Fel låt vann

1. ”You’re out of my life”, Darin

Jag tänkte inte skriva om festivalen idag, men så såg jag att Darin har bytt kläder och det måste ju kommenteras. Han har matchat vitt med vitt istället för vitt med beige, det tackar vi ju för. Jag minns ju inte riktigt förra gångens outfit, men jag minns att jag nog var lite oimpad.

 

2. ”Jag vill om du vågar”, Pernilla Wahlgren

Jag tycker minsann att det ser ut som att Pernilla oxå har bytt kläder, alternativt kapat de där militäraxlarna på klänningen. Men som sagt, varför tillverkas det kläder i beige överhuvudtaget, annat än när det gäller konståkning då?

"annika_lantz: Observera gärna att det är fyra (4) personer som har skrivit texten till den här låten."

 

3. ”We can work it out”, Andreas Johnson

Andreas har inte bytt kläder, Andreas kör sin skinnpaj - kan vara så att han sliter ut en färg i taget, vem vet...

 

4. ”Kom”, Timoteij

Det är är så käckt att det börjar klia i kroppen. Särskilt presentationen innan. Tur att man inte är bakis, så att säga...

Jag är övertygad om att mina föräldrar gillar det här... En av de tristare grejerna är ju att det syns så väl att det är singback, men trumma på gossar och fela på för tre fioler tösen...

"annika_lantz: Det måste vara själva sentensen av en duktig flicka - att försöka spela dragspel som ändå inte hörs."


5. ”Hollow”, Peter Jöback

Fascinerande kasst uttal Peter har på sin engelska ikväll, med tanke på att han är musikalartist av internationellt mått... Men jag läste just i DN att han hade den svåraste låten, tekniskt sett.

 

6. ”Unstoppable”, Ola

Hur gammal är Ola egentligen? Hur gammal är Idol-Danny egentligen? Det känns som att det är tusen år sedan de var med i idol, fast i varsin säsong va? Och här står den här som kallar sig för Ola (?) och ser ut som 16 bast.

Neeej, kan ingen tala om för de här idolmänniskorna att man inte får prata med publiken när man uppträder i Melodifestivalen?! Okejokje, man kan säga tack, men där går gränsen. Anna gjorde samma sak sist. Det är inte bara pinsamt att ropa 'Glooooben' eller 'tack söööödertäääälje' som om folket vore där för deras skull, det förstör dessutom framträdandet rätt hårt om man sjunger på engelska (vilket typ alla gör) och om man skulle ropa Thank you sodertalje, så ja, blir det ju ännu mer pinsamt... Nåja..

 

 

7. ”I did it for love”, Jessica Andersson

När Jessica byter sin 89/90-talsblåsa så byter hon till en ... just det beige aftonklänning.

Jo, fortfarande tråkig...

 

8. ”Keep on walking”, Salem Al Fakir

Jag har ingenting emot om Salem vinner, men då får nån förklara för mig om flygeln är ett skämt jag borde förstå eller inte...

 

9. ”This is my life”, Anna Bergendahl

Jag tycker att Anna borde ha kunnat fått sjunga någon av sina egna låtar, för det här känns lite som något hon hade kunnat skriva bättre själv. Nu har jag googlat fram att Anna är född 1991, vilket torde innebära 19 år. Undra hur Cher lät när hon var 19 - en annan sak att googla fram...


10. ”Manboy”, Eric Saade

Egentligen vore det ju roligt om Sverige skickade den här låten. Och det är inte Erics fel. Men det skulle vara som om Sverige snubblat och helt plötsligt inte förstod sig på musik och började gräva i lådor på någon byrå man hittade på en loppis för 20 år sedan, men glömt bort att man hade... Jag menar det finns ju ändå rätt säkra producenter, låtskrivare och musiker i det här landet, så...
Men det är snyggt när han dansar i duschen, lite Janet Jackson över det hela...


DN har haft två tyckare idag.
Jag ska erkänna att idag var första gången jag läst vad de tyckte där om Jöback, jag länkar mest annars av artighet eftersom det är från DN jag snor låtuppställningen...





Och så ett avslutande twittercitat;

"ebbavonsydow: Röstfiske att slänga in Björn Gustavsson, tycker folk på twitter!

annika_lantz: Det här är inte Björn Gustavsson - det är Anna Bergendahl!"

Men det var inte det jag syftade på när jag undrade om flygeln var ett skämt.... Men däremot förstår jag påmålade tangenter ;)


Puss och kram




 

 



Kommentarer
Sanna

Vilken skulle ha vunnit tycker du då? :)

2010-03-14 @ 23:38:25
URL: http://sannathecupcake.blogg.se/
Angelica

Jag tyckte Salems låt borde ha vunnit :P

2010-03-14 @ 23:45:37
URL: http://imzombie.blogg.se/
leopardia

Sanna: na, det var mest bara för att använda en gammal sliten rubrik... Anna fick gärna vinna för min del, hon blev så galet glad :)



Angelica: Jo, jag höll väl oxå på Salem, egentligen, men Anna är inte fy skam det heller.

2010-03-15 @ 18:37:54
URL: http://leopardia.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0