om jag är vad jag äter så är jag en mammas lussebulle

okej, jag har grävt ner mig i soffan och glor på Du är vad du äter. det finns alltid nån hatkärlek inblandad när man gräver ner sig i soffan och ska se nån motivera tjockisar... i en av reklampauserna så ser jag hur mamma sitter med tindrande ögon och glor som besatt och jag inser att hon inte ser reklam normalt, för pappsen zappar som en idiot... men bortsett från det så surfar jag in på anna skippers hemsida;

image480 detta är en tavla på anna skipper som du kan köpa för 1195:- . alltså det här är en så hysteriskt kul sida att jag har svårt att bestämma vad jag ska säga för att få alla andra att förstå hur hysteriskt kul det är att man kan lägga 1200 spänn på en tavla på anna...

puss och kram

Andra bloggar om: , , ,

haha, dagens ljusglimt är antikrundan

gårdagen - migrän, fikamiss, sova sova, sura.
idag - dödtrött, sova, upptvingad, föräldraskräck, matt, ont.

mina päron är här och är chockade.
som vanligt.
jag vill ingenting längre.

puss och kram

vart bor dessa människor på vintrarna?


okej, okej, jag såg inte hela avsnittet för jag hittade nåt som distraherade mig... men kan det bli mer klonat och oengagerat och platt och ja?

jag pratar om gossip girl...

image479

nä, tacka vet jag profiler, som är det jag väntat på idag...

puss och kram!

Andra bloggar om: , , , ,

tydligen är jag en reklamblogg

för det här trillade ner i brevlådan;

image478

alltså, när de skriver adressen så där så är ju risken stor att man beställer av bara farten. för man märker ju att de verkligen känner mig ;)

annars har maria en tävling om biobiljett som jag tycker ni kan kika på. inget länktvång eller överdriven motprestation, bara en lite kul idé som kommer att göra att hon blir spammad, men, men ;)

en annan maria, maria vuitton, tävlar ut underbart härliga och rosa pumps. så vad kan man göra, annat än att vråla; VILL HA! (för övrigt är hennes hund gizmo kanske den sötaste lilla vovve jag sett)

- Majda har en tävling i sin blogg där man kan vinna ett par läckra pumps eller en lyxig velourdress. Tävla du med!Allt du behöver göra står här! -

annars är jag helt sjukt trött idag, kan vara de stundanden kraven inför finbesöket som dyker upp på torsdag, att jag envisas med att se medium varje natt, att jag blivit matad med filosofiska termer och vet att nästa vecka blir ännu värre och mastigare, att ingen är här och ger mig gooodis.

var i F idag och när jag skulle ta mig därifrån försökte jag hitta något matställe med avhämtning, så jag kunde få med mig nåt mumsigt. hittade dock bara ett café, men de hade prioger - som de kallade det - som var nån form av blanding mellan pizza-pita-tunnbröd med stark köttfärsgegga på och i form av en typ tortilla. 10kr per stycke och ljuvligt goda och härligt starkt kryddade. jag mumsade glatt i mig två stycken och känner att det finns risk för beroende.

nä, nu ska jag lägga mig på soffan och försöka hålla mig vaken.

puss och kram


Andra bloggar om: , , ,

kaffe å väska å plugg.

Bild095.jpg
kaffe å väska å plugg.

let me soooova



image476

puss och kram

Andra bloggar om: , ,

en av de sköna konsterna? imorgon kanske, inte idag...

jag sitter och funderar lite på pirate bay och surfade lite dn... och det här att de seriöst lägger pengar på rättegångar angående ifall det är olagligt att länka till upphovsrättsskyddat material. och då väljer de pirate bay som första alternativ... hmm, jag känner lite som pierre andersson, varför inte gå på google direkt? men det känns otroligt fånigt när det finns annat att lägga pengar på i den här världen. och än mer störande saker som sker via internet... det som slår mig är ju det svåra i att döma i ett sånt här fall, där man gissningsvis kan anta att flertalet själva använt sig av tpb för att ladda ner nånting. man undrar ju om herr åklagare själv hunnit städa på sin bakgård innan han gav sig in i den här jakten... men ja, det är ju bara spekulationer.

visst förstår jag debatten om att man så att säga stjäl från upphovsrättsmännen och konstnärerna blir lidande, men de facto är att man idag kan se upphovsmännen till pirate bay som konsnärer och sajten som ett interaktivt konstverk i den meningen som alla communityn egentligen är. en cybervärld att kliva in i, beröras av och ta moralisk ställning till. man kan jämföra det med att göra konst av campbells tomatsoppa tex, fast att idag ger den tekniska utvecklingen andra möjligheter. så även om det är sk nätpirater, så genom att stänga ner tar man bort en viktig del i den både kulturella och sociala utvecklingen.

det var den tanken.

puss och kram


Andra bloggar om: , , , ,

kaffe å skor, varför jag nu tar denna bild.. Har tråkigt i vän

Bild079.jpg
kaffe å skor, varför jag nu tar denna bild.. Har tråkigt i väntan på bussen...

fototajm


jag måste lära mig photoshop. men i väntan på att jag ska ta tag i det, så slänger jag upp lite oretucherade bilder;

image472
skulle vilja få snön lite mer gnistrande och få bort fotspåren, som jag så här i efterhand gissar är mina egna, minns inte, för den är tagen för 4 år sedan...

image473
skulle vilja göra vassen mindre vissen, så att säga och ta bort stenskiten som ligger mitt emellan vassblafforna...

image474
och leka lite här oxå...

men i år blev det inga vinterbilder nej.


Andra bloggar om:

dagen som gått

dagen kan väl sammanfattas så här; vaknade, gick och köpte kaffe och macka, glodde på konståkningsgalan, läste om de 'sköna konsterna', somnade, vaknade, pratade i telefon, surfade, inser att klockan är mycket och borde duscha och hänga tvätten.

mer spännande än så var det inte.

eller jajo, jag har ju betalat räkningarna oxå. woho!

puss och kram

Andra bloggar om: ,

coola britter

bara för att det här programmet var så coolt.
det engelska paret i isdans, minns inte riktigt vad de slutade som, 6a kanske...



puss och kram

ps. tävling hos hittaida... kjol och fint.
 
och hos lella kan man vinna biobiljetter. kul :)

Andra bloggar om: ,

jahapp, det var det förhållandet det

eftersom man på ditthoroskop.nu kan köra lite kärleksnumerologi vad det gäller kändisar, haha. så, ja...

Karaktärsanalys för leopardia
juni 3
6 = 6 3 = 3
1974
1 + 9 + 7 + 4 = 21 = 2 + 1 = 3
Slutresultat
6 + 3 + 3 = 12 = 1 + 2 = 3
Karaktärstal Tre:
Karaktärstalet tre står ofta för vänskap och ett förhållande där en av parterna är trea brukar präglas av detta. Treor har ofta lätt för att välja en lämplig partner.
Karaktärsanalys för Julain McMahon
juli 27
7 = 7 2 + 7 = 9
1968
1 + 9 + 6 + 8 = 24 = 2 + 4 = 6
Slutresultat
7 + 9 + 6 = 22 = 2 + 2 = 4
Karaktärstal Fyra:
En person med karaktärstal fyra söker ofta en dominerande och aktiv partner. Tyvärr brukar fyror vara dåliga på att hitta en partner som passar bra.
Kompatibilitetsanalys för leopardia och Julain McMahon
Det här är en kombination som inte är den bästa. Förhållandet präglas av passivitet eftersom båda passar bäst tillsammans med en ledargestalt. En av parterna måste således ta på sig en ledarroll, och det är en situation som inte känns bekväm. Förhållandet kan bli lyckat, men nästan bara i de fall där det finns ett gemensamt intresse. Om båda är intresserade av det ockulta kan förhållandet faktiskt bli riktigt starkt. Parterna bör spendera mycket tid tillsammans för att inte glida isär.

