Mello jello 4

Så drar Melodifestivalen igång igen. Jag går gay all way nu. Tar ett glas champagne och glittrar med ögonen. Angående Marie och Rickard; Jag har fortfarande inte riktigt förstått det här varför programledarna ska sjunga? Det liknar mest ett misslyckad försök att kopiera Oscarsgalan. Jag lider förvisso inte av det, jag bara förstår det inte. Marie har en Kim Basinger-make up, hon ser ut som en riktig femme fatal.

 

Jag och brollan diskuterade förra gången att vi borde döda all konkurrens och skicka Robyn.
- Nej, Abba!
- Och så skulle irland skicka U2
- England skulle skicka Oasis
- Norge skulle typ låna in Whitney Houston från USA
- Och Tyskland, Tyskland skulle skicka ... David Hasselhoff!
Det är sånt vi tycker är roligt. Tyskland är enda landet i världen som inser Hasselhoffs storhet, övriga Europa skulle få svart i tv-rutorna.


1. Melody Club
”The hunter”

Det är ju lite fusk med Melody Club, eftersom de faktiskt är bra. Och det är nåt med synthpopgrupper som gör att de gillar svart och vitt och allt är snyggt.


2. Julia Alvgard
”Better or worse”

De har hållt ute - holding out - på oss. Helt plötsligt två helt okej låtar på raken. Även om det här inte är min kopp te för fem öre. Coola trummor.

3. Lasse Stefanz
”I surrender”

När jag var på loppis idag så satt två gråhåriga tanter i åldern över 75 och snackade;
- Ska vi dra till Erikshjälpen också?
- Ja, sen är det ju skidåkning på tv:n, som man kan titta på
- Vad är det ikväll då?
- Det är ju Melodifestivalen *suck*
- Jag har inte sett en enda gång
- Ikväll ska ju Linda Bengtzing vara med och tänk jag tål henne inte helt enkelt, jag bara tååål henne inte! Och så ska ju Lasse Stefanz vara med. Jag fattar inte vad gamla gubbar som spelar dansband ska vara med i melodifestivalen för?!

Och det är väl lite sånt jag skriver under på...

 

4. Linda Pritchard
”Alive”

Hon är så jäkla snygg i håret! Sisådär va?! Men om vi jämför med tidigare omgångar så är det ju bra. Jag kan höra henne sjunga goth och ja, se henne sjunga goth - hon borde byta musikstil.


5. Anders Fernette
”Run”

sms: "Bad hair day" och champagnen gör att jag fnissar högt. Nåväl, jag citerar mig själv från twitter "ibland hatar jag popröster helt utan anledning, jag bara gör det. Och ja, ibland har jag rätt att göra det."
MEN det är ju charmigt att han tyckte att det var kul. Jag ger ett extra + för det.

6. Linda Bengtzing
”E de fel på mig”

Det är här nånstans mitt gaywannabe (och då pratar jag manlig gay) försvinner. Linda är inte  min favorit. Har aldrig varit. Jag tycker att hon är lite läskig. Så nu går jag och fyller på mitt glas. Okej okej, hon kan väl sjunga. Vänta nu?! En låt om otrohet? eller nästan-otrohet?

Alltså, de här mellansnacken, sk förhören, är ju inte särskilt roliga. Det är inte Linda Bengtzing heller.
Så kan det gå.

7. Nicke Borg
“Leaving home”

Lite lustigt var att när jag såg namnet så skämtade jag lite om att det kanske var sångaren i Backyard Babies. Och det var det. Så kan det gå.

Jag tar tillbaks lite: "Det här är melodifestivalen, man kan inte se ut som om man har Moderna Museet på armarna" - från 'förhöret'.

Hans stylist kan ju söka ett nytt jobb. Det är inte ens så fult att det är coolt. Det är ungefär som när han från Fame dök upp i diarrébruna skinnbyxor.

Fy 17 vad de smäller på med helt okej låtar den här omgången!

Jag är stum över den här omgången. Nej, det är jag inte. Men hittills har ju alla faktiskt kunnat sjunga. Nicke Borg är bra. Jag sätter honom på plats 3 eller 2, kan inte bestämma mig riktigt. Och ta i beaktning att den här bedömningen kanske gäller ihop med alla omgångarna.

8. Love Generation
”Dance alone”

Äntligen lite sisådärröster! Och åmar sig gör de också! Som sig bör! Fy faen, nu kan jag äntligen bli mean drunk!
(Den här tyckte brollan var bra!!!! Det kommer han att få ångra resten av livet - ungefär. Fick ju ont i ögonen när jag läste det sms:et!)


Och det här tyckte DN.

ps. The Ark är ju superduperroliga! som ironiserar över Christer Sjögren! ds.

Ciao




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0