jane säger allt jag vill säga

saker gjorda: varit i skolan, diskat, glott på supernatural
dagens fråga: kan det inte införas skottpengar på folk?
dagens låt: cp-låten med thomas järvheden. jag tröttnar aldrig.
dagens känsla: hmm, jag har fått en sambo. jag har inte sett till honom, men han heter knark-leif och när jag inte är hemma drar han fram mina kläder, provar dem och lägger dem lite vart som helst i lägenheten. han drar ner disk oxå och lägger halvätna mackor på rumsbordet och icke urdruckna kaffekoppar lämnar han vid datorn. röker som en borstbindare gör han oxå. så jag är mycket irriterad.
dagens citat: "Jane: Friendship?s more lasting than love, and more legal than stalking."


alltså, jag gillar inte aftonbladets sensationsvinkling och jag antar att det är det skämt de hävdar att det är. men inte ett särskilt genomtänkt skämt va? för det får en mer att önska att det fanns skottpengar på folk som inte tänker längre än näsan räcker. för ni har väl sett den här artikeln? jag såg den iallafall när jag försökte leta reda på ett annat skönt citat idag. som jag läste i punkt.se. men tydligen heter inte punkt.se's hemsida punkt.se... och inte kan man läsa punkt.se på samma underbart lätta och fina sätt som de andra gratistidningarna. nåväl, det var något i stil med att män är lite viktigare än handväskor, men inte lika viktiga som skor. men vi måste inse att vi män helt enkelt är accessoarer, inget mer. ashton kutcher om att kvinnan ska vara stjärnan i förhållandet.

jag vet att jag borde börja läsa någon av mina trista böcker, men lite supernatural till, skulle sitta fint. min lärare hade förresten ritat smilgubbar på mitt papper om mig själv. hehe, mmmmycket akademiskt. men jag hade skrivit min ärliga åsikt om den första boken vi skulle ha läst till första lektionen. den jag har citerat i nåt inlägg. hur som, glömde jag den naturligtvis. eftersom den skulle ha lämnats igen idag, men till min förvåning så var det ingen kö på den, så jag kunde låna om den. flyt. så kanske att jag lyckas läsa de där sketna 100 sidorna jag har kvar. fast det är tveksamt. men annars kommer jag sitta där med hemtentan och vara tvungen att klura ut den engelska versionen. och påtal om det, vad är en essätenta? för inte kan det väl vara meningen att man själv ska skriva essäer, nog måste det vara ett gäng essäer man som ska ge respons på? gosh, hoppas det, men jag misstänker att det är det första alternativet.

jag är liksom klar med julklappar till brorsan. hur stört är inte det då?!
och jag har just köpt julklappar till fido. och nån till pannkakan.

helt plötsligt fick jag en längtan efter att gå i skogen och plocka svamp. jag vet inte riktigt varför, nej.

sålde förresten mina gamla levi's jeans för 80 spänn. 4 par. som var lappade och slitna. till nån i norge, som tydligen tyckte det var helt okej att betala över 200 spänn för skiten. för jag menar, jag kan ju inte ens ge bort lappade och slitna jeans till välgörenhet. jaja, håll till godo liksom. jag har haft dem liggandes i förrådet i en kartong i flera år, för man vet ju aldrig när det kan vara bra att ha... yeah, right. dock sparade jag en lime/neongrön klänning, som jag kom på nu att jag nog blivit för tjock för att ha. den är från 60talet, skulle jag tippa. och alla konsert-tröjor. alltså, jag har inte längre något direkt behov av att ha dem kvar, men vad ska man göra med sina skid row eller guns n roses-tröjor liksom. känns lite knepigt att ge till uteliggare eller barnhemsbarn i ryssland... än så länge ligger de med träningskläderna i byrån i mitt kära förråd. jag vill ha en större lägenhet.

men ja, nä, dags att refränga lite. ha det gott. puss och kram.




Andra bloggar om: , , , , , , ,

den där filmen


haha. jag började glo på music and lyrics. i'm in löööööv. undra eg vad som gick fel när england producerade fram hugh grant?! han har charm han har looks. nåväl, den här videon, som inleder filmen är ju helt klockren. så underbar att jag bara flinade mig igenom hela filmen. förutom på slutet när killen ska göra sån där storhetsgrej. finns det killar som offrar saker för tjejers skull? sker sånt här i verkligheten liksom? jag tvivlar, men, men...



nå, kolla in huggan i kråsskjorta. som john taylor ju!!

den här dagen

saker gjorda: gjorda? jag ska snart se på du är vad du äter, det är väl en nyttig grej. trodde jag ja, men det var visst top model 8, som jag inte ska se och där förstördes planen med att vara nyttig idag, haha...  kanske läsa hamsuns svält lite då. suck.
dagens fråga: undra om man kan tänka sig fram till körkort ist för att köra bil?
dagens låt: cp-låten med thomas järvheden. jag tröttnar aldrig.
dagens känsla: jag har haft 2,5 lektioner och allt jag kan tänka på är att få vara ledig...
dagens citat: "Jeff: I mean, where exactly do you take your socks off? My advice is to take them off right after your shoes, and before your trousers. That?s the sock gap. Miss it, and suddenly you?re a naked man in socks. No self-respecting woman will ever let a naked man in socks do the squelchy with her."


hm, jag gick upp och sen var dan helt plötsligt nästan slut. nåväl, jag har iallfall 'äntligen' fått mina böcker från adlibris. inte så spännande kanske, bortsett från att jag även beställt en hjalmar söderbergbok, martin brick osv. och katarina wennstams senaste - smuts. måste beställa mer kurslitteratur snart. ska bara... ska bara... kom iallafall ihåg att betala räkningarna idag, och bredbandsbolaget fuskar, vadå förfallodaturm den 29e. dumma.

jag har fått en ny favorit. ett sandwichhak. och det är inte sandys, men typ. subway, eller vad det kan tänkas heta... så nu kan jag leva på mackor kassa kalorier. för de har ett vitt bröd, som är så gott. parmesan och oregano. yummie. testade deras chicken teriyaki igår och yummie!

jag har iallafall skrivit ut det där referatet, som jag misstänker får henne att se rätt undrande ut, men det är som det är med det. egentligen borde jag satsa på att redan nu läsa och skriva referat på det jag missar, men det tar lite emot, när jag kan leka med min dvd-spelare istället. just nu vet jag iofs inte vad jag ska glo på. supernatural givetvis, fast jag ser att jag saknar några avsnitt. får lösa det...

jag är helt tom i skallen. men puss och kram på er!

min givna fetisch

jag tror att jag har upptäckt min fetisch. alltså, när det gäller sådana där saker är jag fruktansvärt normal. trodde jag. fram tills nu. min grej är stå upp-komiker. som man kan klä av med blickern. samtidigt som ens humorcentra stimuleras. vilken grej.

jag bjuder på lite thomas järvheden och cp-låten.



tänk att det tog sån lång tid innan jag insåg detta. jag menar charlie häckner drog en kondom genom näsan och det var kört...