Samstämmighet: 20%
så bara därför väljer jag den här bilden för att visa vem det är... hehe...


photo of  Julian McMahon


puss och kram (ps. jag är 33, jag lovar)

Andra bloggar om: , ,

h-h-h-håll ut!

jag har hamnat i ett träsk. jag är hungrig, jämt. men det enda jag är sugen på är godis. så det är godis jag äter. övervägde tillochmed att äta godis till både frukost och middag innan jag tog fram paddeln och daskade till mig själv. problemet med detta är väl att det finns måltidsersättningar i form av choooklaaaad. och även om jag inte vill leva på något annat än chrispy choklad, så hävdar jag bestämt att sånt inte går för sig. att det inte är bra. och att vara två i en och samma kropp där dock båda är lata, leder till att jag trycker i mig vanlig choklad istället. mohaha.

snart är det konståkning. snart är det morden i midsomer. snart är det måndag igen.

annars är det lite roligt när man inleder dagen med att läsa horoskopen i tidningarna och möts av det här;

image471
särskilt eftersom det var meningen att min grupp skulle hålla i dagens seminarie... nåja.

puss och kram

Andra bloggar om: , , , ,

en liten resa i tiden

när jag är hemma i mitt barndomshem, tillika mina föräldrars hem, så har jag börjat uppmärksamma saker som alltid har funnits där och trots att de levt ihop i över, hualigen, 40 år, och samlat på sig saker under alla dessa fler än 40 år, så på nåt sätt är variationen eller cirkulationen av föremål så gott som obefintlig, dvs det är samma tavlor som hänger på väggarna idag som för 30 år sen och ja, därför samma tavlor som ligger undandstoppade i förvaringsutrymmena, istället för cirkulation på grejerjan.

image470

som den här bilden och förövrigt blomman - som är från 1966 hänger fortfarande på väggen. inte ens tanten har cirkulerat och bytts ut ;)
är den här tavlan speciell på nåt sätt då kan man ju undra? nä, den är köpt för 60 spänn av en österrikare som gick runt och krängde grejer...
sånna är de och det är de som är mina förebilder och som format mig till den jag är...

Andra bloggar om: , , ,

konståkningsem

sitter just nu framför tv:n och kollar herrarnas konståkning. om christoffer blir sämst 6a, vilket han blir om han inte klantar sig, så har vi 3 stycken svenska killar med nästa gång. spännande.
dock såg jag att jag hade fel sist, schweizaren är visst med i år. vilket gör att brian har lite konkurrens iallafall. kul och spännande. så här sitter jag med andan i halsen och ser fram emot ytterligare 5 underbara åk. är nästan helt svettig.

puss och kram...

jag vill till göteborg och VM!!!

Andra bloggar om:

en varm kopp choklad och myssockorna på.

snart ska jag sätta mig och dricka varm choklad och äta lite lussebullar och glo på law and order, svu, om det finns något avsnitt kvar på skivan. känner mig deprimerad idag och jag vet förvisso kanske varför, men jag vill inte att det ska vara så, för jag vill vara jag och ingen tablettjunkie, jag vill ju att det här ska vara mitt äkta jag, utan påverkan av något annat. men tydligen är man kass och klen utan skit i systemet. fast jag har hört att sallad ska vara bra för seratonin så man kanske kan bli kanin istället för att vara gift med herr cipralex. så nu surar jag över det och över att jag sovit bort dagen - igen istället för att läsa platon. lider tydligen av något slags storhetsvansinne som får mig att tro att jag kan allt och att det jag inte kan kan jag fuska mig igenom och det som inte går att bluffa sig igenom det kan jag skumma mig till på en kvart. denna studenska har en latmask som bor i ryggraden.

har fortfarande svullna lymfkörtlar oxå.

för jag tycker det är roligt att gnälla - tydligen. hehe. nä, dags att gosa lite med en lussekatt och längta lite efter helgen. och imorn bitti får jag dricka gott kaffe. haha. måste erkänna att jag köpt det billigaste kaffet jag någonsin skådat. 9:90 på lidl. bara för att de inte hade classic så protesterade jag. tycker normalt att billigt kaffe smakar säd och idag fick jag veta att det var just råg det smakade. för råg använde de att blanda ut kaffet med under kriget. hur som, till min förvåning eller pga antalet sockerbitar jag hade i koppen, så smakade det här kaffet iallafall förträffligt och jag är nöjd och glad och ser fram emot nästa kopp.

puss och kram

Andra bloggar om: , , ,

vill du bli objektivierad?

sneglade lite över axeln på metrotidningen i handen på kvinnan i sätet bredvid och såg artikeln om att amelia inte säljer när det är män på omslaget. och det lslog mig att vi kvinnor kanske är för dåliga på att objektiviera männen? visst jag vet att bla bla i könsrollssnacket och jämställdhetstider så är objektivieringen något dåligt och jag är jäkligt trött på hur kvinna, som bild, sprids. för nog agerar vi alla lite till och från efter den mallen, som egentligen inte är människan kvinna, utan begreppet kvinna? men hur som, ibland kan ju det där med objektivieringen ha sina fördelar. ibland kan det vara en skön paus att inte behöva ha mer att erbjuda än ett kön. och kanske är det nåt män får prova på alldeles för lite utav? den där pausen när de inte är något annat än en vandrande snopp och inte behöver vara det... inte behöver starta krig, slåss eller kalla nån för hora - utan de bara får vara ett objekt?

har just fått en liten dos konståkning, påtal om objektiviering. att vara konståkare är banne mig bland det manligaste som finns. men bortsett från det så är det maigiskt och dosen var alldeles för liten, särskilt när alla dessa sjukt duktiga ryssar och en schweizare har lagt av. tyskarna överlägsna och eftersom de inte har den vanliga konkurrensen av;

image468
tatiana och maxim.
blev lite ställd just nu när jag såg att pravdas site var på engelska... nåja...

Var med i
Maria Vuitton´s tävling, priset är de snyggaste pumpsen ni kan tänka er! Den som vet bäst - vinner!


nä, lite platon innan profiler kanske?!

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , ,

det var snö på backen idag oxå

såg den här bilden hos bästa pyttis. och började sätta den i relation till min egen kropp och penntricket. ni vet penntricket, som det iallafall snackades om på 80talet. "testa om du har hängpattar genom att sätta en penna under brösten" ungefär. hölls den kvar så var det just hängpattar du hade. för oss utan veck överhuvudtaget pga bröststorlek så gav detta lite huvudbry, men, men. jag har iallafall testat rumpan och ja, jag skulle nog kunna skriva det här inlägget förrumpa helt enkelt. men så till rachel-vad-hon-nu-heter och magen. undrar hur långt det är kvar innan jag kan skriva förmage?! jag är vad man skulle kunna beskriva som, minst sagt, ofast. om nån nu ville veta. jag hörde nån gång att jag myntade uttrycket 'mjuffig' men jag tror att jag blandas ihop med någon annan, för jag minns inte att jag skulle ha mjuffat till det så att säga...

och idag var det föreläsning om sapfo. kärlek som njutning eller kärlek till sanningen och bla bla bla. och tragedins och lyrikens inverkan på demokratin. och det där att livmodern vandrar runt i kroppen. vad är det frågan om? det gick tusen år och ändå ingen som tyckte att 'näää, men det där låter väl inte så rimligt'... jag vet inte när de slutade benämna fruntimmer som hysterikor, men nån gång på 1800talet kanske, slutet. och samtidigt slutade anse att det en 'hysterika' behövde var... hmm... stock?
själv har jag bestämt att platon hade asperger. logos över patos liksom.
själv fortsätter jag köra på 'oooh, wow, du kan tänka..?!"

nä, nu ska jag äta linssoppa och slappa ett tag.

puss och kram

Andra bloggar om: , , ,

vi är bra på att samarbeta i min grupp...

