Julmustkaos

Nu har jag mailat bryggeriet som ligger i mitt kök. Eller om jag ska ta det från början här, så exploderade en julmustflaska i mitt kök/vardagsrum igår. Av någon anledning ville den inte stå kvar på golvet, under köksbordet utan roade sig med att spricka i botten och ge sig av upp på diskbänken. Och ja, på vägen dit, spruta ner det mesta med klibbig must. Jag kan tillägga att denna must blev bäst i test, hos ICA. Och sen behöver jag ju inte säga så mycket mer, eftersom jag älskar julmust, men ... okej, jag är inte så där jätteglad nu. Och nej, jag är inte färdig med fejandet efter denna incident. Och jo, jag är fortfarande upprörd. Jag har inte riktigt tid med sånt här - jag har plugg att göra. Mycket plugg att göra. Men som vanligt när jag har mycket att göra så blir jag lamslagen när planerna sätts ur spel. Så ja, jag ligger i sängen och glor på Chuck istället.

Nå, imorgon är det nya, friska tag som gäller.

Och jag har fått massor med gratulationer till min examen, från alla de håll. Vykort från föräldrarnas grannar och mail ifrån min polska mamma och kort från min småländska mamma. Eller ja, det är bara jag som brukar kalla folk för mina extramammor. För att jag tycker om dem, så klart.

Annars har jag sålt en del saker på tradera. Och det är ju alltid bra att bli av med ting som bara ligger. Även om jag har svårt att slita mig ifrån dem. Men jag har iallafall sålt 3 stycken hattar, nej, 4 stycken. För att ta ett exempel. Nu är det ju så att jag inte har slut på hattar för det, neeej, tok heller. Hattar is the shit.

Och om du läser detta E, så ska jag gå och köpa ett grönt kuvert i helgen och paketera krämerna i. Så jag har inte glömt bort dig, jag har bara inte fått arslet ur vagnen.

Jag kan säga så här - jag struntade i att söka jobbet, jag överväger fortfarande att skicka iväg ett mail utifall att de behöver akuthjälp en dag eller så. Men jag ska ju resa och ner till Lund och skriva tentor och plugga till magister och språk och grejer, så ja... Jag tror alltid att jag kan göra allt och helst samtidigt, men ni ser ju - jag har fortfarande kvar saker att diska rena från julmust.

Puss och kram



Kommentarer
Panki

Du måste uppdatera sen om du får något svar!

Alltså det här med examen å så, jag hänger ju inte med?

2011-02-05 @ 08:53:15
URL: http://pancake.webblogg.se/
Pelin

Grattis till examen! Du är duktig du.. och du är välkommen till Lund!:)

2011-02-07 @ 14:31:45
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0