Lite tips en fredag, så här

Det här är något jag både skrattat åt och imponerats över. Så jag tänkte att jag delar med mig;
http://www.ironsky.net/site/

Annars finns den här sajten: http://www.wreckamovie.com/
där du kan stödja olika filmprojekt. Eller följa hur det går. Vilket kan vara mycket spännande. Det är ett bolag som vill föra internet och filmskapande lite närmre varandra. Och sen det här med finansieringen, att istället för att skaparna går runt och försöker få sin film finansierad så kan de som vill se den hjälpa till... Ah, ni fattar om ni läser.

Puss och kram

en uppdatering kommer här

saker gjorda: idag har jag mest bara sovit och glott lite på tv....
alkoholintag: igår blev det ett glas vitt vin, men idag  har det bara varit vatten och té och kaffe
dagens fråga: har det gjorts bättre musik än på 80-talet?
dagens låt: vilken som helst med Depeche Mode



En bok om tidningen OKEJ är aktuell;



Man kan säga att jag helt ärligt känner igen alla tidningar som syns som bild 1 här...
Naturligtvis ger det lite ångest att jag rensat ut bland mina gamla OKEJ-tidningar. Några såldes, men de flesta gavs bort, så där på kul. Men nu har jag ju en bok att nostalgitrippa med och jag kommer ju inte direkt att få några barn som kommer tycka att det är kul att bläddra bland mina gamla idoler, så det känns som att det är lika bra att jag inte dör som den gamla tanten med alla grejorna... Den risken är stor nog ändå...

Nu har jag tre arbetsdagar kvar och jag vet inte om jag ska försöka få nytt jobb eller om jag ska vara ledig. I min förvirring så har jag ju inte anmält mig till någon a-kassa, så det blir till att leva på sparade pengar då. Jag antar att man kan få någon form av ersättning ändå, men jag kan ta av mina sparpengar, det är okej... Så behöver inte folk bli upprörda över att man snyltar på samhället när jag nu kallar det 'ledighet... Men jag kanske borde ta reda på vilken a-kassa jag ska tillhöra, vilket fackförbund jag ska vända mig till och till vilken arbetsförmedling jag ska gå. Är inne på okänd mark här...
Men den dagen, den sorgen.

Anledningen till min icke-panik när det gäller försörjning är för att jag överväger att plugga i vår. Ska bara bli klar med den där sabla uppsatsen...

Puss och kram


RSS 2.0