Bild074.jpg
vi är bra på att samarbeta i min grupp...

andra saker jag funderar på ibland

eftersom jag håller på att läsa platon så började jag fundera på en målning av magritte;

image460

det står något i stil med 'det här är inte en pipa', vilket stämmer eftersom det är en bild av en pipa. om någon nu undrar vad det är jag lär mig för nåt på min utbildning... och platons idé går väl ut på att efterbildningen inte visar verkligheten eller sanningen, utan bara skenbilder. om jag nu fattat det rätt. och det är är enligt platon då inte ens en bild av en pipa utan en bild av bilden av pipan. 3e steget från gud. typ. nåväl.

efter denna tanke, började jag fundera på favoritfotografer. det finns många; corbjin, mann och endel mindre kända och kända. hur som så pga magritte så var det rätt naturligt att börja fundera på man ray. tror han föddes typ 1890 eller nåt sånt och på nåt sätt blir jag mer impad av fotografier innan photoshop och all teknisk utrustning, när det var mer av ett äkta hantverk, sa hon, den dära bakåtsträvaren. nå, lite smakprov då kanske.

image461 det här är väl iofs mer än bara ett fotografi.


image462






























image466
den här är så cool, det är
duchamp, som transa. fast det var säkert inte meningen att de skulle vara könsöverskridande, eller så var det just det det var. duchamp är förresten en stor idol.

image464
jag tycker mig se marilyns läppar...

image465

jaja, det var bara lite tankar...

nå, puss och kram, snart är det profiler!


Andra bloggar om: , , , ,

djävulen i mig såg visst till att jag somnade om


att lägga sig i soffan och läsa platon, kan för min del, bara resultera i en enda sak. just det. jag sitter här helt nyvaken och undrar vart dagen tog vägen och om jag ska se bridget jones, carolina gynning eller kela med platon igen.

blev utmanad av charlotte. jag har ju gjort den här utmaningen en gång, och den går ju att kika på här. men jag kapitulerade ändå och jag den igen, fast med temat film.

Reglerna för utmaningen ser ut så här:
Länka till den som utmanat dig
Berätta sju sanningar om dig själv
Utmana sju personer
Lämna ett meddelande till dem du utmanar.

1. filmen Grease är nog den jag har sett flest gånger av alla. och då snackar vi inte hundra gånger, vi snackar inte två hundra gånger utan närmare en miljard. jag älskade den redan som 6åring.

2. jag anser att keanu reeves röst kan göra en film sevärd.

4. jag har inte sett sagan om ringen (annat än som tecknad). jag försökte. 4 gånger, men somnade varje gång, till slut gav jag upp.

5. jag tycker att titanic är en film som tar första priset i alla kategorier för vad en dålig film innebär inkl vad det gäller soundtrack.

6. när jag såg benny&joon (m. bla johnny depp), var jag ensam i biosalongen och bölade som en tok. vaktmästen eller nån, kom in och frågade hur det var med mig ett par gånger.

7. jag dubblar den här; jag älskar några sk skitfilmer så som cry baby och sökarna. och anser att sökarna är en av de bästa svenska filmer som nånsin har gjorts och att de som inte tycker det bara inte förstår den...

alla som vill får haka på helt enkelt...

puss och kram

Andra bloggar om: , , ,

innan kaffet


image459

god morgon sötsnosar! puss och kram på er!

Andra bloggar om: ,

saker som jag tänker på ibland


ibland tänker jag på mina trosor, som nu med största sannolikhet är uppeldade av polisen. för det är så, vill man inte ha tillbaks "bevismaterialen" så slänger de dem. ett helt logiskt steg att ta. och varför skulle jag vilja ha tillbaks ett par trasiga trosor?! men anledningen till att jag tänker på dem ibland är för att jag fick dem av L när hon ännu bodde i london och de symboliserar numer mycket mer än vad sönderslitna trosor normalt gör. de är som en vemodig symbol över att jag aldrig tog mig till london och hälsade på. att jag snubblade till på ett av livets krokben och så blev det aldrig av.

rent materialistiskt sett så sörjer jag att jag aldrig kommer hitta lika snygga byxor eller kofta igen, eller ett lika mycket rocker-linne. dock är det väldigt tveksamt att jag någonsin skulle klä mig likadant igen. ever. så de fick bli en vacker eld, som ett slut och som en början på någonting nytt.

lätta latta katta

jag tror att jag inte riktigt förstår det här. det finns nu mini-lätta i en ny förpackning. 2x100g "speciellt framtagen för små hushåll. nu är det slut på obekväma morgonar med härsket margarin i för stora förpackningar"
seriöst, var det här verkligen nödvändigt?
för det första, saker folk inte vill veta, men ett margarin håller sig säkert en månad efter bäst-före-datumet, för det andra, kan de inte åtminstone hojta lite om vad man ska göra med del 2, om man ska lägga den i frysen eller om den bara ska finnas där...
för det 3e, är det här verkligen ett problem? har det varit ett så stort problem att de nu tillgodoser efterfrågan?
jag fattar verkligen inte varför man lägger ner energi på det här, varför inte istället införa smöruthämtningsställen där man kan hämta sitt smör i en trälåda, man använder om och om igen? i valfri storlek.

nä ä, jag slänger mini-lätta-duo i soptunnan! (sverkers soptunna that is)

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , ,

okej, alla fans till Modedockorna

"Julia Blake: [holding a Barbie-type doll] Racine, this will not be the new Taryn Blake doll. It's eyes are brown!
Racine: I guess they couldn't get that bloodshot color just right."

image457


image458så, ett tips för att vi ska kunna få köpa denna
underbara serier, region 2,
är att bevaka filmen hos dischop.se
och därmed visa sitt intresse...

så klicka på länken och bevaka vet'ja!

puss och kram








Andra bloggar om: , ,

så börjar en ny termin..

Bild023.jpg
så börjar en ny termin..

sömnlös stockholmare? här är svaret

okej, det här är inget skämt. john blund har faktiskt övergivit oss som bor på de norra breddgraderna. jag misstänkte ett tag att han var kidnappad, men efter denna hälsning så ser jag att han minsann följde med frivilligt. dock har han visst befunnit sig på vilohem i brorsans källare de senaste dagarna, därav kanske sömnbrist hos skånepågar och töser, men nu har han vaknat med ett glatt leende. han drog till lund helt enkelt. skaffade snålskjuts med brorsan...

image455

så vet ni. det här kan förvisso aldrig sluta gott. jag är sjukt mycket osams med johnny the blunder nu.


puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , ,

okej, det här med andra människor

och att försöka illustrera andra...
image454

hmm, ja, ni kan ju få gissa vem det föreställer.. och sen ordna en fest för henne till tröst... ledtråden är väl att hon bloggar och inte alls ser ut så här, för hon är inte heller nån galen seriemördare, så vitt jag vet iaf...

puss och kram!

ps. jag surfade runt lite och hittade den här tävlingen hos ysolla. en jättesöt basker står på spel, men den här tävlingen vill jag mest vinna åt min mamma, som envisas med att ha de där gamla tantbaskrarna, som även min generation tog över och trendade till det med på 80talet. hur som vore det trevligt ifall hon kunde få en sån här i den vita nyansen, så hon kunde få vara lite tantchick iallafall.. hon är så söt och skulle se ut som en liten docka i den ju :)

Andra bloggar om: ,

nej, jag såg inte let's dance igår eller fredags eller när det nu sänds


strålande solsken, kaffe i handen och skärmen som läcker ljus. ska och borde väl ge mig ut på en lite promenix iallafall, fast jag är noll sugen, men, men. undra om man kan svettas ner kläder så pass att lukten inte går att få bort... mm, det är så mina tankar fungerar, för jag funderade på tvättnötterna jag läste om hos barbamorsan, samtidigt som jag tänkte på promenaden och så slutade allt i nåt svetteldorado som inte gick att tvätta bort...

