Kanske en konst:ig tanke

Vad som är konst eller inte, bestämmer varken du eller jag. Ofta brukar ju folk hävda att saker inte är konst, när de egentligen menar att det är ful konst eller när de inte förstår verket. Nåväl.

"Städerskan på det tyska museet tyckte en skulptur såg smutsig ut. Så hon skrubbade den – och förstörde samtidigt ett konstverk värt sju miljoner kronor." kan vi läsa i Saftonbladet.
Själv tycker jag att det är synd att de vill påskina att konstverket blev förstört... för som nördig konstvetare undrar jag - vem bestämmer det? Att det är förändrat - naturligtvis, nu har ju ytterligare en dimension lagts på konstverket och det är ytterligare en historia rikare. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker att det är synd att ge sig på någon annans konstverk, eller om jag tycker att det är mer fascinerande att stilla få förändra sin uppfattning.
Jag är ju hur som helst för historier som berättas med uttryck.

Imorn kanske det blir fika, bibliotek, plugg, städning och House.

Ciao


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,



Kommentarer
Far Lars

det är tur att ordet kanske fins

2011-11-07 @ 08:19:30
leopardia

Pappa: ordet 'städning'?

2011-11-07 @ 15:12:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0