image290

nä, nu ska jag kanske ta och soffa lite. puss och kram


Andra bloggar om: , , ,

jag skulle gärna skriva att sånt är livet, men jag tror faen att det bara är mitt liv som är så tramstramsigt

jag älskar er alla, som läser min blogg. utom H. även fast han säkert skulle förneka det, så har han nog gluttat i den. men jag är trött och jag är irriterad. för helt plötsligt får jag mess på msn och jepp, jag väljer att svara och jag väljer att vara snäll. men vad får man tillbaks?! jag orkar inte med den här fjortisvärlden jag alltid lyckas hamna i. hans tjej har blockat mig. inte för att jag har nåt behov av att se hennes bilder eller prata med henne eller sånt what so ever, men jag menar man blockar ju inte en vilt främmande människa utan att det förekommit nån form av skitsnack bakom det. eller snack iaf. med H. nå, skitsamma. jag valde att hämnas och blocka honom från min msn. så fånigt att det inte är sant. alltså, det jag blir trött på är ju mig själv. de där andra skiter jag ju i. förutom att jag undrar varför man som man drar in mig i sina andra relationer?! eller är det jag själv som placerar mig där?! för det här är liksom ett återkommande tema i mitt liv. men åter till saken. jag blir trött på att jag måste ge igen, haha. och jag blir trött på varje gång jag inser att folk ser internet som deras värld. och jag känner mig bra fånig, som ger det här utrymme i min blogg.

hur som, jaaaaa, jag ligger efter... jag höll på att ge upp igår. rakt av. jag pallar inte det här med att plugga. min hjärna är välstekt hundra gånger om nu. jag har dålig läsförståelse tydligen och jag vill inte läsa om paris på 1800talet. jupp, en bok till. och varför, varför envisas dessa författare med sina franska uttryck? eller som i den senaste. den som lite analyserar litteraturens möte med paris på 1800talet. tex balzac. jaja, papa goriot. men nej då, vi skriver inte papa goriot, vi skriver originaltiteln på franska. varje gång. varje exempel vi använder av en fransk bok, tidning eller vilket som. fattar inte "vi" att det gör att man tappar tempot. när boken är på svenska, snälla skriv den svenska titeln på alstren. så nu har jag lyckats skriva ett referat på en bok jag inte har läst. jag hamnar i samma gamla vanlig glidning genom studierna som alltid. och jag vill verkligen läsa alla böckerna. meeen, tyvärr är det så; jag går i skolan, får panikångestattack, dagen efter är jag så trött att jag nästan börjar gråta och då ska jag läsa 105 sidor om paris på 1800talet. jag pallar inte. jag kan inte läsa en bok från en dag till en annan, haha, om det inte är flickböcker. så jag är påväg att ge upp. nå, jag ska sluta gnälla. jag gnäller så mycket att jag blir trött på mig själv. och så har jag ännu en anledning att vara trött på mig själv.

nix, det är dags för att jubla. magnum coltrane price. när jag läste rubriken trodde jag att det skulla handla om att hela världen känner sig kränkta jämt. sånt där som tinnitussan är så bra på att ta upp ;) men nej, den handlade om en man som låter. män som låter och jag älskar män som vet i vilka situationer det behövs en näve som dräms i bordet! bravo! äntligen en man som inser att även män måste låta och att även män måste försöka nå andra män, att våldtäkte inte är en kvinnofråga. tack!

puss och kram på er.

Andra bloggar om: , , , , ,

seghuvudet jag och andra fän

saker gjorda: jag ligger på sidan 83 av 179 i boken jag citerade i förra inlägget. jag har bara ett ord att yttra; gaaaah! dessutom tror jag att den här boken stod under språkvetenskap, måste kolla upp det imorn, för den stod INTE under historia iaf, av någon anledning som jag inte förstår...
dagens fråga: är det verkligen rätt bok jag läser?
dagens låt: men dagens låt och dagens låt, jag har ju för 17 tittat på sing-a-long...
dagens känsla: om folk bara kunde sluta fråga när jag börjar imorn....
dagens citat: "Susan: Sally, has it ever occurred to you, that age brings wisdom and greater confidence?
Sally: Susan.. Age brings you more to shave."

det är så härligt när man väl tagit sig i kragen och lagt sig på soffan för att försöka läsa århundradets tristaste bok, så börjar grannen spela musik, jo, jag tackar jag. det hela inleds med house of the rising sun. och nej, jag kommer aldrig fatta den kultstatus den låten har fått. hata!. följt av hip hop. dunk dunk dunk. och nej, detta får mig inte att vilja gå upp och ringa på och be dem dämpa för att jag pluggar. nejdå, jag vill gå upp där dra fram min granatkastare och meja ner dörren, slita tungan ur halsen på honom och i den hänga honom ut genom fönstret, för att till sist använda hans ryggrad som baseballträsubstitut och slå sönder hans förbannade stereo. jag fattar inte att ljud kan vara så irriterande ibland. såg just ett avsnitt av bones, där han, huvudpersonen skjuter sönder en sjungande clownmojäng på en glassbil, när han desperat försöker ringa och höra den som svarar. jag förstår det. men nejdå, i serien ska han gå i t-e-r-a-p-i...

och jo, det är samma grannar i vars brevlåda jag redan lämnat en skiva och bett dem sluta spela sån jävla skitmusik. jag måste nog komma på något mer drastiskt. förslag? ja, det där att överrösta med onkel kånkel är redan provat och nedlagt, jag vill ju bo kvar och på nåt sätt känns det inte som att man ska spela låtar om turk på burk cp-turk för andra än de som möjligtvis råkar vara lite insatta i onkel kånkel, vilket jag gissar att mina grannar lite plötsligt blev, men iallafall... dessutom gillar jag inte ens onkel kånkel med undantag för pizza man, för min del är de mest suspekta och konstiga och kassa, men det var som sagt värt ett försök...

så där ifall nån trodde att jag var en duktig student så kan ni ju se saker gjorda. bah. men jag ska läsa ut den förbannade boken, det måste ju komma nåt intressant snart... nåt som på nåt sätt knyter an till min utbildning... jag vägrar tro något annat.

så här va, jag berättade ju att jag varit på street market en helg, ni vet det där vid hornstullstrand. och att jag där köpte två halsband. nu börjar jag med det ena. jag älskar det och jag hoppas att ni gör det oxå, så att jag slipper känna mig ensam... killen som sålde dem, som jag gissar är samma som designar dem, var söt som en docka, både jag och mamma var helt betagna, vilken svärmorsdröm. inte för att det har med saken att göra, jag bara svamlar. nå;
image289
mitt underbara, underbara halsband. och japp, jag tänkte göra reklam rakt av. gå in på Mattin om ni vill se fler och själva vill handla... för jag är helt kär i mitt nya halsband och jag skulle jättegärna köpa alla, hela kollektionen. helt grymma smycken.

jag vet inte vad jag ska ha för supercoola kläder på mig imorn, som jag kan spilla kaffe i. jag har iaf insett att risken är rätt stor att jag börjar bruka en termos. en kudde är ett måste, dock tog morsan och sprättade loss kuddfodralet på den kudde jag brukar ha som sittkudde. för hon ansåg inte att jag skulle testa och slänga hela kudden i maskinen. inte ens i en tvättpåse tyckte hon. ja, jag hade ju naturligtvis inte tänkt ge mig på detta experiment här hos mig med min tvättmaskin, nejdå, jag hade bokat tid hos föreningens maskiner. nå, hon är dum, så nu har jag gått runt och glott efter en kudde jag kan sitta på och den enda jag hittar stinker antagligen rök.

ja, nä, det är väl dags att krypa till kojs, ska väl upp senast kl 7. puss och kram