är iallafall bra sugen på de där tvättnötterna.

alltså folk håller ju på och lagar gamla datorer och säljer och plockar delar från gamla tvapparater och sätter ihop. men jag undrar hur det är med digitalkameror. min lilla gick ju sönder och den ligger fortfarande kvar här hemma och jag vet inte om jag ska slänga den eller leta på nån som vill ha den och kanske laga den...

och påtal om digitalkameror så har jag inte 'tagit fram' nya bilder på över ett år. vilket känns som ett projekt, då den senaste laddningen forftarande ligger i en skokartong. vet inte hur jag ska orka sätta in alla hundratals bilder i album. och jag fattar inte att man, eller jag, inte kan göra sånt där varteftersom. nej nej, det går inte.

det är inte en man jag behöver, det är en hemmafru i traditionell bemärkelse, eftersom jag inte lyckas bli nån själv...

drömde att jag köpte ett gammalt ex av en strindberg bok och blev sur 'för den här gick ju inte att läsa' då den var skriven innan språkrevolutionen. jag undrar vart den drömmen kom ifrån egentligen. för jag har massa sånna ex här hemma... men kanske att jag har funderat för mycket på finnigans wake... nåja.

puss och kram!

Andra bloggar om: , , , , ,

här hörs inte ett endaste pip

har stängt alla fönster och undrar om det verkligen blåser där ute. i natt gjorde det det. så pass att det överröstade tv:n, men nu hörs inte ett pip. och strömavbrott vill jag verkligen inte ha.

läste just igenom tentan. haha, jag råkade visst göra en jämförelse mellan författarjag som betraktare och en blind siare... vet inte riktigt hur jag lyckades koppla ihop det, men det är som det är med det. den är ju redan inlämnad liksom.

undra om de har det roligt där borta i sumpan. har just insett att jag inte varit ute på riktigt sen april. själv väljer jag mellan law and order svu och disken. förhoppningsvis kommer jag att kapitulera och spola upp diskvattnet, men samtidigt är jag fortfarande lika obstinat som jag var när jag befann mig i trotsåldern, så...

nä, nu ska jag hoppa upp från stolen innan jag slår mig själv i huvudet med en paddel.

puss och kram

Andra bloggar om: ,

men frukost kan man ju äta vilken tid på dygnet som helst


fick ett mail från clazzyfashion. mmmhmm... de hade rea på korsetter och man kunde vinna om man skickade in en bild på sin läckraste outfit.. hmm...

image451

ungefär så sexig jag skulle vara i en lackklänning med korsettliv. det funkar liksom inte. sen har jag inte det där vilda fluffiga håret jag brukar rita, jag har mer någonslags platt hockeyfrilla... men man kan ju inte få allt här i livet.
men delta i modeakutens tävling, kan jag nog iallafall... där det handlar om att vinna mysdress...

men nu ska jag nog faktiskt ta tag i det där med att dricka en stor kopp té och äta lite mackor. glo lite på criminal minds och ja, sen diska och tvätta. spännande liv man lever då. men jag bangar utgången ikväll iallafall. jag är ju fortfarande helt trött, haha..

puss och kram

eftersom jag råkade surfa in på en blogg som hade en tävling, där jag faktiskt verkligen, verkligen vill vinna. och behöver vinna. min hy är katastrofal och jag vet inte vad som är problemet, den är torr samtidigt som den är glansig och fet och frasig samtidigt och ingenting hjälper. håller på att scrubba sönder den tror jag oxå. nåja, surfa in på sarah!s blogg och tävla ni oxå.



Andra bloggar om: , , ,

jag ligger lite efter, tror jag

två upptäckter idag. antar att de är rätt gamla för andra, men jag insåg just 1. mode säljer bättre än sex. (om man kollar bloggtopplistor och tidningar). 2. 'jag har tur'-knappen saknas på googlesidan. jag känner att de vill säga mig nåt. frågan är om de menar att jag faktiskt nån gång har haft tur...

Andra bloggar om: ,

min nya sambo - tråkobert

nu är det rätt många av mina kursare som hoppat av. det är lite trist. och jag surar lite över att jag tror att när vi väljer huvudämne så får vi gå med andra konstvetare, för att ta ett exempel. det är ju skittrist ju.

läste aldrig igenom tentan igen, så jag lever i tron att den faktiskt var skitbra, haha, bäst så.

så skönt att åter igen få hänga på fåtöljen med underbara vänner. men jag ska ändå inte gå ut imorn, jag måste nog styra upp här hemma, städning och tvättning och sånt.

är helt lam i skallen och känner mig lika avlång i ansiktet som en afrikansk mask.

har jättestora och svullna, lymfkörtlar. som jag hoppas ska försvinna snart, så att jag inte känner att jag behöver gå och kolla ifall det är cancer. har dock för mig att jag läste att om det är cancer så är de hårda och inte elastiska. så jag kollar hela tiden om det skett nån förändring. jag utgår helt enkelt ifrån att det är nån reaktion på stress. tanken på cancer kommer ifrån att jag känner två stycken för vilka det började på samma sätt. om nån förstod den förvirrade meningen...

jag har tråkigt. jag är uttråkad. och dr phil sa att det bara är tråkiga människor som är uttråkade. så jag måste hitta på nåt att göra - fort. men criminal minds får duga.

vann förresten en signerad mankell-bok förut. varför jag nu var med och tävlade, det är ju inte direkt så att jag läser mankell eller, det lilla jag sett på tv, ens gillar mankell. men å andra sidan ges han ju ut på leopard förlag, så.

det skulle förresten vara rätt underbart om folk slutade skicka wall-grejer på till mig på facebook. jag läser dem aldrig och jag svarar aldrig och jag skickar aldrig. jag måste verkligen se till att radera mitt konto nån gång. förresten läste jag i nån blogg att man inte kunde smyga runt där anonymt, men det kan man väl? jag ser iallafall ingen info om vad nån gör på min sida, varsågod och glutta liksom. men jag hatar verkligen facebook. så ni vet, haha.

puss och kram

Andra bloggar om: , , ,

eftersom jag glömde att fota fikat å vänner så fotade jag dokusåpak%

Bild091.jpg
eftersom jag glömde att fota fikat å vänner så fotade jag dokusåpakändisar istället.. Det är är mannen som spred den svenska traditionen 'coffee rape' vidare till indien, och det tackar våra smilband honom för. Eller så skulle man kunna säga att där sket han minsann i det blå skåpet ;-) jag har haft en bra dag idag. Puss å kram

högt ovanför dig

pjuh, tentan är klar. eftersom jag har tyckt i mig energidryck och kaffe i mängder jag inte är van vid så är jag smått hög och tycker naturligtvis att den är skitbra, bortsett från att jag envisat med att stava kollage med c, så det står collage, överallt. men så stavar min lärare det oxå, så jag låter det vara... lars norén är som ett litet garnnystan med lösa trådar som det går att dra i. det tar aldrig slut heller. ett evighetsnystan. och då har jag ändå bara hållt mig till salome, sfinxerna. jag började med knarschet efter antikrundan, när jag seriöst övervägde att lägga mig och sova och ställa klockan på 2, för att gå upp och skriva då. kände att trots att det var en idé så var det en mycket dålig sådan.

