jane säger allt jag vill säga

saker gjorda: varit i skolan, diskat, glott på supernatural
dagens fråga: kan det inte införas skottpengar på folk?
dagens låt: cp-låten med thomas järvheden. jag tröttnar aldrig.
dagens känsla: hmm, jag har fått en sambo. jag har inte sett till honom, men han heter knark-leif och när jag inte är hemma drar han fram mina kläder, provar dem och lägger dem lite vart som helst i lägenheten. han drar ner disk oxå och lägger halvätna mackor på rumsbordet och icke urdruckna kaffekoppar lämnar han vid datorn. röker som en borstbindare gör han oxå. så jag är mycket irriterad.
dagens citat: "Jane: Friendship?s more lasting than love, and more legal than stalking."


alltså, jag gillar inte aftonbladets sensationsvinkling och jag antar att det är det skämt de hävdar att det är. men inte ett särskilt genomtänkt skämt va? för det får en mer att önska att det fanns skottpengar på folk som inte tänker längre än näsan räcker. för ni har väl sett den här artikeln? jag såg den iallafall när jag försökte leta reda på ett annat skönt citat idag. som jag läste i punkt.se. men tydligen heter inte punkt.se's hemsida punkt.se... och inte kan man läsa punkt.se på samma underbart lätta och fina sätt som de andra gratistidningarna. nåväl, det var något i stil med att män är lite viktigare än handväskor, men inte lika viktiga som skor. men vi måste inse att vi män helt enkelt är accessoarer, inget mer. ashton kutcher om att kvinnan ska vara stjärnan i förhållandet.

jag vet att jag borde börja läsa någon av mina trista böcker, men lite supernatural till, skulle sitta fint. min lärare hade förresten ritat smilgubbar på mitt papper om mig själv. hehe, mmmmycket akademiskt. men jag hade skrivit min ärliga åsikt om den första boken vi skulle ha läst till första lektionen. den jag har citerat i nåt inlägg. hur som, glömde jag den naturligtvis. eftersom den skulle ha lämnats igen idag, men till min förvåning så var det ingen kö på den, så jag kunde låna om den. flyt. så kanske att jag lyckas läsa de där sketna 100 sidorna jag har kvar. fast det är tveksamt. men annars kommer jag sitta där med hemtentan och vara tvungen att klura ut den engelska versionen. och påtal om det, vad är en essätenta? för inte kan det väl vara meningen att man själv ska skriva essäer, nog måste det vara ett gäng essäer man som ska ge respons på? gosh, hoppas det, men jag misstänker att det är det första alternativet.

jag är liksom klar med julklappar till brorsan. hur stört är inte det då?!
och jag har just köpt julklappar till fido. och nån till pannkakan.

helt plötsligt fick jag en längtan efter att gå i skogen och plocka svamp. jag vet inte riktigt varför, nej.

sålde förresten mina gamla levi's jeans för 80 spänn. 4 par. som var lappade och slitna. till nån i norge, som tydligen tyckte det var helt okej att betala över 200 spänn för skiten. för jag menar, jag kan ju inte ens ge bort lappade och slitna jeans till välgörenhet. jaja, håll till godo liksom. jag har haft dem liggandes i förrådet i en kartong i flera år, för man vet ju aldrig när det kan vara bra att ha... yeah, right. dock sparade jag en lime/neongrön klänning, som jag kom på nu att jag nog blivit för tjock för att ha. den är från 60talet, skulle jag tippa. och alla konsert-tröjor. alltså, jag har inte längre något direkt behov av att ha dem kvar, men vad ska man göra med sina skid row eller guns n roses-tröjor liksom. känns lite knepigt att ge till uteliggare eller barnhemsbarn i ryssland... än så länge ligger de med träningskläderna i byrån i mitt kära förråd. jag vill ha en större lägenhet.

men ja, nä, dags att refränga lite. ha det gott. puss och kram.




Andra bloggar om: , , , , , , ,


Kommentarer
Fiffi Fiffilito

Alltså, om du vill bli av med bandtröjor så är jag intresserad... :D

2007-09-01 @ 16:05:30
linn

håller me överstående kommenterare

2008-01-20 @ 22:11:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0