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

dagens citat, närå


jag tänkte att jag skulle dela med mig lite av det jag för tillfället läser och låtsas att jag finner så pass intressant att jag fortsätter till nästa sida:
"medan allt detta skedde, utarbetade regeringen en valordning som publicerades den 29 januari 1789. Detta blev för övrigt inde den enda valordningen, Paris hade nämligen en särställning och fick sin valordning först den 23 april. Enligt kutymen under ancien régime beviljades vissa undantag; så fick till exempel provinsständerna i Dauphiné rätt att själva utse provinsens representanter, en förmån som aristokratin i alla andra provinser förgäves hade påyrkat. I detaljerna var valordningen ofullständig. Förteckningen över valkretsarna, les bailliages, fordrade retuscheringar och den administrativa geografin var så svävande att vissa socknar blev stridsäpplen mellan två eller flera av dem.
Inledningen i bailiages gick tillbaka till Filip Augus och deras ledare hade ursprungligen haft hela den administrativa makten. Men 1789 var dessa, under namnet Grand Baillis, endast utrustade med honorära befogenheter och les bailliages var närmast att jämföra med domsagor. Under århundradenas lopp hade de starkt vuxit i antal; till ytinnehåll och folkmängd uppvisade de mycket stora olikheter. Man särsklide för övrigt rätt godtyckligt; bailliages secondaires som inte sände representanter direkt till generalständerna utan med fjärdedelen av sina elektorer utökade elektorsförsamlingen i ett bailliage principal.
"
håll till godo liksom.

den som känner sig sugen på att läsa denna bok kan ju hojta till så återkommer jag med författare och titel...

Andra bloggar om: ,

jahapp, då var det dags.

så här förvirrad kände jag mig idag.
image288
med kaffefläckar på kläderna. måste jag alltid vara så klantig med den där kaffemuggen?! nåväl, luffarchic är väl en ny trend nu va?? jag hann reka lite och svettas lite. upptäckte att jag skakade när jag skulle ta min andra kopp kaffe. var tvungen att hålla i den med båda händerna. tänk var lite stress kan göra. och vad minnet kan förstöra, för hur ska man nånsin komma ihåg vart man skall vända sig för allt? och som socker på bullen fick vi veta att vi ska ha läst den där boken på engelska om franska revolutionen tills på måndag. det ska tydligen stå på nätet nånstans, men jag vet inte, det känns som att jag inte kommer ihåg vart och jag har inte hittat den infon nånstans när jag har glott på studentliv, misstänker att man måste kunna logga in för att se och det kan man inte förrän om en vecka... nåväl, jag hade pissigt med tur och fick fatt i ett ex på svenska i biblioteket. nu sa de att man inte kunde låna böcker förrän man fått sitt kårleg, men jag drog en chansning och gick dit och kollade ändå, och det gick ju fint. så jag får väl tillbringa helgen, med denna fantastiska bok. det är bara veckolån på den så klart, men då kan jag ju iaf läsa den och sen använda den engelska versionen för att slå i vid inlämningsuppgifter och tentamen iaf. bla bla bla. böcker för över 800 till en 7,5poängskurs. galet. ja, nä, nu ska jag sluta mala på om studier.

puss och kram

Andra bloggar om: , ,

jag lever i min egen värld, oh oh

saker gjorda: vänta nu... hmm... ingenting?! kan det vara så. jajamensan.
dagens fråga: okej, jag vet att jag kan googla, men vem är jens lapidus? någon som en tröttsam tidning gillar tydligen iallafall. det sk livsstilsmagasinet café. vad är det med att visa pattar som har med livsstil att göra?
dagens låt: area turns red - infinite mass
dagens känsla: pluggångest blandat med den sedvanliga stressen som kommer när man kommer på sig själv med att det gått en hel dag utan att man har gjort något annat än att pilla med musen. doh, datamusen. jag tycker att det ordet borde bytas ut, det går ju som inte att använda "klicka med musen" utan att associera helt fel. eller så är det bara jag.
dagens citat: "Jeff: Do you think she knows you're going to dump her?
Steve: She ought to know by now, I dumped her the last four times I've seen her.
Jeff: So what goes wrong?
Steve: We have sex.
Jeff: You have sex?
Steve: She makes me.
Jeff: How?
Steve: She suggests it.
Jeff: SHE SUGGESTS IT!?
Steve: Exactly.
Jeff: Evil!" eftersom jag inte orkar leta rätt på vart jag var i min citatlista så fortsätter jag här med citat från den engelska superserien COUPLING. och där trillar ännu en dagens fråga in; varför är engelsmän så överlägsna när det gäller humor? (heh, och så har jag det här som exempel, men, men)

jag har just ögnat igenom häftet som innehåller vad jag ska lära mig och vad jag ska plugga. och allt det där ska man pyssla med på endast en termin. jag fick lite "hey, vänta nu, jag kommer aldrig hinna med allt det där" jag läser 7 sidor på en halvitmme... nåväl, tänkte väl vara lite så där ohemlig och sammanfatta lite. för att sen erkänna vilket oallmänbildat pucko jag är. sen kanske jag borde börja tänka på att sova, eftersom jag ska vara där imorn fm. nåväl. hur många timmars sömn behöver man egentligen?!

eller ja, jag gör väl en sån här grej istället, att jag scannar in skiten och så får de som är intresserade av att läsa, klicka upp bilden och göra det... tjoho.
oh, jag är så duktig på att klippa och klistra!!! jajo, fast som ett litet tips föreslår jag att ni använder er av bildlänken istället, dvs klicka här. för här hos mig blidde det lite svårt att se...
alltså, jag får erkänna, jag vet vad avantgarde, hur det nu stavas, betyder, men jag har ingen aning om den inriktningen. inte heller dadaismen, modernismen eller så. har lite koll kanske tidsmässigt, men ja, inte vem som var vad eller nåt sånt. och man kan ju fråga sig varför. för jag är ju intresserad, men tydligen kulturellt obildad. kul att vi börjar med en bok på engelska om franska revolutionen. för om jag läser 7 sidor i halvtimmen på svenska så kan vi ju gissa hur det går på engelska. jag har ett tics. när jag läser engelska så tappar jag tempot och takten för jag försöker läsa orden som på svenska, alla bokstäver, typ, trots att jag mycket väl vet att life uttalas lajf. typ. därför hatar jag dikter på engelska. jag kommer av mig helt och tycker bara att de är kassa. finns väl några få undantag och sångtexter funkar väl om man har hört melodin nån gång, annars ter de sig mest larviga. det var det. så jag blev lite ställd, så här var det inte när jag läste pedagogiken. då hade vi kanske max 3 böcker till en kurs, i en var det en bok, som det dessutom var hemtenta på, där det var en fråga på varje kapitel. jupp. fast ja, jag är tacksam att jag slipper metoden iaf. jag vet inte varför, men jag tyckte det var sååå tråkigt. jag vill aldrig forska. fattar inte att det finns folk som vill det. frivilligt. ungefär som att bli polis, varför??