träffade Ri för sista gången idag. det är rätt härligt att träffa sin psykolog och sitta och asgarva hela tiden. vi pratade om att glömma bort saker och leva i nån slags förnekelse. att det där brevet som borde postas aldrig blir postat. och att det nog var en generationsfråga; att min generation kan det här med att vara slackers på riktigt och att hon var riktigt avundsjuk på det. och min undran över vad folk gör när de inte sitter alt ligger, i soffan??!! och så massa annat förstås. men det var roligt. jag gav henne en lp-skål med egenhändigt bakade småkakor i och så ett foto på mig under vatten med dyktuber, så att hon kunde lägga det i min journal.

och helt plötsligt ser jag fram emot att träffa fido och ka och fika imorn. alltså, nu lät det ju lite galet. jag vill alltid träffa dem, men jag har varit lite så att jag har känt att allt som inte har med studierna att göra är stressmoment, mer än vad studierna själva är, pågrundav alla massa borden som aldrig blir av, eftersom jag ingentinglar(charlotte s. ord.) hela tiden. men nu bara längtar jag efter att få umgås med vänner och höra och se annat än plugg. fast ka har oxå precis skrivit en tenta, så det blir väl sånt snack oxå, misstänker jag :)

för övrigt gillar jag att energidrycken funkade. powerking. det ska jag komma ihåg.

jag vet inte, vad lever folk i för värld?! klart att ingen gillar clowner!

puss och kram

ps. numer finns sunkig med i saol13. ds.

Andra bloggar om: , , , , , ,

råkade spilla kaffe på tangentbordet...

inte bara en gång utan TVÅ gånger...

image449

och om någon känner för att skicka över ett ritbord till datorn eller ett bättre illustrationsprorgam än paint, så lovar jag att rita annat än fula självporträtt :)

puss och kram på er!

Andra bloggar om: , ,

jag tror att jag har vuxit fast i fåtöljen

saker gjorda: varit på föreläsning och sen inte mycket mer... gaaaah!
dagens fråga: undra hur mångas om lyssnat till carolas vittnes mål?
dagens låt: now that we've found love - ingen aning, såg hitch igår...
dagens känsla: jag vill bara gå runt och lyssna på 80-talsmusik hela tiden!!! alltid
dagens citat: "Steve: Look, it is not scientifically possible for a man to know what a woman wants. Which is very unfair. Because you always know what we want.
Patrick: Yeah, because we always have the common decency to only ever want one thing. And do you ever thank us for making it so simple? Never."


men alltså, nu är dn snaskigare än saftonbladet. på deras webb-tv kan man alltså lyssna på carolas vittnesmål mot tito beltran.. varför vill man liksom göra det?! jag har inte gjort det, haha, nä... men man undrar lite hur många som har och varför...

mamma är mamma - igen: (och pappa)

- men nu ligger dina byxor där igen, i en hög och inte vikta efter pressvecket?
- pressveck? men varför skulle jag ha pressveck på mina byxor?
- pappa blir sur om jag inte stryker pressveck på hans byxor. det ser så mycket mer vårdat ut.
- men han har ju jeans... man kan väl inte stryka pressveck på jeans...? blir det inte dessutom
en vit kant?
- näähähä då, det har jag alltid gjort. och vadå, när du var liten hade du ju det?
- ja, när jag inte hade nåt att säga till om. du är ju helt rudis...
- hihihahahohohihihahaha...

hon tycker att jag förövrigt ser ut som en bonde i mina rosa allvädersstövlar... jag har råkat sagt nån gång att man kan se på folk ifall de är från sthlm eller inte... och fick henne att byta baskern mot en barnmössa... hon är så söt...

och så tycker hon ju uppenbarligen att jag är ungefär den slarvigaste personen som någonsin gått i ett par skor... tidigare idag när vi pratade i telefon, så påminde hon mig igen att jag måste skaka vattnet ur tandborsten på kvällarna... hon har inte sagt något om att jag måste det på mornarna, så då struntar jag i det ;-)

puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , , , ,

ps. numer finns ordet nakenchock med i saol13. ds.

uppdatering: blev ju utmanad av barbamorsan, men eftersom jag redan gjort utmaningen en gång så fuskar jag och länkar lite till den istället... ha det gott!


jag fortsätter plåga er, eller en gång är två gånger


så fick man sig en panikångestattack, även kallat irritationsattack, påväg till bussen.det är ju helt onödigt att duscha om det ska hålla på så bara för att man tänker tanken att man är lite sen till bussen. bisarrt, det kommer ju liksom alltid en ny buss...

image448


haha, nä, jag är inte nöjd med den här, nej. jag är fortfarande avundsjuk och handikappad. fick inte ens fram det jag försökte illustrera utan var tvungen att skriva... men så har man ju tålamod som en gurka oxå...

har inte börjat med tentan än, men jag har en fundering på att jämföra norén med tärningsspelaren... får se om det går att spinna vidare på... ska träffa Ri imorn så jag kan inte räkna med att jag får nåt gjort imorn iallafall...

så var man hungrig, men min spis är belamrad med knäckebröd och skorpor, eftersom jag använde ugnen igår, till att göra en skål och ja, var sak på sin plats är inte riktigt min grej tydligen... så jag får nog äta lite frukt istället...

puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , ,

en superbild, eftersom jag vill vara hemlig å inte få m t-banan..%

Bild006.jpg
en superbild, eftersom jag vill vara hemlig å inte få m t-banan.. Oh. En regnig busshållplats, åh vad jag trivs... Puss å kram

jag är fortfarande avundsjuk


nu ska jag ge mig på något riktigt farligt. jag ska lägga mig i soffan och glo på ett avsnitt av criminal minds. tyvärr är risken att jag somnar enorm. och nepp, jag har inte börjat med tentan än. funderade på att skita i föreläsningen imorn, men så insåg jag att jag kommer ju vara hemma halvett ändå och innan dess skulle jag ju ändå inte ha fått nåt gjort, så jag kan likagärna gå. hursom har jag insett att jag kanske borde läsa lite mer i lars norén innan jag börjar, men jag måste få en dos soffa och tv först, känner jag. en dusch och sen läsa, läsa, läsa.

image446

jag var ju tvungen att se om jag blivit bättre över natten, på det här med att illustrera, men nejdå... fortfarande en 5årings kladd... men jag är irriterad iallafall...

Andra bloggar om: , , , ,

det finns inga gränser


för det är ju så, det finns inga gränser för vad man hittar på att pyssla med för att slippa skriva tenta...
hittade den här sidan på nätet...

och här är hur kul jag hade där...

image444 jag som gammal

och

image445 nog för att jag är lik en massa män, men som man skulle jag se ut så här...

puss och kram på er. nu ska jag dricka mer kaffe. tjoho!


Andra bloggar om: , ,

men paint är ett fint program

eftersom jag inte har någonting att skriva om, då jag slocknade på soffan efter att ha slöglott lite på will och grace och "just jack", så lägger jag in... hmm... det är så här, jag är så imponerad när man ser massa tjejer/kvinnor som gör så otroligt läckra illustrationer med musen. alltså, jag vet hur det låter och det var nån gång på 60-70talet nån feministkonstnär som fäste en pensel i skrevet och målade, som parodi på jackson pollock, men det är inte det jag menar utan jag menar det där klickverktyget man använder till datorn. jag är helt handikappad, så här ser det ut när jag försöker rita med 'musen'

image443

måste verkligen ta och lära mig nån gång för, som sagt, jag blir helt impad av alla duktiga konstnärer man ser när man surfar olika bloggar...

nåja. puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , ,

ibland är det verkligen sjukt tråkigt att åka buss...

