När kommunikationen brister

Idag såg det ut så här:
- A, kan du åka iväg med de här mojängerna till B Affär, för programledare L har snackat med M där och han har lovat att fixa tillbehören.
- Leopardia, ska du med?
- Klart att jag ska...
Och så fick jag bli impad över hur väl A hittar att köra inne i stan!
Klump klump in i butiken far jag.
- Tjena jag är från tjofaderittanproduktionen och L har snackat med dig om att du skulle fixa tillbehör till dessa?
- Eh, nä, hon har inte snackat med mig... Ah, det kom ett mail för en timme sen, men jag har inte läst det...
- Okej, har ni några tillbehör?
- Nä, det har vi inte.
- Kan ni fixa?
- Det vet jag inte..
- Jahaaa... hmm. Ja, nä, jag fattade det som att ni hade bestämt det här, men okej, jag får ringa henne...

ring ring
- Du, kan jag ringa dig, jag sitter i ett möte...

Och där sitter A i bilen helt felparkerad och det börjar bli rusningstrafik.
Nåväl, jag fick med ett tillbehör för att se om det dög, så ...

- Förresten, de här tillbehören, alltså, den här mojängen har ju ingen fästanordning och den här grejen, den kan man inte använda i Sverige, det är ju olagligt...


Precis innan denna sväng lät det
- Du, Leopardia kan du maila P, kan du maila E, kan du fixa det här och på fredag måste det här vara klart.

Okelidok.

Men idag var Babben inne på jobbet, fast jag fattade aldrig det, jag trodde bara att det var massa folk som satt och snackade om Babben tills jag insåg att de pratade MED Babben...

Men jag har sett en liten snutt av vad som komma skall, alltså i redigeringen har jag sett det och det är kul, tyvärr ska ju allt vara så seriöst, så det är mycket flams som blir bortklippt...

Puss och kram



Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack vännen! puss och kram!!

2010-03-23 @ 20:33:01
URL: http://pyttis.blogg.se/
Annika

Ja, sådär knäppt kan det bli ibland när det brister...

COOLT med Babben!! Hihi!!

2010-03-25 @ 13:15:52
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Jasmine

Hej! Kika gärna in i min blogg om du har lust. :)

2010-03-29 @ 11:05:18
URL: http://jasminestyle.blogg.se/
marre

Haft en bra helg? :)

2010-03-29 @ 16:23:32
URL: http://maaarre.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0