även om det inte verkar så så är mitt motto "det är lika bra att få det gjort" men jag havererar alltid nån gång mitt i alltihop, efter att jag hållt igång med föräldrarna. så nu är det stiltje, inte ens ett uns till krusning.

upptäckte nyss att jag inte surfat aftonbladet sen jag kom hem. ja, alltså jag har kollat länkar, men inte startsidan. undra hur länge sen det var sen sist egentligen. när jag pluggade journalistik skulle man läsa minst 3 lokaltidningar och dn el svd varje dag samt lyssna på alla ekosändningar. inte för att vi använde infon vi fick från dessa till något särskilt i samband med studierna, utan bara för att, jag vet inte, man kanske tillhör eliten om man är insatt. typ. för det var nån statusgrej med det där. dricka kaffe och sitta framför datorn och riva sitt hår. för några fjuttiga artiklar som ingen läste, men då var man ju viktig. usch, tröttsamma, meningslösa utbildning. fast som all utbildning, så blir det ju vad man gör det till. så nu har jag lämnat ut mer om mitt privatliv än vad jag nånsin hade tänkt göra här på internet. alltså, känslor och annat trams och sånt kan jag lämna ut, men inte sånt som ev kan avslöja vem jag är, vart jag finns, jag är paranoid på det sättet. knepigt, men sant.

nåja, haregottigelkott puss och kram

Andra bloggar om: , , , ,

det var fiiiiint väääääder

när vi lekte roomservice hos brorsan så snodde jag med mig en tavla hem. den hänger nu på min sovrumsvägg. kanske inte hans bästa, men jag gillar min brorsa, konstnären.

image283

annars så pajade mina skor där nere i skåne och oups, då var jag ju tvungen att köpa ett par nya. lite lustigt och helt borta av mig. provade en sko, för på din sko så har de bara ena skon ute i affären. så efter att ha bett henne hämta den andra skon, för provning så blev jag lite ställd. de var ju olika. men japp, det passade mig fint.

image284

annars funderar jag på att avsluta mitt konto på facebook. tror att jag hatar den sajten. den är bara rent störig och jag har som ingenting där att göra ändå så. annat än att bli frustrerad och attackerad av W :)

ja, nä se god natt på er! puss och kram

Andra bloggar om: , , , ,

allt jag rör vid blir error


den här mobiltelefonhistorien är ju ett kapitel för sig, så jag lämnar det hän... men så ballade det ur lite när jag skulle kommentera några favvobloggar och det lös error mot mig med stora bokstäver; så jag drar lite hälsningar här i bloggen istället...

annika: hej och hå, vad jag har missat, men nu har jag tagit igen och njutit av dina sommarbilder, den där med ekan var ljuvlig. ja, de andra oxå. ha det gott!

tinnitussan: gah, jag hann bara läsa ett inlägg innan det flippade ur här. men läsa filmmusik lät ju faktiskt lite roligt trots allt. att gräva ner sig i gamla italienska skräckfilmer typ och den musiken... missade ju bokloppisen på drottningg i år, hoppas du var där iaf, så att jag kan läsa lite om det senare när allt börjar fungera igen..

et: hörru, inte sluta blogga nu va, om du inte har nåt att blogga om så finns ju alltid linda rosing ;)

det var det, sen hittade jag det här testet hos frollen...
och hur många gånger jag än gjorde testet så är det tydligen fredrik ljungberg jag ska dejta. måns zelmerlöv ryker liksom på frågan om partitillhörighet och jag undrar lite varför?
oh, pjuh tur, efter ungefär hundrade försöket fick jag iaf dejta alexander skarsgård... jo, jag tar det här på blodigt allvar ser ni. eller ja, jag är ju singel, jag kan ju dejta allihop, även om svennis, ja, jag skulle bara sitta och tycka synd om honom hela tiden...

jahapp, det var det. päronen har åkt hem och jag sitter och surfar och längtar efter mer kaffe... borde naturligtvis packa upp alla kassar, men det är som vanligt, grejerna tar ju minst plats om de får vara kvar i kassarna ju :)

puss och kram på er / den länkgalna katten




olivoljestekta kantareller och pinaler


hur trendig är eg världen?
nu ska jag prova kränga mina gamla 90talsjeans på tradera. två par är dessutom redan slitna och lappade och lagade. jag vet inte riktigt när jag slutade använda jeans... men de har iallafall legat i en kartong i förrådet och väntat på bättre tider. inte alla, men iaf en sisådär 4-5 par. de mest slitna, som är festivaljeansen, fick stanna hemma ien byrålåda istället.
såg en vctjacka från 80talet som var uppe i 500spänn. en adidasjacka i rosa, ljusblått, vitt och turkost. typ. but why? det är inte ens coolt. bara fult. men visst, jag kan fatta att vct går, men hur är det eg med jeans från början av 90talet. finns det öht 501:or fortfarande?! jag är helt lost och tänker så förbli.

annars har dagen gått åt till att slumra och plocka in grejer i mitt klädskåp. jösses vad skivor man äger då. surar lite över att det inte riktigt fungerar med tidsskriftsamlare i min billys bokhylla. de hade väl som kunnat anpassa hyllorna efter andra saker som de säljer. det brukar ju se ut som om de har gjort det, men så är alltså inte fallet. men det är som det är med det. helt enkelt. jag valde att istället lägga dem ner. samlarna alltså. för att få plats med 4st ist för 3st på en hylla.

mina päron är kvar tills imorn och här har det ätits stekta kantareller på smörgås. det är mumsiga grejer det. så imorn fm ska jag gå runt här i lägenheten och se mig omkring efter grejer som jag kan skicka hem. så där så att jag får utrymme för det nya jag köpt på mig. vet bara inte vad. jag svämmar över av grejer och idag hittade jag en kortläsare i förrådet. en som jag är mycket nöjd med, som läser 3 olika sorters kort. har dock köpt en nånstans nån gång. förvisso en mycket billig sådan, men ja, det kan ju vara bra att kolla upp vad man har först. vad en kortläsare gör i förrådet? mja, jag köpte nåt jox till mobiltelefonen, som jag sen tröttnade på och slängde ut i förrådet, men i botten på den kartongen voila en kortläsare. och eftersom min andra är utlånad så var ju det trevligt...

ja, nä, dags att få sig lite sömn. sov sött alla sötsnosar!

Andra bloggar om: , ,

i en enda röra, men med en liten andningspaus

i löv er, sötsnosar!!

och så vill jag helt plötsligt just idag ge svenska rättsväsendet en kram. vilka fantastiska och respektfulla människor det finns. först hälsade hans advokat skittrevligt på mig. han var ensam, så jag frågade ifall inte AH var med och nämnde att jag fått info om att han hade premis. men nix, så jag sa nåt om att det var ju skönt. så då ringde han och dubbelkollade så att han inte missuppfattat något.

senare i pausen kom han ifatt mig och sa något om att han hoppades att jag förstod att alla hade sina roller i det här, ungefär som att 'förlåt för att jag företräder ett as, men det är mitt jobb' åt det hållet. även när det var över och han skulle gå så önskade han mig lycka till och allt sånt.

i slutet av förhandlingarna skämtade domarna om advokaternas höga löner och att domstolarna alltid skulle försöka pruta ner dessa. därefter bad han om ursäkt för att de satt och skämtade, för min upplevelse och mina känslor var naturligtvis något man skulle visa respekt inför och inte sitta och skämta i samband med. nu var ju det okej, jag kanske har förlorat min tro, men inte min humor... men det känns så bra att bli så där tagen på allvar av folk som ändå på nåt sätt styr över ens liv.

hur som så satt domaren och högg åt alla håll och till slut blidde det en förlikning. och jag vill krama folksam för att de sänkte sina krav så enormt, så att hans advokat helt enkelt kunde acceptera utan att blinka. för tack vare det är allt klappat och klart nu. och jag är skitglad! visst jag fick bara hälften av det jag begärt, men ja, jag har ingen förväntan om att få dessa slantar ändå så, med tanke på hans ekonomi. och för min del hade jag kunnat skita i dessa pengar helt och hållet. det rör sig om räntor. det har mer varit en principsak, att han ska ta ansvar för vad han har gjort. hur som har han iaf tydligen gått med på skadeståndet. visst nu är han ju dömd för det han har gjort, så det kanske inte går att göra annat. annars kan man kanske tycka att det kanske kanske ev visar att han iaf insett vad han har gjort...