Bild094.jpg
ibland är det verkligen sjukt tråkigt att åka buss...

hej, jag känner mig som en guldfisk

kan jag bara sluta få för mig att det är måndag och jag kan få se profiler?! ytterst störande att sitta och vätna på nåt som inte sker, och inte skulle ha skett...

nope, jag har inte skrivit tentan utan lever i nån slags förnekelse och tror att det där gör jag på tjugo minuter imorn. fast imorn kommer jag att vara sjukt trött och inte alls vilja leka studerande... så egentligen borde jag göra det nu, men jag är ju trött... så, då var det bestämt. först ska jag göra en lp-skål och sen ska jag läsa. klart. inga men nu...

det blev förresten lussebullar till middag, inte alls särskilt nyttigt eller energigivande, men gott gott. ...

jag kikade just i dn och insåg att man borde utnyttja möjligheten till elevbehandlingar... dock tror jag att de missade det där att man kan få billigare tandvård i huddinge, tror jag det är... det tar längre tid, men ja... det kan det ju vara värt...

nå så, nu ska jag göra lite nytta. jag lovar.

puss och kram


Andra bloggar om: , , , , ,

förebilderna kommer efter efterbilderna

okej, frukt är inte godis. klart. men är det mat? kan man äta frukt till middag?! för jag vet inte vad jag ska sleva till eller ta med mig för lunch imorn...

okej, förra inlägget visade ju de nya tapeterna i hallen och panki frågade efter förebild, så ska bara gräva i burken och få fram en... hittade faktiskt ingen riktig... men ja, det har suttit furu på nedre halvan liksom...



så slocknade jag på soffan efter ett avsnitt av criminal minds, skit oxå. så jag har inte skrivit tentan än. får se till att fixa det, om jag så ska vara vaken hela natten. helt plötsligt har jag halkat omöjligt mycket efter, från att ha varit helt ikapp. blää.

nåja, puss och kram


Andra bloggar om: , , , ,

meine neue tapeten

när man kollar vad folk köper på tradera så undrar man hur det står till egentligen. pappa håller på och säljer loss mina gamla klistermärken och ja, håll till godo liksom. jag hade kunnat ge bort dem, men visst, vill ni betala flera hundra så gör det...

32472-436

och så hallen efter tapetseringen.

och så har maria*vuitton en tävling på sin sida där man kan vinna helt underbara skor.
image437

puss och kram

Andra bloggar om: , ,

ännu en lista

jag sitter fortfarande och försöker minnas förra året. eller, ja, jag har ju gjort massa annat sen sist jag funderade, men oh well. nå, jag tänkte att jag snor den här listan hos citty.se och ser vad jag lyckas formulera förs var...

två noll noll sju, vart har du tagit vägen nu!
(förövrigt är jag från bergslagen och vi kan inte skillnaden på var och vart, allt är vart där)

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
jupp, jag dök med tuber, reste med Ka, körde bil utan körkortstillstånd, äter selleri numer
Höll du några av dina nyårslöften? hade nog inga löften, men annars så brukar de inte vara så allvarliga och mycket lätta att hålla, som tex i år ska jag inte dansa balett med uffe larsson... osv...
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? mjae, bekanta mer bara...
Dog någon som stod dig nära? nepp, eller det dog väl ett par i lost...
Vilka länder besökte du? thailand
Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008? mer av ett liv, eller aktivt liv iallafall...
Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas? det finns tillfällen, men vilka datum, det har jag glömt bort...
Vad är det bästa som hänt dig år 2007? dykningen var verkligen mer än bara fiskar och rev. det var tillit, framför allt till mig själv, som jag upptäckte... för fiskarna sket jag i mer eller mindre, jag var mer upptagen av mig själv och att jag faktiskt dök...
Största misstaget? hmm, har jag gjort några katastrofala misstag förra året?! det är nog mer saker som jag _inte_ gjorde...
Har du varit sjuk eller skadat dig? nä, inte mer än skrapsår och hjärtekross och sånt...
Bästa köpet? oj, för en shopaholic är sånt omöjligt att svara på... måste verkligen tänka efter där... carl-johan vallgren-biljetten var verkligen värd pengarna!
Vad spenderade du mest pengar på? skor och kamera
Gjorde någonting dig riktigt glad? jag blir alltid glad av mina vänners otroliga omtanke och att de finns kvar efter allt... och min familj... men att jag sparkade mig i röven och började plugga och att rättegångsskiten är över är något riktigt trevligt...
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007? no woman no cry med bobban m.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? gladare
Vad önskar du att du gjort mer? rest, målat, fotat
Vad önskar du att du gjort mindre? slöat
Hur tillbringade du julen? med mamma, pappa och brorsan
Blev du kär i år? jag blir kär i allt och alla hela tiden....
Favoritprogram på tv? antikdeckarna, du är vad du äter, antikrundan, heroes, sex and the city
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? hmm, jag vet inte om jag hatar nån, även om jag råkade säga att jag hatar hon som leder programmet ekg...
Bästa boken du läste i år? hjalmar söderberg - doktor glas
Största musikaliska upptäckten? mja, sisådär, men säkert och oh laura
Något du önskade dig och fick? jadå, jag är så bortskämd. och magnus betnér *suuuuuckar drömskt*
Något du önskade dig men inte fick? ja, men då får man strunta i det eller fixa det själv
Årets bästa film? pjuh, jag måste nog säga music and lyrics och ja, då kan man räkna ut att jag har sett rätt många filmer jag inte gillat särskilt...
Vad gjorde du på din födelsedag 2007? jag minns inte vad jag gjorde den dagen exakt...
De bästa nya människorna du träffade? mina kursare och lärare är helt okej, bättre än okej...
Hur skulle du beskriva din klädstil år 2007? man tager vad man haver
Vad fick dig att må bra? att börja på ny kula
Vilken kändis var du mest sugen på? julian mcmahon, eftersom jag upptäckt att kanal 9 sänder profiler
Vem saknade du? fel person.
Favoritmånad? jag gillar alla :)
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? ja, en resa till new york och en biljett till oscarsgalan.

Andra bloggar om: , ,

lussebullefrukost i sällskap av elvis å marilyn monroe...

Bild090.jpg
lussebullefrukost i sällskap av elvis å marilyn monroe...

rensningsfynd som får mig att le lite

inte ringde telefonen imorse, så jag vaknade 12 så där lagomt jättetrött, men, men. idag ska jag banne mig skriva svar på tentan, jag ska bara.... slöa lite först...

jag har ju sorterat en del i mitt hem och bland gamla brev och grejer hittade jag det här urklippet, som jag fick skickat till mig när jag gick på folkhögskolan...

image432


nä, jag har inte en susning om vem det är, men nu får han vara med i min blogg iallafall...

men jag har inget att skriva om, så jag snodde den här listan från panki.

Senaste impulsköp: ojdå, ska man ha koll på vilket som var det senaste... köpte en gersåg enbart för att såga till golvlisterna i hallen, istället för att vänta och låna en... men en gersåg kan vara bra att ha. nu kan jag såga till träbitar och ge till folk i julklapp - ähum

Bästa fikat: Fåtöljen på Hornsgatan med trevligt sällskap

Färg du hatar: jag hatar inga färger, men jag äger inte så mycket bruna kläder iallafall...

