Lindenytt beter sig illa

Det finns en sajt som heter Lindenytt. Ni kan ju googla om ni vill veta vad det är för sajt. För jag tänker inte länka. För jag är oerhört irriterad. De har ett så kallat pryltorg där de som bor i kommunen kan lägga upp annonser. Jodå, jag märker det. Mina annonser raderar de konstant. För ungefär ett år sedan var jag i kontakt med dem och de menade att de trodde att jag bedrev någon form av affärsverksamhet. Jag informerade om att så inte är fallet. Men nejdå, det hela styrs helt godtyckligt. Och annonserna raderas. Jag gör ingen reklam på något sätt, annat än att jag skriver vilket märke det är på kläderna. Jag bombarderar inte med annonser. Igår lade jag ut 4 stycken tröjor. Vips. Borta. Men sen att andra kan lägga ut 10 annonser på raken med barnkläder. Då vet man. Jag vet inte om det är mitt efternamn som gör att de reagerar illa. Dvs att det klingar utländskt. Det skulle ju inte förvåna mig, så uselt som de modererar kommentarsfunktioner och forum där allehanda rasism sprids. Men visst, jag behöver inte annonsera där. För mer reklam än så här har de inte gjort sig förtjänta av.

Ciao.

Loppis och Lady Di

Det regnar lite ute, skulle man kunna säga. Men det är ju bara vatten, tänkte jag och trampade iväg till loppisen. Kunde bara inte motstå denna mugg;

 

Det är ju som så knasigt kitschigt med en bröllopsmugg med prins Charles och Lady Di...

Nåväl, på fredag ska jag på anställningsintervju. Kul. Och ja, på ett ställe där jag vill jobba. Jag är ju inte riktigt helt arbetslös, pluggar ju, men det vore så skönt att få lite rutin och inspiration i vardagen. På det där sättet ett kul jobb kan ge. Och så gäller det deltid, så jag håller tummarna.

 

Om jag tycker att Kinapuffar-påsen är rasistisk? Jag tycker att all användning stereotyper är onödigt, däremot kanske jag inte reagerat så starkt på just denna påse. Jag tycker tex att det är mer märkligt att det är helt naturligt att kalla en person med Downs syndrom för mongoloid. (Det hela kommer från att man förr i tiden ansåg att de utseendemässigt var lika mongoler...) Men jag tillhör inte dem som envetet hävdar att "Det har alltid hetat negerboll, jag kommer alltid kalla det för negerboll" och så vidare... Jag bryr mig inte om vad saker alltid har hetat, jag kan lika gärna kalla det för chokladboll eller whatever. Däremot berättade Caroline Giertz en gång att hon fikat på något café - för länge sedan - och skulle beställa just en negerboll. Sagt och gjort och någon knackar henne på axeln. Där står en jätte till svart man och säger:
- Do you know why they call them negerballs?
- No...? svarar hon, lite så där ertappad med handen i kakburken...
- 'Cos they taste so nice!
På tal om ingenting.

Ciao


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Lite böcker hit och lite böcker dit


Lite lustigt var det idag faktiskt. Jag kom på, innan jag drog iväg på loppis, att jag skulle kolla upp vad hon som skrivit Sirila gentlemen sökes, heter. Och nog hittade jag minsann 3 böcker av henne. Till halva priset. 2,50kr/st. Nu vet jag att jag skulle ha sett böckerna om de funnits där tidigare, eftersom de är i sådana härliga färger, men just när jag kollat upp - ja, så fanns de där.

Sen hade jag även beslutat att broren ska få testa en annan deckarförfattare. Han har nämligen helt snöat in på Kallentoft och nu är de böckerna snart slut. Så jag tänkte att, vad heter han nu igen, som Pyttis nämnde...?! Jodå, så vips hittade jag även Hjärtats mörker av, just det, Jonas Moström. Det var ett litet lustigt sammanträffande.