jahapp, min mobiltelefon. jodå, jag fick ju min mobil lagad till slut. så skulle jag nu försöka häva operatörslåset genom att flasha den. la la li la la la. nu kan man säga att jag har pajat den. eller jajo, iaf mjukvaran i den... så kan det gå, skulle man kunna säga.... jupps, för nu får jag inte igång mobilen nej. det var så att det blev error mitt i alltihop och det var ju som inte meningen. ja, nä, det är väl inget att göra något åt helt enkelt. men det var väl kanske lika bra, dagen fick ju som inte vara bra helt rakt igenom... det verkar ju dumt, menar jag. då skulle jag ju bli helt förvirrad.
men nu struntar jag i den där mobiltelefonen. jag har ju iaf en som fungerar. inte en rosa dock, men, men...

och så har jag betalat kåravgiften idag. jo, jag veeet att det är ett jäkla gissel för folk och att de flesta nog tycker att det är en jäkla onödig obligatorisk avgift, men jag var skitnöjd och gick där och tänkte att hoho, jag har betalt kåravgiften. typ.
och så beställde jag kurslitteraturen på nätet. dock suckar jag över en bok på engelska, som verkar måttligt intressant. varför skriver folk massa trista böcker om franska revolutionen?! jajo, jag vet att det finns bibliotek osv. men jag tycker ju uppenbarligen om att äga böcker. passade på att peta in en hjalmar söderberg och en katarina wennstam-bok i varukorgen oxå... men annars behärskade jag mig, även om jag ville ha den där 'bitterfittan' och säkert tusen andra. men jag köpte ju böcker på second hand idag, så jag är nöjd ändå. mmmycket nöjd tom. hittade en ordlista från 1916. jag älskar ordlistor. så är det bara. de är underhållande. eller ja, det var inte en ordlista, det var tom saol från 1916. och här om dagen fick jag 3 gamla strindbergböcker och en tavla av några släktingar, som i förbifarten tyckte att jag skulle åka till angola och ta över mannens reklambyrå. jamenvisst, sa jag...

men puss och kram på er nu!

migränmonster

jag ska inte gnälla, för jag gnäller för tusan alldeles för mycket. men jo, här får kvällen avslutas, som den påbörjades - med migrän...

är lite sugen på att bjuda på dessa. starlet. men kommer antagligen inte att orka. nej. lär ju bli rätt högt porto, mjo. och vart skulle jag ha dem liksom... jaja.

puss och kram och håll gärna lite tummar imorn runt halv ett och framåt... eller ja, nån helande tanke eller kör nån voodo på AH... vad som helst. men framför allt, ta hand om er!

man kan ju alltid undra varför

det kanske är lite nördigt att sitta och hetsa om att jag är stressad, när jag inte jobbar ens, men ja... just nu har jag råkat köpa ett klädskåp istället för mitt fula vitrinskåp som stod i rummet, så det ska sättas ihop och fyllas och snickras hyllor till och det andra ska packas ihop. och om nån timme ska vi iväg på nån middag, som jag inte har nån lust till.

var på ikea jo.

männen och kärleken? och jag undrar varför killar mailar sånt här till mig. porr! jag fattar det verkligen inte. och jag har aldrig gjort det. vad vill de ha för reaktion??!! jag har nämligen prövat reagera på alla olika sätt jag kan komma på; argt, medskrockigt, samtaslämensbytig, tyst, surt, ledset, glatt, nonchalantskokommenterande osv osv, men ändå slutar det på nåt sätt aldrig. och när jag pratar med folk i min omgivning så verkar det som att det här är sånt som bara händer mig. så jag undrar varför??!! jag är inte intresserad av att se brudar objektifieras. jag gillar inte porr. jag är totalt likgiltig inför den sexuella utstrålning sånt här antagligen ska utstråla. fast av adressnamnet, så undrar jag ifall det är ett gammalt fruntimmer på bilden, men det är ju en annan historia...

nå, den här länken fick jag som svar på mitt misstagsmassutskick av H, min fd sk vän. så jag antar att det inte var i vänskapligt syfte, men jag har fått sånna här länkar av flera killar/män jag varit involverad med på olika sätt och jag har aldrig, aldrig någonsin hoppat jämfota upp och ner utav glädje, så jag undrar varför de så envist fortsätter...

man skulle kunna säga att jag är rätt off och låg idag. jag är inte ens glad, trots att jag fått shoppa på ikea. mest för att jag tänker på morgondagen. funderar på om jag ska ta med mig kameran och fotoa honom och lägga ut nånstans på nätet. fast det känns lite barnsligt kanske... ska nog maila sverker olofsson och be honom kasta det svenska rättssystemet och fängelserna i papperskorgen. mjo.

jag är helt äcklig och oduschad idag och jag går omkring i tröjan jag sov i. det ni. kom väl 2 sidor i röda rummet innan jag slocknade. och kanske att jag borde sätta mig och chansa på att resten av böckerna, på nätet. ska kolla vad jag kan tänkas hitta på adlibris..

har fler okejtidningar ute till försäljning nu. sålde 3st för en hundring. dock innehöll de star wars, men det känns ju lite bättre om de kommer till nån som uppskattar dem än att bara slänga dem.. för det är ju som en epok värd att bevaras på nåt sätt, det där 80talet...

ja, nä, puss och kram. kanske borde passa på att rensa ut nånting när alla grejer står huller om buller. 2 whiskeyglas ryker iallafall... får dricka whiskey ur de där glasen med lilla my på, som jag köpte i gustavsberg..

Andra bloggar om:

så här är det

mina päron är nog kvar här tills på tisdag iallafall. lite stressigt med tanke på att jag egentligen bara vill sitta och softa och läsa bloggar... vilket är lite motigt när man har nån hängande över axeln... nåväl... så kommer man hem och hittar ett brev på hallmattan. eller jajo, jag hittade fler, men ett innehållande info om permission. faaaaaaaaeeeeeen! han har permis på måndag-tisdag. och jag misstänker starkt att det är för att han ska vara med vid föreberedelserna inför förhandlingarna. slyna liksom! jag vill verkligen inte se honom. fattar inte hur lätt det ska vara att få fjanta omkring i min närvaro. kan de inte tänka lite på mig liksom? nä, men då ska det daltas med våldtäktsmännen istället, för det är ju sååååå synd om folk som sitter inne, självklart ska de ha permisar så att de kan åka och förpesta sina offers liv ännu mer... varför kan liksom sverige inte köpa alcatraz och förpassa alla kriminella iditer dit. klart. och de får äta med händerna, för jag har sett vad som kan ske bara man får fatt i en sked... heh.

nå, jag har fått litteraturlistan så egentligen borde jag ha beställt böcker på störten, eller ja, åkt och köpt dem. men hur som så ska vi iallafall läsa röda rummet... så jag kan ju börja med det helt enkelt. för jag har bara läst delar ur den.
bläddrade igenom häftet lite med kurserna, och fy fasiken, började må illa, fattade ingenting. men jaja, jag är ju för 17 33 bast och ska inte hålla på och fåna mig...

