Rensa i röran


Jag hittade den här bilden på nätet;



Närmare bestämt i den här bloggen.

Var tvungen att spara ner den, eftersom jag fann den just inspirerande.

Jag tänkte lite på det där hur 'shit' kan betyda olika saker i det här fallet. Och på betydelsen av Feng Shui. Rensa i röran lite. Det är vad jag har gjort idag. Eller ja, jag har gått igenom och slängt papper och sånt som samlats på hög. Men det där med att lämna sitt bagage är lite svårare. Jag tror att det har med att vi människor - åter igen - är bekväma av naturen och hellre väljer det vi känner till över det okända. Oavsett hur destruktivt det kan tänkas vara.

Tankens kraft är mäktig och även om jag kanske faktiskt föredrar att vara smart framför att vara lycklig, så är det ju inget som hindrar att man är både och.

Ciao


Kommentarer
Anonym

SV: Ja, eller så använder man bromsklossen som sitter på ena inlines skon. =)

2011-06-20 @ 10:11:39
URL: http://decemberlisa.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jag tror att på ett eller annat sätt var Oswald inblandad men jag tror inte att det var han som sköt eller att det skulle på nåt sätt kunna vara en enda ensam mördare.

Jag tror Oswald kanske kände till vad som var i görningen eller kanske rörde sig i samam kretsar men jag tror mordet var en väldigt stor välplanerad grej med väldigt många inplanerade - mördare-planerare-sopa igen spåren-plantera falska bevis-förstöra utredningsmaterial osv.

2011-06-20 @ 23:30:46
URL: http://pyttis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0