Soppkök i Stockholm

 Jag tänkte att jag sprider informationen vidare, så att vi alla kan hjälpas åt och bidra.
 
 
Och initiativtagarna behöver hjälp med tex;
 

Vi behöver:

- Hjälp med transport av material, utrustning och annat. Maila till [email protected] om du kan hjälpa till med transport! Vi behöver främst hjälp på söndag, men även på lördag.

VARMA KLÄDER

- Gärna stora storlekar
- Skor (inga sommarskor)
- Filtar
- Sovsäckar
- Liggunderlag
- Tält
- Strumpor
- Plomberade underkläder

MAT OCH DRYCK
- Bananer
- Apelsiner
- Mandariner
- Äpplen
- Päron
- Vindruvor
- Juicepaket
- Mjölk
- Läsk
- Vatten (massor!)
- Termosar med varmvatten
- Tepåsar
- Kaffe
- Smörgåsar
- Frallor
- Risifrutti
- Små yoghurt
- Färdigrätter

HYGIEN (obs vi tar ej emot öppnade förpackningar)
- SCHAMPOO/BALSAM
- Plåster
- Tandborstar
- Tandkräm
- Handsprit
- Zon (värkkräm)
- Första hjälpen-kit
- Tops
- Deodorant (roll-on)
- Duschtvål

ÖVRIGT
- Läsglasögon
- Mobiltelefoner
- Kontantkort
- Väskor
- Rullväskor
- Ryggsäckar
- Kammar
- Hårsnoddar
- Hårnålar
- Sportflaskor

KOMPETENSBEHOV PÅ PLATS
- Jurister
- Tolkar/översättare
- Sjukvård
- Socionomer
- Tandhygienister
- Sjukgymnast
- Folk som kan hjälpa till med att prata om våld och övergrepp
- Folk som kan hjälpa till med folkbokföring

 

Så på söndag kör vi så det ryker, eller hur?

Ciao

Eftersom jag helt hade glömt bort detta...

Så blev jag lite förvånad när jag hittade ett rosa kuvert på hallmattan. Ännu mer konfunderad blev jag när avsändaren talade om att det var från en mäklarfirma. Meeeen, när jag öppnade kuvertet tedde sig det rosa helt självklart.
 
 
 
Ciao

Det är lite kallt här

Just nu jobbar jag 6 dagar i veckan, så det hinns inte med så mycket mer. Men tok att jag gnäller, jag skrattar varje dag på jobbet. Underbar personalstyrka.
 
Annars får de gärna slå på värmen i lägenheten. Sitter här med benvärmare och myssockor. Och ja, jag fryser ändå. Och eftersom jag fryser så sitter jag och tänker på värmande glögg. Ser fram emot årets smak. Jajamensan.
 
 
Ciao
 
 
RSS 2.0