Och så blev det två Maria Lang-böcker.
Inte just dessa två, de får bara följa med för att illustrera att jag föredrar denna serie. Pocketböckerna som har fotografier till pärm - just för att jag gillar estetiken, som ibland är helt absurd. Men snygg.


Ciao

Och så tipsar jag om en bekant på tradera.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Helgtips

Så tänkte jag ge ett litet helgtips. Att man på tradera kan lägga ut tre gratisannonser i helgen.
Du skriver HOSTRENSNING2011 som kampanjkod. Mer info.

Och så tipsar jag om en bekant på tradera.

Annars tänkte jag ta mig iväg på Loppis idag. Lite knasigt att de inte öppnar förrän 11, när man nu råkade vakna halv sju...

Ciao


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

lite blä så där

Tio över sex, slog det till - en sisådär kvart i åtta, la det av. Det är ju fasiken löjligt. Inget trick funkade - panikångestattacken bultade på ändå. En och en halv timme, då vet man. Återigen, så är det ju varken panik eller ångest inblandat, men det gör jäkligt ont i bröstet. Det är så här jag tror att det känns att få en hjärtattack, fast inte riktigt lika ont kanske, men nästan. Lite sur blir jag. Och nu är jag trött och ohungrig, men äta bör man annars får man inte bada.
Och bada vill jag, för svettig som en gris är jag.

Förresten - sjukt impad över ölsvepet. Hade man blinkat det så hade man missat det - så snabbt gick det för Ja att svepa en öl. Som sagt, världsrekord på den tiden - lätt.

Nu ska jag nog se ett avsnitt av True Blood istället - för att jämna ut det lite.

Ciao

För vem vill inte vara Hugh för en kväll?

Jajust ja, jag såg det här inlägget på Facebook;

Skriv om oss på din blogg! Få 200 kr att handla för eller lotta ut varor till dina läsare. Mejla på [email protected] för mer info.


Och det gäller Evas Underkläder, som är en internetbutik med fokus på just underkläder. Men icke att förglömma - de säljer även maskeradkläder;

 

För snart är det ju dags att styra upp den där Halloweenfesten... En annan sak är att de även har både maskeradkläder och underkläder i Plus Size.

 

Ciao

 

 

Att sälja sin bostad

Jag blev ombedd att skriva ett inlägg om Mäklare Stockholm och lite funderingar kring säljandet av en bostad. Nu har jag ännu inte sålt min lägenhet, även om jag tittat på en herrans massa lägenheter runt om i Stockholm.

Det jag alltid har tyckt är att det är så fånigt att homestyling fungerar. Men det gör ju det. Ögat lurar hjärnan i det fallet. Eller hjärnorna, för det krävs ju att det är fler som bjuder än bara en person. Så det är mitt första tips, styla till det - och med kunnig hjälp kan investeringen på 30 000kr ge det mångdubbla. Antingen det eller att i största möjliga mån tömma lägenheten. Vilket även leder in på en helt annan sak; det här med att tömma lägenheten - för nog förekommer det att visningsbesökarna är där i ett helt annat syfte än att titta på lägenheten...

Något annat är ju att hitta en mäklare som man kan kommunicera med. Det vill säga att man förstår varandra, så att man kan göra klart hur pass engagerad man är att få sin bostad såld. När vi sålde brorsans stuga fanns den på hemnet - ingen annanstans. Till slut lade vi själva ut annonser på Blocket och det var via Blocket den blev såld. Vi fick även själva sätta upp 'Till salu'-skyltar vid infartsvägen, när den som mäklaren hade satt upp blivit ivägskyfflad av snöplogen. Så det är oerhört viktigt att man känner att man har hittat en mäklare som förstår de krav man har - för de tar ju betalt, det gör de. Via länken i början av inlägget kan du själv få hjälp att hitta en bra mäklare.

Ett annat tips är ju att försöka hålla ut och försöka se till så att man säljer när boräntorna är låga - då det blir lite lättare att få köpare till sin bostad.