image282nästan så här ser min sesametröja ut. fast det står deras namn och den där gröna surbollen ser nog lite surare ut och de som är placerade på andra ställen och och och, men ja, nääästan iallafall... C is for cookie, that's good enough for me

ja nä, nu har jag nog spytt ur mig tillräckligt med galla. rensade ur en kartong som stod i förrådet. nu ryker mina gamla jeans. jag har som sparat mina gamla levi's, eftersom de har kostat en bra slant har jag tyckt det varit dumt att göra mig av med dem, men det är ju faktiskt ännu dummare att de bara ligger i en kartong i förrådet. konserttröjorna kan jag nog inte slita mig ifrån än. eller nånsin. de åkte ner i byråns låda där ute, den lådan jag har träningskläder i. en stooor låda, för där åkte även ett par undanpackade klänningar ner. fixat, en kartong mindre/färre. och en full bil som landade här när vi kom. ska dock åka och lämna grejs och barnkläder till barnens hopp. hoppas att de har öppet för att ta emot kläder på måndag. så nån kasse var till dem... men ja... mina kittyböcker är fortfarande försvunna. mycket märrrkligt, börjar tro att jag lever i nån eggen verklighet och de aldrig har existerat, bara i mitt huvud liksom...

nå, puss och kram på er


Andra bloggar om: , , , ,

hum hum, låter det när jag visslar


jag vet inte om jag redan har berättat det här, eller om jag inte har det; om jag verkligen borde göra det... hum hum... men det är så här, att eg borde jag ju inte få körkort och få köra bil, för jag har typ världens kassaste koncentrationsförmåga, en liten biverkning så där. och jag menar har man världens kassaste koncentrationsförmåga så kan uppmärksamheten brista rätt kraftigt.. och fokuset ligga på enbart en sak i taget.

1. jag backade runt ett hörn och var så uppmärksam på att hålla koll på häcken/bäst-att-jag-förklarar-att-jag-menar-buskarna-som-kantar-in-en-trädgård/ att jag inte såg bilen som kom körande bakom mig. alltså jag glodde bakåt, men såg inte bilen. nepps. dock ingen fara eftersom jag körde intill kanten och inte han. men i en sån situation ska man stanna. jupps.

2. aaa faen, jag missade en lastbil som kom från höger i en högertrafikskorsning. tur nog var jag sansad nog att gasa mig ur den situationen.

3. hum, hum, jag höll på att seriöst köra på en gubbe i rullstol, som blev knuffad över vägen. alltså sånt går inte fort. jag var för upptagen med att kolla trafiken på vägen jag skulle ut på att jag nästan, nästan missade gubben och hans förare. tur nog var det inget övergångsställe där, så jag slapp bli halshuggen. tur nog körde jag sakta och tur nog såg jag honom när de var snett framför vänstra blinkersen.

4. - tyckte du det var läskigt att han kom så där snabbt ut från vänster?
jag har fortfarande inte en susning om vad min bilskolelärare pratade om. va? vem? vänster, finns det ett vänster?

--

a-linjeformade kläder döljer förresten inte min mage. den putar envist sin väg framåt. mor min konstaterade att jodå, i 5e månaden tror nog folk att jag är. fasiken, jag är bara otränad och gillar choklad. vadå bukfettma, mjukt och gosigt skulle jag vilja säga. så det så.

--

tydligen är det inte rättegång på måndag, utan en förberedelse inför huvudförhandlingen. snart har den här skiten hållt på i ett år. eller ja, det har det ju redan gjort. så kan det bara ta slut nån gång, så jag slipper det och får njuta av tanken på att det är över, istället. hon, min advokat, tyckte förresten att jag skulle vara med, eftersom jag ger ett 'sånt sympatiskt intryck'. haha. jag var 'ingen slusk' som hon sa. så jag sa att jag antog att jag alltså måste duscha och kamma mig... jag vet inte, jag tyckte nog att jag var rätt kaxig och dryg under rättegångarna. mot hans advokat alltså. nå, ska inte tänka på det, för jag ska tänka på mord istället och gå ner och lägga mig på soffan och glo på csi. jao, csi-mord är det jag ska tänka på.

--

måste verkligen göra något åt min axel-rygg-nacke. det är svårt att kolla dödavinkeln med den här värken. heh.

-

puss och kram och sov sött allihop!


haha, dagens citat är förresten anna skipper, haha... "vitt bröd - snabbare död!", som hon brukar säga. haha, snacka om slagord att kläcka ur sig...

gosh, det är ingen mening att gå i lera och sörja


hade lilla uppkörningen idag och hade jag kört upp idag så hade jag kuggat. så jag vete fulingen hur det ska gå i september, för då kommer jag ju inte ha kört på länge - igen. kör imorn och sen i sept. kommer nog inte att få nåt körkort, men man får se det från den positiva sidan, jag har ju iallafall försökt.

tydligen parkerade jag inte i rutan vid en nosparkering. fattar inte hur kass man kan vara.
tydligen körde jag i 50 i 100 m innan vänstersväng på landsväg.
tydligen missade jag en cykelväg en gång.
och sen hade jag noll koll på hur man höjde värmen, när han bad mig om det...

hade tänkt ringa idag och be om att få bli healad, men jag orkar nog inte.

jag ska börja ha en burk kanel i väskan. så att jag alltid kan ha kanel i mitt kaffe. det är så gott.

men ja, idag ska jag väl sortera grejer och fota grejer. det regnar ute, så jag kan inte göra så mycket. försökte blogga från stan, men det trådlösa nätverket jag var uppkopplad mot hade så svag signal att det la av ibland... men det finns ett par oskyddade nätverk här i stan iallafall. kan ju vara bra att veta liksom. dock förstår jag inte varför folk sitter med oskyddade, men, men, inte mitt problem känns det som...

puss och kram

snabbsmyget

hostar ur mig ett hej allihop, lite i förbifarten så här. i smyg. försökte blogga från vägen genom småland, men attans vi var inte still tillräckligt länge för att jag skulle koppla in mig nånstans. dock galet många som har oskyddat nätverk. knason. hittar inget här i stan, men jag ska testa och ta med mig datorn ner på stan imorn och se... har en lite paus där, tror jag, mellan mina körningar.

det här med körningen. när jag kör med A känns det helt okej och jag känner mig så där som att jag skulle kunna klara uppkörningen iaf. när jag kör med nån annan så sitter de bara och tiger, vilket gör att jag känner mig skitkass och pinsam och som att de undrar vad faen A pysslat med egentligen, som gett mig en uppkörningstid. för sen när vi är färdiga börjar de förklara för mig hur man gör saker.... voj voj...

så, imorn ska det köras, fotas grejer för försäljning på tradera, ev baka, ev stugbesök. på fredag är det körning och back till sthlm som gäller. på måndag är det rättegång, sen resten av veckan är det nog lite fixa och trixa där hemma, för jag har ungefär tusen kassar med mig hem, med grejer jag har köpt... och den 27e börjar plugget. så, så var det med det.

jag vet inte vad jag ska säga om förslaget att utbrända inte ska vara sjukskrivna... jag tror nog att lars ohly sa det rätt bra när han pratade om förebyggande åtgärder här nån morgon. kortare arbetsdagar, att anställa fler osv osv.  jag kan tänka mig att de som är sjukskrivna för utmattningsdepression just nu, satte kaffet i halsen när de fick höra om de här sk riktlinjerna. snacka om panik man skulle ha fått.

