mamma säger

Jag har inte riktigt kommit ikapp än, men å andra sidan är det helt egotrippat och självförvållat, för jag shoppar och pysslar här hemma. Eller nu överdrev jag kanske pysslandet lite, men jag ska... ähum... Och tydligen har jag tid att spela in videor...



Jag har iallafall hunnit med att köpa en minidator, ny tv, ny stereo, ny vinylspelare, ny mp3spelare, smycken, böcker, godis och en teaterkikare. Tydligen arbetar jag på att försätta mig i personlig konkurs, men jag har helt enkelt bara följt Pelins råd och hon säger att efter att man har skrivit tenta så får man tröstshoppa. Och jag är övertygad om att hon håller med om att man även får tröstshoppa sen när man fått veta att man kuggat på tentan, så, det blev lite nytt. Nu ska jag fundera ut vad jag ska ta för min gamla stereo, för det är en riktig stereo inget kompakt skräp. Som det skräpet jag köpte, hehe... Jo, just ja, jag har köpt en byrå oxå. För det blev lite tvunget där att fylla ut tomrummet efter tv:n, som flyttades in i sovrummet. Och så var jag tvungen att ha något att ställa min gamla Blaupunkt 40-50-talsradio på.

Jag har även hunnit med att just ja, tvätta alla gamla kuddar och skicka hem och köpa nya. Tvättat alla filtar, täcken, överkast och lakan och allt som hör till. Och så hann jag med det där med att INTE hinna tillbaks till tvättstugan i tid, så att mina kläder låg inlåsta i torktumlaren. Det var en spännande halvtimme att försöka jaga fatt i folk, eftersom ingen dök upp till tvätttiden efter mig. Men så till slut dök de upp. Helt ostressade stod de och väntade på att jag skulle få ut mina grejer innan de satte igång att fylla maskinerna. Sånt får mig att fundera över vad de hade för skum tvätt, eller vad de egentligen tänkte göra där i tvättstugan, ja, eftersom de hade så obråttom...

puss och kram




Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack fröken leopardia =)



puss!

2010-01-12 @ 20:22:25
URL: http://pyttis.blogg.se/
Panki

Oh, snacka om att ha shoppat! :-) Kul!

2010-01-12 @ 21:39:53
URL: http://pancake.webblogg.se/
Panki

Hihi va söt din mamma är!

2010-01-12 @ 21:42:16
URL: http://pancake.webblogg.se/
dess

din mamma och min amma tycker jag ska bilda en sekt - det har typ samma syn :D:D

2010-01-12 @ 23:10:51
E

Du har förstått min filosofi till fullo!! Trist med tentan:/ Jag lider med dig...

2010-01-13 @ 00:37:53
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0