Lite regn i Lund

Tänkte nyss att jag inte längre gillar Erikshjälpens loppisar runt om i landet. Jag tycker de har blivit snikna och dyra och att de säljer skit. Och till det har jag hört att de rensar ut böcker efter 3-4 månader och kör till tippen... Så onödigt. Men så kom jag på att jag köpte mitt nygamla soffbord på just Erikshjälpen, så lite tycker jag ju om dem trots allt...

Annars har jag gått runt på Esplanaden i Lund och ja, jo, jag anser mig ha fyndat. Dock ingenting jag behöver. För jag behöver just ingenting längre. Håller förvisso ögonen öppna efter ett par dörr/lådknoppar och alltid efter bruna lysknappar, men det är ju sånt där man inte hittar var dag...

Det regnar ju tyvärr lite, så det händer inte så mycket mer här. Nu ska jag se om jag kan rota fram ett gammalt avsnitt av Morden i Midsomer här hemma och kanske tillbringa eftermiddagen med mord i den engelska landsbyggden - så pittoreskt!

Ciao

Andra bloggar om: , , ,

Lördag. Imorgon är det söndag

Så har ryggskottet slagit till igen. Aj, aj. Men jag ska inte gnälla - det hade ju kunnat vara värre. Det kan alltid vara värre.

Jag tänker lite att de flesta bloggar handlar om Norge. Och själv är jag väl lite inne på funderingar ifall Anders är en Lee Harvey Oswald... Känns det liksom inte lite fööör bra att de fått tag i rätt kille så snart och att det bara var en endaste kille bakom det hela... MEN bortsett från det så är det en tragedi som lämnar en mållös och man vill bara säga - det är sjukt, det är sjukt.

Jag måste bara klippa ur lite text ur expressen.

"Ungefär samtidigt konstaterade partiledaren Jimmie Åkessons pressekreterare Linus Bylund på twitter:
- Nästa jävel som ojar sig över hur synd det är om alla snälla muslimer när det ligger blödande norrmän på gatan kommer avföljas!"

Hur kan man liksom vara så puckad som pressekreterare?? Seriöst? Hur kan man vilja ha en så puckad pressekreterare?? Seriöst?? Finns det någon inom SD som har någon form av utbildning och även skulle klara av att hamna över 90-strecket på ett IQtest?? Seriöst?

Puh

Ciao


Andra bloggar om: , , ,


Tradera och auktionsinrop

Så lite tips från Tradera.. Lite auktioner här då....

Jag kanske kan roa mig med att visa lådan jag ropade in på auktion.



Så, ja, hojta till om det är något du vill ha - då inropet var en liten miss ja.

Det verkar tyvärr inte bli någon träningssommar i år, snarare tvärtom - det verkar vara bli en ännu mera degklump-sommar i år.

Drömde att de ringde från A-rundan och erbjöd mig jobb. Nu verkar det hela dock sjunga på sista versen, men det hade ju varit bra coolt om det hade varit en sanndröm.

Ciao



Andra bloggar om: , , , ,

Smultronplock och auktionsinköp

Jag befinner mig i Bergslagen på grönbete. Jag gör väl inte så där jättemycket om dagarna, men jag har iallafall hunnit med några loppisar och en bondauktion. Mamma och pappa har även två stora snedgarderober som man kan gå in i. Så en dag släpade jag och mamma ut allt som fanns i den ena garderoben och satte pappa i jobb med att tapetsera garderoben och lägga nytt golv. Så nu ska vi gå igenom allt, rensa bort och bära tillbaks. Började nyss med garner. Oj, vad tanten har garner. Jag passade på att rensa bort massa rutor jag virkat och stickat nån gång i tiden - ja, när jag var barn. Har ingen aning om vad jag skulle ha rutorna till - om jag trodde att jag skulle göra ett lapptäcke eller nåt. La dem i en påse som jag tänker skicka vidare till en lokal konstnär, så får hon slänga dem om hon vill eller använda till nåt. Eftersom ja, jag har svårt att slänga saker som kanske kan komma till användning. (Javisst, jag kommer att sluta som dem ni ser i dokumentärer på tv!)
Hittade mitt gamla 80talsgarn. Grisrosa och ljusblott - funderar på om det är nåt för Pannkakan att kanske sno ihop nåt av istället för att det ligger här... Nåväl.

På bondauktionen ropade jag endast in en liten låda för 30kr. Det var helt ogenomtänkt. Hade varit där i flera timmar utan att ropa in något och fick för mig att det fanns nåt i lådan jag ville ha. Det fanns det inte. Men, men, nu har jag iallafall en lite naggad gräddkanna i pressglas iallafall.

