festivalilalala

Okej, om vi bortser från att jag är ett stort fan av Duran Duran där betoningen ligger på stort, ja, då kanske vi kan glömma/förtränga inledningen och Måns slakt av A view to a kill och gå vidare till de bidragen som tävlar. Jag tycker förvisso att det är lite James Bond över Måns, men man får inte slita i Duran Duran bara därför.

 

1. Road salt: Pain of salvation

Ballader är alltid tråkiga i sådana här sammanhang. Så jag springer nog och hämtar min pasta nu, så att jag hinner se.. ähum, Pernilla Wahlgren...
Jag vet att jag dissade lite förra gången och undrade vart gruppen var och varför man bara såg till sångaren, den här gången vet jag inte vad som har hänt med mig, men nu sitter jag och tycker att de gör ett snyggt framträdande.

 

2. Jag vill om du vågar: Pernilla Wahlgren

Pasta med Dolmio - extra vitlök och parmesan. Jag har en kompis som verkligen hatar Pernilla Wahlgren. Själv tycker jag att hon är rätt okej brud med skön distans till sig själv. Dock vet jag inte vad det här är för låt. Den är fruktansvärt dålig, faktiskt. Dock passar den som handen i handsken i det här sammanhanget, just därför. Kläderna också.

Och där gick Pernilla vidare i dagens tävling.

 

3. Sucker for love: Pauline

Det här var ju en av mina favoriter, omgången den var med. Alltså, jag fattar inte vad det är för fel på svenska folket när den här inte gick vidare direkt. Det är väl liksom ingenting att snacka om. Nä, men istället ska bidrag som Andreas Johnssons gå vidare... Non capisco!

 

4. Heaven or hell: Crucified Barbara

Det är lite orättvist att de här två bidragen ska tävla emot varandra, men det är som det är. Och det jag menar med det är att vi förlorar ett av de coolare bidragen direkt. Fast okej då, när jag tittar på listan över resterande bidrag så är det väl bara Jessica jag vill rösta bort.

Egentligen är det ju lite löjligt att man tycker 'coola hårdrocksbrudar', för det är ju inte så att man tycker nåt särskilt ifall det vore hårdrockskillar, utan då tycker man antingen låten är bra eller dålig, typ.

Och där gick tjejerna vidare.

 

5. Underbart: Kalle Moraeus & Orsa spelmän

Jag roade mig lite med att kika på twitter under den här låten.

"SvaraRT:aebbavonsydow: Undrar om de har Andra chansen på storbildsskärm på Laila Bagge och Niclas Wahlgrens bröllop nu?" det vore ju jättekul om de hade det!

Jag håller ju redan på Neo, så jag är neutral nu. För Neo slår Pauline i snyggast klädd under hela festivalen!

6. Human frontier: Neo

Det här är inte en av de där halvkassa discodängorna jag efterlyste tidigare i festivalen. Det här är disco. Och att han ser ut att höra hemma i En vampyrs bekännelser, gör ju ingenting liksom. Och så det där att hans bakrundsdanserskor gör mig ännu mer sugen på att klippa mig... Trött på risigt hår. Skitsnyggt, helt enkelt.

Och där gick Orsagubbarna vidare.

"annika_lantz: "Helt sjukt" och "grymt" är dom vanligaste orden i Andra Chansen. Ser inte bra ut i historieböckerna. Som om pesten var här."


7. Headlines: Alcazar

De har bytt kläder! De har bytt kläder! De är rosa igen! Tack Alcazar! Nu är jag glad igen! Det var jag iofs redan innan, men på nåt sätt blev låten faktiskt bättre nu.

8. I did it for love: Jessica Andersson


Som jag sa, ballader är ruggigt trist i det här sammanhanget...

Och där gick Jessica vidare... Jag vet inte vad som hände den här kvällen, men nu ger jag upp.

Puss puss

 

och här kan ni läsa vad DN tyckte.

 

 



Kommentarer
Far Lars

bäst var Crucified Barbara

2010-03-07 @ 08:47:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0