Nån som gör dej förbannad: haha, jag blir ju tydligen provocerad av det mesta, men jag blir mer trött än förbannad, men föräldrar som beter sig dåligt ligger högt upp på listan. tex när folk går med barnvagn och röker, när de springer över övergångsställen med barnen istället för att vänta på grön gubbe osv... och så den här som inte har fixat så att man kan skippa www. och http:// när man skriver adresser när man ska länka.

Så får du motion: jag går till bussen :)

Om du var en blomma: antagligen nån klibbig, jobbig sak....

Det dyraste du äger: min lägenhet

Tidigaste barndomsminnet: jag har inga, jag har bara känslan av att jag vet att så var det, för att jag en gång i tiden mindes. dvs minnet av minnet. men förut kom jag ihåg insidan av barnvagnen, mönstret och så...

Första frågan du ställer till ny bekantskap: vad gör du här? kanske

Samlar på: jag har ingen aktiv samling, men jag spar saker eller ja, okej, jag samlar vykort på 'gamla' skådespelare och skådespelerskor, filmstjärnor helt enkelt.

Underskattad grönsak: brysselkål

En bil är: bil? jag ska ju ha en rymdraket

Pryl du inte kan vara utan: tandborsten

Ditt livs aha-upplevelse: mitt livs ahaupplevelse vet jag inte, men aha blev det iallafall när jag insåg att dr house var han från the black adder...

Lyx är: att vara jag

Tidningar du prenumererar på: inte en endaste enda för tillfället. jag hinner inte läsa dem. eller hinner, jag gör annat strunt istället. men bästa prenumerationen var när man kunde prenumerera på metro-söndag.

Du gör med 100 upphittade kronor: ser mig omkring ifall det kan vara någons, annars spenderar jag dem nog.

Någon du saknar: mina vänner och tiden när vi hängde mer och oftare...

När grät du senast: jag minns inte faktiskt...

När är du gammal: jag känner mig som 90 varje dag...


ha en härlig lördag. puss och kram!

Andra bloggar om: , ,

det där med vuxenpoäng, då'ra

undra hur många vuxenpoäng jag klirrar in på att gå runt i allvädersstövlar... hellre bekväm än snygg. förrymd mentalpatienten har äntligen fått ett ansikte. och mamma sa att jag såg ut som en bonde... aaaah, ge mig fötter tåliga nog att gå i klackar... aaaah, ge mig 1999! ge mig ungdom, jag byter mitt kungarike mot ungdomens källa!

undra om man kan bli allmänbildad utan att läsa... en gång i tiden älskade jag filosofi, nu blir jag bara provocerad av alla gamla gubbar, som ansåg sig ha rätt att tycka en massa skit.
jag tänker - alltså finns jag.
men ojdå, så fiiinurligt av dig. men kanske inte så länge till va?!
på nåt sätt är det lite tråkigt att de alla är döda, så att man inte kan hetsmaila dem ett och annat, så där på fyllan till exempel...

och så äääntligen - godkänd på 3e delkursen. pjuh. för seriöst, det hade kunnat gått helt åt skogen - åtskogengå, helt enkelt...
och i helgen är det läsa lars norén som gäller och tenta skrivning. det är ett knas att jag inte lyckats googla fram norrens mailadress, så att jag kunde maila och fråga vad hans bok egentligen handlar om...

oh well, puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , ,

frukt är inte godis

jag borde naturligtvis göra något vettigt, i vanlig ordning, men istället sitter jag och googlar på olika lärares namn. och tipp topp och jippi när jag såg att min nuvarande lärare skrivit en artikel om just den boken vi, min grupp, ska redogöra för på fredag. en förtätat läsning, har han gjort av den boken. okej, att jag förstår att han har läst all litteratur han valt till litteraturlistan, men det är bara att räkna med en och annan tillrättvisning, känns det som, haha...

har börjat tröttna lite på csi-miami. blir helt provocerad av den där lilla tomten horacio cane. och undrar även lite om den skådespelaren kan göra andra roller; han är liksom så fastvuxen i horacio.
"Frank the tide is rising and we have a sinking crime scene."

puss och kram

pyttis har förresten en tävling i sin blogg, där man kan vinna hennes urtjusiga design!


Andra bloggar om: , ,


den där fruktdryckreklamen. Längst ner står det: innehåller dock bara%

Bild089.jpg
den där fruktdryckreklamen. Längst ner står det: innehåller dock bara 40% av fruktfibrerna. Det var väl lite gulligt... Som en varningstext..

det blir ingen nyårskrönika


vi är ju inne på ett nytt år ja. och nu, när jag har surfat runt på lite bloggar så har jag sett hur de sammanfattar året som gått... jag tänkte att det måste jag försöka göra, mest för min egen skull, men så var det det där med att minnet sviker och vad har egentligen hänt? vilka stordåd har jag åstakommit? jag får fortsätta leva på att jag har dykt...

och så till det nya året; vilka stordåd ska jag åstakomma? vilka mål ska uppnås? jag känner att jag har hamnat i nån form av svacka där allt bara handlar om studier och allt som inte gör det ger panik, för tanken på tentor och referat som ska skrivas gör att naglarna slits ner till bitnivå, utan att en endaste tand nuddat dem...

på fredag hoppas jag iallafall kunna smita iväg på en fika, utan att drabbas av en gnagande hamster i mitt bröst. sist jag träffade fido, dvs på julmys, fick jag tre 'irritationsattacker' kallat panikattacker på vägen dit. jag menar TRE stycken, jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. först när jag låste dörren, så det var bara att sätta sig i trappen och vila och vänta ut den. visst kan man stapla på ändå, men jag tänkte mildra svettlukten jag spred omkring mig i möjligaste mån, så jag satt. den andra när jag kommit fram till tunnelbanan. en bön till han där uppe, som jag egentligen tvivlar på existerar, om att den skulle ebba ut innan jag skulle kliva av tåget. och så den sista när jag ringde på dörren - pling plång och ett jaaaaaaa, det är jag som luktar svett!! för av nån anledning känner man sig tvungen att påpeka att man är medveten om sitt sunkiga tillstånd, istället för att låtsas som att det regnar. varför är det så? blir nån gladare av det?

men å andra sidan lider jag ju av mundiarré ibland. i ordets rätta bemärkelse. som Ka sa - nu har jag nog en polare mindre i klassen. jo, men så att jag råkade förklara en grej för en kursare, genom att använda det mycket användbara ordet 'bajsmunnen' som uttryck för något man helt enkelt inte kommer på vad man ska kalla... en gammal jargong som lever kvar från jobbtiden, när det mesta var munnar hit och dit. den ultimata lyxkrogen tre remmare hette helt plötsligt tre munnar osv.

men årets mål kanske ska vara att ta en dag i taget istället för att hela tiden envisas med att tänka på framtiden och saker man ska göra. helt enkelt mer göra i nuet och minder försöka skriva om framtiden.

så puss och kram på er

förövrigt inledde jag den här krönikan med att läsa ordet gubbröst som gubb-bröst, vilket jag tycker var en helt naturlig misstolkning...