Efter auktionen landade vi mitt bland smultronen i skogen. Vi plockade gott och väl två liter på vad som kändes som kanske en halvtimme. Trots att det gick fort tröttnade jag efter kanske 3 minuter. 29 grader varmt och bromsar som surrade... och så jag som lät likt en 5-åring; "när är vi klara? ska vi åka hem snart? hur mycket måste vi plocka?"

Igår var vi förbi en stadsauktion och kikade på visningen, men jag gav med mig och stannade inte på auktionen. Dock lade jag 18 st bud på diverse saker. Skambud på, ja, allt. Men man kan ju ha tur. Och sen kan det ske, det där som brukar ske lite för ofta - att man får rop man bara skambudat på bara för att och som man egentligen inte vill ha...



Situationen är att jag har en Poängfåtölj från Ikea, som jag, ja, hyser lite agg emot. Så jag är lite på jakt efter en drömfåtölj. Så såg jag den här, som är lite gubbig, lite 60tal och som var i fint skick. Summan av kardemumman är att jag tänkte att 'jaja, jag kan ju ha den här så länge - jag lägger 25pix, får jag den så får jag den, får jag den inte så är det lika bra det med'.

Men nu ska sluta babbla och fortsätta pyssla här i småstan istället.

Ciao




Andra bloggar om: , , , ,

Sommarläsning


Guccikrigen från Pocketförlaget.



Har bara läst 26 sidor än, men ser med spänning på fortsättningen. Lite insidesinformation om ett av de stora modehusen och lite glamour och lite kvinnlig kamp. Passar mig perfekt.

Ciao

Lite energikakor och inspiration

Jag snubblade över Runes energikaka. Dock inte i verkligheten utan endast via internet...
Jag tyckte att det lät toppen, dels för att energi alltid är bra, men också för att de inte innehöll något konstigt jox, så som tillsatser. Det är sånt jag vill testa. Tycker att vi får i oss alldeles för mycket tillsatser och skräp genom den matkultur vi har idag.

Men sen såg jag ju även att Evy Palm har varit med och bakat sin version av Runekakan. Den är toppad med blåbär. Och blåbär är bland det nyttigaste som finns. Så nu vill jag verkligen testa Runekakan. Men inte bara därför. Evy Palm tillhör ju en av de människor som fyller en med total inspiration. Som 46-åring deltog hon i sitt första OS. Jag tror att hon började springa när hon var 34. Men inte nog med det - hon är långdistanslöpare. Hur coolt är inte det?!

ciao

Snart dags att söka jobb



Snart är det ju slut på studierna för min del. Det innebär ju att det är dags för mig att åter ge mig in i arbetsvärlden. Passande nog blev jag ombedd att skriva ett blogginlägg om Spray Jobb, som är en internetsajt full med nyttiga små tips kring just detta med att söka jobb och att skriva CV och så vidare.

Jag är verkligen så långt från expert på detta område, som man kan komma. Det här med att skriva en jobbansökan och ett CV. Jag skulle nog vilja påstå att jag endast har fått komma på 4 anställningsintervjuer i hela mitt liv, via mina inskickade jobbansökningar. Så man kan säga att jag behöver all hjälp jag kan få för att göra mig så attraktiv som möjligt, för arbetsmarknaden, via skrift.

Ett tips som finns på Spray Jobb, angående hur man skriver sitt CV, är att ta med något man är stolt över att man har presterat. Du kanske till exempel har fått ett stipendium eller avslutat någon icke-akademisk kurs, men som ändå är värd att nämnas. Det här gör ju att ditt CV blir mer personlig. Jag ska nog till exempel skriva dit att jag volontärarbetat åt en välgörenhetsorganisation. Även om jag naturligtvis volontärarbetar för att jag vill bidra till att göra världen till en bättre plats och inte för att jag är stolt över att jag gör det. Men ändock...

Jag kommer definitivt att titta närmare på Spray Jobb och gå igenom alla söka-jobb-tips de har på den sidan. Bland annat har de artiklar om hur man blir headhuntad av ett rekryteringsföretag. Det är ju något som jag antar alla skulle tycka kändes bra - det där att bli tillfrågad och eftersökt istället för att aktivt söka upp.

Det jag kanske tycker är något sämre med Spray Jobb är deras jobbfinnare, som saknar en fritextmöjlighet och som även är lite väl snäv i sitt urval. Till exempel sökte jag på Kultur och konst och fick 0 träffar. När jag sökte kategori enbart Kultur, så fick jag 2 träffar... Vilket kanske kan leda till att det blir lite tidskrävande om man ska söka igenom kategorier i flera omgångar.

Ciao

RSS 2.0