nåväl, jag har tappat bort mina kittyböcker... fattar inte vart de tog vägen... :( så nu råder det förvirring här...

såg ML på stan igår. jag var fjortis och vände och gick åt andra hållet. jag blir lite för pirrig i magen av honom och det är bara pinsamt, för ja, det är dåligt helt enkelt.

jaja, nu är det slutsmyget för denna gång. puss och kram!

med kall stor mage

yes, me so sorry, men det har varit lite knöligt med bloggandet. jag vill inte lämna spår på brorsans dator; jag bloggar ju i hemlighet inför min familj. och min lap top fick spel när jag försökte installera zone alarm och startade om hela tiden, men efter en snilleblixt till idé så lyckades jag lösa det. wohooo.

vad som har hänt här. oboy, jag har shoppat för flera tusen. hehe, så här är det; jag har lekt roomservice. jag och mamma och pappa har. brorsan har bott här sen i oktober och det satt fortfarande ingen tavla på väggarna, ingen taklampa i vardagsrummet, ingen hallspegel i hallen, ja, mm... lite sånt där. och med tanke på att han är en rätt duktig konstnär själv och har målat flera tavlor, så ja... nåväl, vi drog iväg till ikea där vi köpte en korgstol, sängbord, billys lilla bokhylla, lampa till hallen, kartonger osv. mamma tjatade hela tiden om att bror min inte har massa småpyttlar som behöver förvaringsställen, men efter att ha visat henne att kartonger alltid är bra att ha. snygga kartonger är ännu bättre än en från canon dessutom. köpte tavellister på bolagret, en rumslampa, korgar osv osv. så nu är här verkligen jättefint förutsatt att man gillar beige, brunt och grönt, samt ett blått kök.

och idag har jag sprungit benen av mig på stan. handlat och handlat. gosh, det var megarea hos panduro och hemtex. som en våt dröm gått i uppfyllelse. jodå, köpte även lite kläder till mig själv, och ett par skor. fast jag lät bli att köpa en knallgrön regnkappa på second hand, men den var tjusig, det var den... och så ett par loppisfynd, naturligtvis... ojoj.

ja, sen har jag ju badat i havet. två gånger. och jag höll på att frysa ihjäl. fötterna nästan domnade bort under tvektiden innan doppet. så det gick inte att krabba, magen frös för mycket. annars har min fredagskväll gått åt till att ligga här i soffan och sortera brors plastpåsar i köket. mm, när jag väl går igång så kan jag knappt sluta. nya krukor, fixa pennburkar, placera pennor efter färger i olika rum osv osv.

ja, halkkörningen gick helt okej. jag har då ingen vana att köra dieselbilar, så jag kanske var lite trög på gasen, men ja, det fanns nog inget man kunde misslyckas med så länge man var en någorlunda trevlig prick. för han var rätt pratsjuk. och infon jag fick gör att jag ska maila arga mail till bmw, men mer om den historien kommer senare.

happ, imorn blir det nog kräftätning i nån stad här i närheten. vänder hemåt på söndag med ett stopp hos den där lilla familjen där karln har matlagning a la gourmét som hobby. övernattning där för att, ja, för att det är så trevligt helt enkelt.

ja, nä, puss och kram på er! ha det massor med gott!

förresten när jag provade klänningar idag påpekade mamma att jag 'måste göra något åt den där magen' och en annan gång 'nä, den där klänningen är för tajt över din stora mage'. hon börjar bli orolig nu. och ja, jag kanske borde se till att styra upp det där jo. jaja.

Andra bloggar om: , , , ,

la la la lund

okidok, me drar tydligen till lund idag. glödhett ute. har svettats min beskärda del. är galet trött då jag var vaken vid en sisådär 5 i morse och iväg till halkkörningen vid 7snåret. jag borde naturligtvis berätta något intressant, men jag ska ta min kudde och sätta mig i bilen och glutta min väg ner till lund. har tyvärr inga virktillbehör med mig, så att det kan bli nån grytlapp. köpte en tröja med sesam på idag. och då menar jag inte sex och samlevnadsavdelningen på huddinge sjukhus, utan sesam, som kakmonstret, bert och ernie och kompani. var lite tvungen kändes det som.

nä, puss och kram och ha det gott!

nu har jag lånat lite av pappas foton

så där som av en slump sprang vi rakt på gay pride-paraden;

image281

jag, eller vi, hade varit på street market och bestämde oss för att gå hornsgatan till maria torget och ta tunnelbanan därifrån istället. ett mycket trevligt val. förutom att jag fick se lite gay people och andra, så hittade jag en affär som sålde chokladjox att ha i kaffet. ps. jag älskar dalmatiner.

köpte två halsband på streetmarket. älskar dem och jag ska visa bild på dem lite senare. ska bara orka plocka fram visitkorten och kolla vilka desigerns det var som hade gjort dem...

idag åkte vi först till norra kyrkogården, eller vad den heter. vid hagaparken typ. fluktade lite på gravar oxå så...

image277

sen åkte vi och fikade i hagaparken och jag blev intvingad i fjärilshuset. ähum, det var ju värt 80 spänn. inte. nej. men, men, nu har jag iallafall gjort det.

32472-276

och nu sitter jag mest och har ångest för att jag måste leva.

så, det var summan av kardemumman. idag åker jag till bergslagen igen. och kommer att halka efter igen. och ska halkköra på tisdag och jag vet inte hur jag ska orka. ge mig nåt mot detta tillstånd.

ja, nä, puss och kram på er.

idag har kattskrället mailat


jag tror att jag berättade förut om hur jag råkade surfa på någon 'böö, stoltsvensksajt' och att de hade massa märkliga länkar på sin sida. eller inte alls märkliga länkar, men att de tex länkar till smhi och sidor jag misstänker  inte ett endaste dugg står för vad denna sajt representerar. och jag förstår inte varför de länkar till dessa sidor. nå, jag har idag mailat ett par st av dessa sajter att de finns länkade  där, som bara för att. två svar har jag fått...

"Hej! Tack för upplysningen, men det är ju fritt för vem som helst att länka till en webb."
och visst är det så. och visst är det inte mycket att göra nåt åt, men jag skulle nog ha svarat med ett ställningstagande, såsom tex det här svaret
"Hej! Ja, jag har noterat det. Inte så trevligt..."

nåja. inte mycket gjort idag heller, fast snart ska jag sätta igång och försöka rosta lite kikärtor och smakkrydda. gjorde lite fler lp-skålar igår och tänkte fylla dem med nåt spännande. har dock insett att man ska koka dem först. inte riktigt lika kul dock, men, men.

har iallafall kommunicerat med kerstin på försäkringskassan, kerstin som inte undrade ifall jag hade ersättning eller inte, utan tog det förgivet, eftersom jag ringde henne... så, jag ska få prövotid och ersättning för oktober, sen får jag låna. ett mycket märkligt fenomen är dock att alla distanser samarbetar lite, men inte fullt ut. csn vet om att jag har ersättning, försäkringskassan vet om att jag har sökt, men sen är det slut på kommunikationen. för jag måste skicka in papper på beslut till csn. likadant med afa. som inte är nån antifascistisk organisation utan jobbar med försäkringar. jo.

tycker fortfarande att det är lite lustigt att medium baserar sig på en riktig kvinnas liv. alltså tv-serien medium.