Andra bloggar om: , , , , , , ,

mamma, min mamma

mamma har mer koll på nöjesvärlden än vad jag har... hon har minsann väntat hela dagen på att grammisgalan ska börja, så här sitter vi nu och tycker att sahara hotnights är bra...

men innan detta så gled hon omkring i lägenheten och helt plötsligt kläcker hon ur sig:
- du måste skaka ur din tandborste varje kväll
- ?
- och tömma ur tandborstglaset ordentligt. den är ju dyblöt varje kväll och alltid en skvätt kvar...
- går du och kollar min tandborste på kvällarna???
- ja, det är klart och jag får skaka och skaka och skaka för att få den torr.

ibland känner jag som jimmy pop, ibland tror jag min mamma är high on crack...

puss och kram

Andra bloggar om: ,

siffrors betydelse

egentligen kanske jag inte borde skriva det här inlägget, eller fler inlägg öht. för det förra, upptäckte jag nu, har tydligen nr 666...

men hur som såg jag det här på nyheterna imorse... för er som inte vill klicka på längen så handlar det om öb och filmen om försvaret som skickats ut. hysteriskt kul. tänk om mitt jobb gav mig en dvd-film i julklapp. mmmhmmm, en dvdfilm där M går runt till plinkande musik och alla gäster sitter med glada flin... där det visas actionbilder när janos svär och sliter sitt hår eller nåt... galet komiskt. varför vill man göra nåt sånt...??!!!

har just varit och köpt golvlister. vilken vetenskap det är då. men nu äger jag iallafall en geringsåg, eller hur det nu kan tänkas stavas. nu vill jag bara lägga mig på soffan, men nähä, då har vi tydligen en muntlig examination på fredag så man ska väl vara påläst då'ra. suck. nå, den handlar ju om feministisk preformance art, mer eller mindre och ja, även om jag kanske tycker vissa saker är rätt puckade, så är det ju ändå intressant...

drömmer mardrömmar på nätterna att mina kursare avskyr mig. är helt nojig när jag vaknar.

puss och kram


Andra bloggar om: , , , , , , ,

det där med ladok och att bullar är runda


vi har fått tentafrågorna, men jag har inte orkat läsa dem än. det är ju för 17 morgon och jag ska iväg till plugget snart.... om två minuter eller så...

har surfat ladok som besatt, men inget resultat på förra kursen. vilket gör mig nojig. för om man inte får godkänt, kommer det resultatet in till ladok då?! det känns ju onödigt, så därför är jag nojig att jag bara inte blivit godkänd.... gaaaah.

god morgon på er sötsnosar!

Andra bloggar om: , ,

de bästa föräldrarna tapetserar å jag ligger på soffan å tjatar om

Bild082.jpg
de bästa föräldrarna tapetserar å jag ligger på soffan å tjatar om att jag ska plugga...

jag har det bra jag

efter ungefär tusen timmar av velande hit och dit så bestämde jag mig för dessa tapeter...

image429

där den äckliga furupanelenen har suttit. sitter fortfarande förvisso... dvs på nedre halvan av väggen i hallen, med en bård med lite guld i oxå. nu ser den ju väldigt orange ut på bilden, vet inte riktigt hur de har tänkt att man ska kunna sitta hemma och bestämma sig för vilken tapet man ska ha, för i verkligheten är den dovt tegelfärgad, ton i ton med den som redan sitter där... och den ser och känns väldigt mycket 70tal, vilket jag trivs med att den gör.

nå, det har varit dagens bedrift. att bestämma tapet, helt enkelt.

har haft lektion i language poesi. eller föreläsning om. inspirerande, men inget som kommer att komma på tentan, gissar jag. och påtal om det, så måste jag börja skriva på tentan så fort jag bara kan. och läsa ut doris lessing och allt annat. kruxet är att päronen är här, så så mycket skrivro finns inte just nu. men läsa går ju för allan del. sen måste jag ta och beställa böcker inför kommande kurser.

köpte terminskort, tapeter, kåravgift idag, så nu kan man säga att jag är riktigt pank. förhoppningsvis har jag inte övertrasserat på kortet, men det visar sig väl... 2360kr kostar det att åka tunnelbana en termin, som student. antagligen billigare än kollektivtrafiken i många andra städer, men jag läste nånstans att mona sahlin tyckte att kollektivtrafiken skulle vara skattefinansierad och ja, även om jag inte bodde i sthlm, eller mer om jag inte bodde i sthlm så skulle jag tycka att länsbussar och skit borde vara gratis, så att folk kan utflykta lite mer...

nä, dags att vila i soffan ett tag. se på när de andra jobbar.

puss och kram!

Andra bloggar om: , , , , , ,

hej hej stockholm.

Bild073.jpg
hej hej stockholm.

hejdå huset.

Bild078.jpg
hejdå huset.

ojsan svojsan och varför? VARFÖR?

ojsan svojsan, man kan säga att jag är trött och man kan säga att jag inte kollat när kanal 5 visat magnus betnérs 'ingenting är heligt' hoho, för jag har sett den live :) nä, men seriöst, jag hoppas att jag ska kunna se den på nåt annat sätt. charlie häckners pusselletande som oxå har gått. nackdelen med att inte vara hemma hos sig själv är att man inte får bestämma över tv:n... jag är dock glad över att jag slapp titta på prinsessorna, att mamma förstod det viktiga i att se heroes istället...

man skulle kunna tro att jag har pluggat en massa under lovet, men jag har ganska så exakt läst 60sidor läxa än så länge. kasst, javisst. men ge mig författare som inte stavas norén eller feminister som inte tjatar om mäns kastrationsångest, för jag somnar. freud har förstört allt.

idag var jag och fikade hos Be och Jo. deras helt underbara hus. och så fick jag ännu fler julklappar. fick bla två ljuslyktor och jag har tänkt att jag borde elda lite mer värmeljus och satsa lite mer på mysstämning istället för tv-flimmer...

imorn blir det tillbaka till stan igen och på måndag är det skola.
förhoppningsvis hinner vi iväg och lämna lite grejer till de hemlösa oxå. av helt egoistiska skäl den här gången - jag trivs inte att ha sakerna stå i mitt förråd.

det är iallafall snö här och jag har köpt ett par rosa/lila allvädersstövlar med inbakat glitter. ser dock inte lika tuff ut som jag hade tänkt mig, utan ser mest ut som någon förrymd mentalpatient där jag är ute och kliver, men, men... det gör mig liksom ingenting om jag skrämmer barn...

och jag har sett på löpen att tito beltran talar ut. han är världsartisten. och han kan bevisa att han är oskyldig. alltså, varför, VARFÖR bjuder man kvällstidningarna på dessa godbitar???!!! varför håller man inte bara käften och sluta hjälpa dem att kränga ännu fler tidningar???!!! det övergår mitt förstånd att man svarar på frågor när saftonbladet eller sexpressen ringer, oavsett om det handlar om våldtäkter eller doping eller kamphundar, jag skulle bara lägga på luren - förutsatt att jag inte hade någon viktig politisk poäng, men den kan man ju ta i ett annat forum istället...
suck för kändiskåtingar som gråter ut i kvällsblaskorna!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

hoppsan, jag råkade visst köra ett par hundra meter m handbromsen i.%2

Bild072.jpg
hoppsan, jag råkade visst köra ett par hundra meter m handbromsen i. Ringde brorsan å berättade skakande att jag inte kom nånstans, varpå han suckade å frågade om det där svarta handtaget i bilens mitt.. Men nu ska jag ju plugga å inte leka m gosedjuren... Puss å kram

fika på ikea. Har egentligen inte tid m min käre vän ikea, men %

Bild063.jpg
fika på ikea. Har egentligen inte tid m min käre vän ikea, men å andra sidan - hur kan man motstå ett besök där?

bajs!

efter gluttande och sökande så tror jag inte längre att jag har lediga tentaveckor. utan att nästa kurs börjar under tiden vi ska skriva våra små tentor. det är väl så det är att vara vuxen kanske, men jag föredrar att säga bajs!

Läs även andra bloggares åsikter om ,

strömmen är avslagen, så det finns inget annat att göra än att p

Bild042.jpg
strömmen är avslagen, så det finns inget annat att göra än att plugga. Ute snöar det å på övervåningen tapetseras det... Puss å kram på er!
RSS 2.0