Minnets märkliga liv


Det är lite spännande hur minnet fungerar. Jag har tillexempel just kommit hem efter semestern. I mitt skrivbordsskåp ligger det nu böcker, som jag köpt under semestern och böcker jag hade med mig på semestern. Det märkliga i det hela är att jag inte för mitt liv kan minnas att jag packat upp dessa böcker och lagt in dem i detta skåp...

Det som är frustrerande med hela historien är att jag har tappat bort två kvitton. Problemet är nu att jag inser att jag inte kan lita på mitt minne. Jag minns det som att jag packade ner dem i en kasse med böcker. Så hur är det nu; packade jag aldrig ner dessa kvitton? Eller har jag packat upp dem och lagt dem på något bra ställe utan att minnas det?

Jag skulle behöva lite hypnos för att komma i kontakt med mitt minne just nu.
Och nej, haha, jag har inte varit full...

Ciao



Kommentarer
Anonym

Sådant där kan nästan vara läskigt! Jag är planetens mest förvirrade människa och tror ibland att jag lever i någon slags psykos när jag hittar saker på helt vansinniga ställen där jag inte ens vet att jag varit ;)

2011-08-17 @ 18:33:00
leopardia

Ja, men visst! En gång sprang jag runt i två timmar och letade efter en cd-skiva. Gick igenom alla skivfodral osv... För att sen upptäcka att jag redan lagt den i cd-spelaren...

2011-08-17 @ 18:40:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0