lite bloggat på maten

saker gjorda: jobbat -> donat lite med spons, musikrapporter, skyltar, samt diskuterat fascism i relation till bitterhet.
alkoholintag: nä, dricker juice
dagens fråga: varför vill folk egentligen vara med i tv
dagens låt: wild boys - duran duran


Jag fick komma till insikt idag att bitterhet kan användas som vapen inom fascism. Det vill säga att om du är bitter och missnöjd och försöker få till förändring kan dåliga saker inträffa, därför bör man vara nöjd.

Annars har jag inte varit den skarpaste kniven i lådan idag. Man skulle kunna uttrycka det som så att jag varit rent dum. Mycket på grund av att jag varit trött och inte kunnat tänka ordentligt, men man får väl erkänna faktum, jag har blivit dummare med åren. Jag skyller naturligtvis ifrån mig. Det är inte mitt fel. Men det känns som att det är dags att ta fram gamla matematikböcker och börja gymastisera hjärnan igen.



En av de 5 tavlor som tog knäcken på min rygg här i somras. När jag skulle kånka hem dem från auktionen. Men nu har iallafall en fått hedersplats på väggen och resten är förpassade till förrådet. Det är ett träsnitt och det var egentligen det jag tyckte var det mest roliga med det hela. Det är något fascinerande med träsnitt.

Men nu är det dags att hoppa in i duschen, idol och sen sömn.

Puss och kram





Kommentarer
Anna (Sthlm)

"Jag fick komma till insikt idag att bitterhet kan användas som vapen inom fascism. Det vill säga att om du är bitter och missnöjd och försöker få till förändring kan dåliga saker inträffa, därför bör man vara nöjd."



Smart sagt.

2010-09-29 @ 22:11:34
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0