Heja Gina!

Alltså Svts val av Gina som en av programledare är så klockrent. Jag tvivlar inte på Ginas egna ambitioner ett endaste dugg, men den person på Svt som hade vett nog att fånga upp henne, då för nåt år sen - Bravo!

1. Ulrik Munther - ”Soldiers”
Text och musik: Ulrik Munther, Johan Åberg, Linnea Deb, Joy Deb, David Jackson
Ulrik är ju så söt som en liten karamell med gitarren som nästan är större än vad han själv är. Men jag antar att det där med Emil och gosse är något det tjatas om så att det står honom i halsen, så... Jag tycker nog att texten är lite sisådär och att det engelska uttalet är lite väl skoligt och sisådär, men musikarrangemanget är härligt. Det gillas. Men annars, njae.



2.Top Cats
- ”Baby doll”
Text och musik: Mårten Eriksson, Lina Eriksson, Susie Päivärinta
Jag erkänner att jag inte var helt beredd på att Susie skulle delta med en Rockabillylåt. Pianisten rockar ju i rena Jerry Lee Lewis-anda. Undra om vi får se pianot brinna också?! Men annars tycker jag att de skulle ha repat lite mer så att de kändes mer samspelta och haft lite mer äkta glädje med sig. Nu känns det dansbandsaktigt med uttal som sVajl istället för sMajl, som det så lätt blir när man ska se galet glad ut och försöka sjunga samtidigt. Annars kan jag inte uttala mig om ifall det här är bra eller inte, det är inte min kopp té någonstans.

3. Sonja Aldén
- ”I din himmel”
Text och musik: Sonja Aldén, Bobby Ljunggren, Peter Boström
Nu tycker jag att om man nu känner för att lite ballt dölja sina scenkläder när man kommer in innan låten börjar så ska man banne sig ha en guldstrumpa a la Marie Sernholt på sig, inte en rosa prinsessklänning och klämma ur sig en ballad som heter I din himmel. Riktigt dåligt och smörigt, men visst, bättre texter än vad som är vanligt när det kommer till balladfronten och Sonja har kontroll på rösten, det har hon.

4. Andreas Lundstedt
- ”Aldrig aldrig”
Text och musik: Niclas Lundin, Maria Marcus, Randy Goodrum
Jag bara tycker att det är knasigt med en bråklåt i glatt discotempo. Jag vet inte vilken fot jag ska stå på. Men jag gissar att det går hem i Tyskland. Jag vill inte erkänna det här, men suck vad dåligt.

5. Timoteij
- ”Stormande hav"
Text och musik: Kristian Lagerström, Johan Fjellström, Stina Engelbrecht, Jens Engelbrecht
Får man rimma Stormande hav med löftena vi gav?! Jag tycker inte att de behöver åma sig eller göra vougedans, jag tycker att det räcker med att de sjunger och spelar instrument. Det räcker ju för män för att det ska vara sexigt. Jag tycker att det påminner lite om en upptempovariant av Den vilda eller vad den heter, som Nanne och co, sopade mattan med.

6. David Lindgren
- ”Shout it out”
Text och musik: Tony Nilsson, Fernando Fuertes Vargas
Har Tomas Ledin en krogshow om sig själv?! I Göteborg?! Hur tänkte man då?!
OJ! Vad bekant det lät! Men na, jag kan inte placera det.

7. Mimi Oh
- ”Det går för långsamt”
Text och musik: Anton Malmberg Hård af Segerstad, Niclas Lundin
Neon is the shit! 80-tal is the shit! Nu råkade jag läsa lite att de jämförde det med Veronica Maggio lite överallt. Jag tycker nog att det är lite orättvist. Det här är ju en barntext och Maggio gör ju vuxenlåtar. Sen kan man ju inte hjälpa att man är lite lik utseendemässigt, vad ska man göra åt det liksom?!

8. Thomas Di Leva
- ”Ge aldrig upp”
Text och musik: Thomas Di Leva
Alltså, jag ju tycker att man ska vara snäll. Även mot kvinnor...
Jag undrar hur det här gick till. Har Di Leva skickat in det här bidraget och blivit uttagen, eller har han blivit ombedd att skriva en låt och gjort det? Nåväl, Di Leva har gjort sååå mycket bättre, ungefär alla andra gånger han skrivit en låt. Faktiskt.

 

Det här tyckte Aftonbladet, Expressen och DN.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0