Webbläsarnas krig

Just nu använder jag InternetExplorer (IE) för första gången när jag bloggar. Man kan säga att jag har varit en trogen Mozilla Firefox-användare sedan Franco dog - ungefär sisådär. Jo, jag pratar webbläsare - browser, kärt barn har många namn. Jag har alltid älskat Firefox - som ni kan ladda ner här, om intresse finns. Det är gratis och en fördel är anti-virustrevnaden med Firefox. Jajo, jag vet att jag sa att jag varit trogen Firefox, men ibland genom åren har man ju varit tvungen att vältra sig i otrohetens smuts när vissa sajter envisas med att endast vara kompatibla med IE. Men vad har hänt då, när jag varit för slö för att återgå till min röda lilla räv, och istället surfat vidare med det blå e:et? Jo, hej och hopp ett virusangrepp. Sidor jag sen hur fint som helst kan besöka med Firefox utan problem.

Men innan jag lämnar detta ämne, så har jag upptäckt, eller iallafall tycker mig märka att Firefox blir segare och segare och jag har surfat och läst och försökt lösa problemen, men snart överväger jag att testa GoogleChrome istället och se vad som händer... Fortsättning följer, skulle man kunna säga... För (o)spänningens skull.

Imorn är det loppisdags och det jag hoppas finna är två dörr/låd/skåp-knoppar i modell äldre. Det är det jag är på jakt efter just nu. Och bruna lysknappar, men det var något med 70-talet som gjorde att vi 1) använde sakerna tills de var utslitna. 2) slängde skiten när 80-talet kom med sina glassiga färger. Så jo, det är lite svårt att hitta.
Annars är det ingenting som jag direkt är ute efter så där, så förhoppningsvis kommer jag inte hem fullastad. Men jag har ju å andra sidan drabbats av en stor svaghet - porslinsfiguriner i rokoko och med guld och krusiduller. Som en gammal tant jag är.

Ciao



Kommentarer
Johanna

oh då är det inte bara jag som tycker Mozilla börjar bli segt.... jag trodde det var min dator ett tag..!

2011-09-04 @ 11:26:37
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Far Lars

ja jossan det sega kanske smittar eller

2011-09-04 @ 11:52:00
Johanna

hmmm kanske får testa det, iaf en gång.... :) Kanske kan var så för mig :)



haha ja jag tänkte ta förrådet i helgen om vädret är dåligt :)

2011-09-05 @ 08:07:38
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0