal nu för att ha sånna.

var på en gårdsloppis på söder. helt underbart. hyresgästerna hade flyttat ut sina pyttlar på gården och sålde. sen hade de kaffeservering och musikunderhållning iform av nån blåsorkester som spelade sakta vi gå genom stan... härligt.

och idag har jag varit hos läkaren för att få tid för prover och lite piller mot migrän. det jobbiga är att jag tror att jag har en attack på g och jag ska ut ikväll... attans... men jag får låta bli att svälja piller helt enkelt. det blir en massa prover iallafall. tidigt på måndag. och jag har världens bästa husläkare, jag måste nog säga det till henne nån gång. hur mycket jag uppskattar att hon är kvar. för det är rätt hög omsättning på läkare på vårdcentralen här. men hon är störtskön. det här besöket hade nog kunnat gått på tio minuter, men vi börjar alltid shitchatta så 35 minuter senare var det nog klart, eller nåt sånt. och hon sa att jag inte var svår att tycka om :) för vi började prata om mitt vallonska ursprung och att jag har sökt till högskolan osv...

har just tagit en banan och chokladpaj ur ugnen. får se hur den blev sen. för jag hade som inte direkt något färskt margarin hemma, så jag tog av mitt runda bords smörgåsmargarin, men, men... för vi ska käka hos fido och sen är det spelning som gäller. med mina favvotöser :)

tyvärr har jag inga batterier laddade, så det blir ingen kamera med...

igår när jag gick på stan kunde man knappt röra sig utan att det dök upp nån välgörenhetslirare. det var operationdagsverke, men bortsett från det så gick jag med på att betala en summa till läkare utan gränser varje månad, jag köpte nån skiva med afrikansk musik till nån skola nånstans i afrika. man vet ju inte, men jaja, det blir nog bra...

männen, kärleken? en storm blåste in och tog över. att det ska vara så svårt att förstå varandra. men ja, jag orkar inte älta det där längre, jag blir bara trött på att det inte kan vara på lika villkor helt enkelt. mamma frågade mig vem den intressantaste mannen jag mött var, och det är ju trots allt mimo... men det var en svår fråga. den kan man klura länge på faktiskt...

nä, nu ska jag väl ta och kanske sminka mina kinder lite. och dricka massa vatten så att jag blir av med huvudvärken.

ha det gott igelkott, puss och kram!

att vara galen



ska snart guida mamsingen till bussen, så att hon kommer hem ordentligt. det har varit en fartfylld vecka, känns det som. för mig.  fast för normala människor hade det nog inte kännts så. nåja. kanske är jag galen, men just nu längtar jag bara efter att få sitta en stund framför datorn, läsa bloggar, dricka kaffe och röka lite. har inte rökt på en vecka, så egentligen borde jag väl passa på att fortsätta låta bli, men det finns som nåt trösterikt över det ändå.

nå, hon har tillbringat morgonen med att dammsuga och tvätta min köksmatta. hon är nog mer galen än vad jag är.

nå, jag får återkomma senare. puss och kram


RSS 2.0