var så trött idag att jag var tvungen att kravla mig ut och köpa kaffe och cig. så där trött att jag inte orkade brygga mitt eget kaffe. om jag inte fått denna giftiga kick hade jag nog sovit hela dagen. vilket iofs inte hade gjort så stor skillnad med tanke på vad jag presterat idag...

det ringde nån jäkla störobrud från glocalnet och väckte mig vid elvasnåret. och tjatade och tjatade. de får inte ringa mig, jag är nixad. nå jag försökte bli av med henne med att säga att jag är bunden, men ja, jag kunde ju ha mitt teleabonnemang men ringa med glocalnet bla bla bla i en evighet. jag trodde liksom att bredbandsbolaget och telenor gått ihop och att telenor äger glocalnet. iofs kanske därför de ringer mig. men jag fattar inte att de här leverantörerna av kommunikationsmöjligheter, har underföretag, som konkurrerar med själva huvudföretaget. telia har halebop och även com viq har nåt, som jag inte minns just nu... tror att det kan ha varit optimal telecom, men jag minns inte riktigt... mycket märrrrrkligt fenomen iallafall...

nä, nu ska jag nog äta middag. puss och kram!

ellou ellou, den hemliga bingohälsningen

det är ju inte så att jag bara älskar hello kitty, inte alls. det är lite punk över kattskrället, men ja, men den här datorn skulle ju ändå sitta rätt fint hemma hos mig...

image270

och den tekniska beskrivningen var helt okej. kostar runt 19braxar. fast jag har ju en relativt ny lap ändå, så det blir inte av, men man blev glad av den iallafall hur som.

besökte ica maxi idag och tydligen var jag tvungen att handla massa bakverk. jag tänkte fika på eftermiddagen, men jag får väl trycka i mig muffins och arraksbollar nu istället. yummie.

jag har iallafall fått tjänstledigt, woho. schyrre att det är löst. försäkringskassan fungerar så där som försäkringskassan alltid gör - på ett mycket skumt sätt. jag får sån lust att erbjuda mig att ställa upp och komma in och organisera bygget.
- hej växeln, jo, jag ska börja plugga
- jaha??? (hehe, jag förstår den reaktionen, men hon hade ju mitt person nr och såg vem jag var innan hon svarade)
- ja, jag tänkte att jag skulle tala om det för nån
- jajo, vi sammarbetar ju med csn, så vi har info här om att du sökt studiemedel, så utbetalningarna hade upphört ändå.
- jaha, men alltså växeln, är det ingen som vill veta om det här alltså? de sa förut att jag skulle ringa.
- vänta ett tag *tystnad* jo, ring ingrid på det här numret imorn.
- men växeln, vet ni ifall ni betalar ut för juli eller för augusti. de vill veta det på afa.
- mja, eftersom det påbörjas i augusti (den 27e) så blir det nog juli som är sista utbetalningen. men ring ingrid.
- okej tack.

- hej ingrid, jag ska börja plugga
- jaha? har du ersättning eller? (nä, jag bara meddelar lite allmänt så där hela världen... doh)
- jo
och så en ramsa med personnummer och ett vänta ett tag och en lång tystnad.
- jag är inte din handläggare, du ska ringa till kerstin, hon har telefontid imorn.

kerstin är en person jag aldrig har hört talas om eller haft nån kontakt med what so ever. och jag levde liksom i nån tro att nån bara kunde ta ett litet meddelande och så var det klart liksom. men det är ju lite surt för helt plötsligt verkar det som att jag inte får några pengar i augusti. dumma dem.

nå, som anneli sa, man ska inte oroa sig förrän det faktiskt har skitit sig.

nä, dags att sätta i en dvd med bones eller nåt anant spännande kanske. men bones eller medium känns bra... och svulla bakverk. päronen kommer förhoppningsvis inte imorn utan på lördag. såg att det var street market i helgen, man kanske kan ta med dem på det. har aldrig varit det själv.

och så ett grattis till pannkakan och roggi

puss och kram!
Andra bloggar om: , , , ,

det här med kvinnans plats


jaha, så sitter man framför datorn och får för sig att beställa fröer. sagt och gjort, beställde stevia, som jag tänkte att jag skulle försöka odla. socker är farligt. såg nämligen nåt reportage på tv:n för rätt länge sen om nån svensk karl som var nere i sydamerika och hjälpte fattiga bönder som odlade just stevia. han försökte få nåt tillstånd att sälja det i eu-länderna, eftersom det är ett sötningsmedel, nästan helt utan kalorier och dessutom nyttigt och naturligt, till skillnad från alternativen, som finns idag. naturligvis var det ett jäkla krux, misstanken att sockerbolagen lobbade stenhårt inom eu för att han inte skulle få medlet godkänt finns ju naturligtvis.
nå, jag har sett att man kan köpa steviatabletter, men de var skitdyra och jag tror inte att det var det han ämnade göra. men jag tänker försöka mig på en egen odling här hemma och sörja över att jag inte har nån balkong, för jag såg massor med trevliga fröer jag ville ha i mitt hem. en blomma som doftade choklad, tex...

jag har just insett något väldigt och oerhört ohygieniskt i mitt hem. jag har aldrig tvättat mitt sängöverdrag. ni vet ett sånt där i typ frotté, som man drar över själva madrassen och som man lägger själva bäddmadrassen ovanpå. jag har givetvis dammsugit det när jag dammsuger, men aldrig tagit bort det och tvättat det, så jag hade tänkt boka tid i tvättstugan idag, men icke orkade jag det. nä, här bor en snuskus buskus, som är slö.

dagens låt;



jag följer dessvärre inte veronica mars, eftersom du är vad du äter har sänts då, så jag vet inte riktigt sambandet mellan dem, men, men...

och så slänger jag in mitt favvocitat från satc:
"Stanford : Before I tell you, you have to promise not to judge.
Carrie : Do I judge?
Stanford : We all judge. That's our hobby. Some people do arts and crafts; we judge."

det var någon otroligt otäck notis i tidningen förut, om nån mamma som bett sina barn köra deras mormor till soptippen och dumpa henne där. en soptipp långt bort, så att hon inte kunde ta sig hem igen. det gör så sjukt ont i mig att bara tänka på den här incidenten... det var i indien, tror jag.

har förövrigt sett den här dokumentärserien "kvinnans plats" och förrförra gången, tror jag det var, handlade det om en koreansk kvinna i usa. alltså, jag ville åka dit och ta hand om henne. hennes familj var helt rubbad och jättehemska mot henne. hennes söner bodde hemma. den ena var 40 år och hans rum var fullt med gi. joes och porrfilmer och hon oroade sig för att han inte skulle bli gift. jag kan ju säga att jag förstår att han var singel. samtidigt som han plockade henne på pengar och sa håll käften till henne. hennes man hade åkt till korea för att hjälpa till att bygga upp efter kriget och träffat nån hora där, som han ville att de skulle adoptera, eftersom han blivit kär i henne. när hon då sa nej, slet han av henne kläderna, spöade henne och slängde ut henne, typ. han hade även begått övergrepp på deras dotter, som inte heller var nån snäll typ. ja, nä, det var bara för tragiskt, smärtsamt och hemskt.. vilket öde.

visst förstår jag dotterns agg, jag skulle inte heller vilja att min mamma bodde ihop med min förövare, men mamman hade iaf anmält honom så att han hade suttit i fängelse och det kändes som att det inte fanns något alternativ för henne... nåväl.

puss och kram på er!

Andra bloggar om: , , , , ,
RSS 2.0