Kläder, klänningar och hattar

Jag blev ombedd att skriva ett inlägg om kläder och framförallt om att shoppa kläder. Jag tillhör den kategorin människor som främst impulsköper sina kläder. Detta har lett till att garderoberna väller över, hur många gånger jag än försöker rensa ur dem. Jag tillhör även den kategorin människor som tycker att de aaaldrig köper kläder längre. Dock köpte jag nu senast ett plommonstop och en Alexander McQueen-klänning. Dessa båda inhandlades på tradera. 500kr för ett prima plommonstop och 600kr för klänningen.


(ett stycke plommonstop och ett stycke knallblå klänning)


Jag fick bara för mig att jag ville ha ett plommonstop, sökte och hade turen att hitta en kubb som kom med hattasken. OCH i rätt storlek. Det var kärlek. Klänningen var mer att jag ville ha en stickad klänning, råkade se designernamnet och tänkte krasst att den borde ju iallafall behålla sitt monetära värde.

När det gäller att handla på tradera, så är det viktigt att kolla säljaromdömet innan. Av 100 ting jag har köpt på tradera så är det en gång jag aldrig fick varorna. Och det förekommer. Både luriga säljare och att saker försvinner på posten.

Någon som har koll på det här med att shoppa kläder online är ju Charlotte, som driver en blogg i ämnet.

Fördelen med att handla kläder på tradera är för mig att jag kan hitta sådant som jag inte kan hitta i butiken, samt att man alltid kan fynda. Att köpa kläder på nätet har ju även den stora fördelen att man kan delta i alla reor utan att behöva trängas med folk eller stå i kö.


Puss och kram



Kommentarer
Panki

Jag vill se bild på klänningen ju!

2011-02-07 @ 13:23:00
URL: http://pancake.webblogg.se/
Rebecka Lundstedt

Vad rolig dina poster är. kommer med all säkerhet att läsa dina poster igen! =P Ha en trevlig vardag (:

2011-02-22 @ 22:46:05
URL: http://jade.se/reseerbjudanden


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0