Själv skulle jag mer än gärna köpa en lägenhet i det här huset;

 

Men det ligger ju dessvärre i Wien och inte alls i Stockholm. Jag tycker dock att vi ska ge arkitekterna och konstnärerna lite mer frihet när det gäller att rita hus. I detta hus är det till exempel ont om raka linjer.

 

Ciao


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Olivia och Oprah

Lite botox här, lite läppar där, tralla lalla la...

Jag tror att vi bäst minns henne så här;



Men så hände något, så där lagom tills hon skulle vara med i Oprahs show när de spelade in i Sydney.



Nåväl.

Ciao

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Gårdagens pengar


Ett stycke klädhög.


Så den oerhört intressanta listan:
Kjol från Boomerang: 20kr
Stickad tröja från Boomerang: 10kr
Klänning från Boomerang: 10kr
Kjol från H&M: 10kr
70-talsttopp: 20kr
Klänning från London: 40kr
Kaftan + väska: 20kr
Tunika från Meandi: 100kr
Tunika från Meandi: 100kr
Knasig klänning: 10kr
Gamla rakblad: 10kr
Kräfta i plast: 10kr
Måttsats: 2 kr
2 Maria Lang-böcker: 5kr
Måns Kallentoft-bok: 10kr
Donna Leon-bok: 5kr
Kitty-bok: 1kr
Tecknar-bok: 10kr
Randigt linne: gratis
Barnbody: gratis
Herrskjorta: gratis
Arne Dahl-bok: gratis
Per Hagman-bok: gratis
True Blood-bok: gratis
Ann Rosman-bok: gratis
Martin Svensson-bok: gratis
Robbie Williams-cd: gratis
Och jag får det till 383kr.
Det var den dagen. Vad jag minns.
Gratissakerna är inte girighet - utan mer att jag redan har mottagare till dem. Förutom CDn som jag tänker behålla själv :)
Sen fick jag jättefina presenter från Dess och trevliga historier. Bland annat en kläddesigner (för ett välkänt märke) som berättade om hur hon fått inspiration till ett plagg och ja, lite om sitt jobb överhuvudtaget.


Ciao


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Webbläsarnas krig

Just nu använder jag InternetExplorer (IE) för första gången när jag bloggar. Man kan säga att jag har varit en trogen Mozilla Firefox-användare sedan Franco dog - ungefär sisådär. Jo, jag pratar webbläsare - browser, kärt barn har många namn. Jag har alltid älskat Firefox - som ni kan ladda ner här, om intresse finns. Det är gratis och en fördel är anti-virustrevnaden med Firefox. Jajo, jag vet att jag sa att jag varit trogen Firefox, men ibland genom åren har man ju varit tvungen att vältra sig i otrohetens smuts när vissa sajter envisas med att endast vara kompatibla med IE. Men vad har hänt då, när jag varit för slö för att återgå till min röda lilla räv, och istället surfat vidare med det blå e:et? Jo, hej och hopp ett virusangrepp. Sidor jag sen hur fint som helst kan besöka med Firefox utan problem.

Men innan jag lämnar detta ämne, så har jag upptäckt, eller iallafall tycker mig märka att Firefox blir segare och segare och jag har surfat och läst och försökt lösa problemen, men snart överväger jag att testa GoogleChrome istället och se vad som händer... Fortsättning följer, skulle man kunna säga... För (o)spänningens skull.

Imorn är det loppisdags och det jag hoppas finna är två dörr/låd/skåp-knoppar i modell äldre. Det är det jag är på jakt efter just nu. Och bruna lysknappar, men det var något med 70-talet som gjorde att vi 1) använde sakerna tills de var utslitna. 2) slängde skiten när 80-talet kom med sina glassiga färger. Så jo, det är lite svårt att hitta.
Annars är det ingenting som jag direkt är ute efter så där, så förhoppningsvis kommer jag inte hem fullastad. Men jag har ju å andra sidan drabbats av en stor svaghet - porslinsfiguriner i rokoko och med guld och krusiduller. Som en gammal tant jag är.

Ciao

RSS 2.0