Schla-la-la-lager

Ola
"Unstoppable"


Jag brukar alltid blanda ihop Idol-Ola och Idol-Danny och Idol-Börje, jag hänger aldrig med på vem som är vem och vem som gör vad och när, det enda jag vet är att alla brukar på nåt sätt dyka upp när melodifestivalen drar igång. Alltså, låten är en halvtaskig discodänga, men jag vill att den här ska gå vidare, jag vill att melodifestivalen ska återgå till att vara halvkassa discodängor, där allt låter likadant och allt känns väldigt östeuropeiskt 80-tal.


Jenny Silver
"A place to stay"
Karolina Jonason/SVT

Jag ska erkänna att min första tanke var: "men kul att en tjej med tjocka lår vågar visa upp sig så", sen insåg jag att Jenny inte har tjocka lår utan är helt normal, att det är jag och resten av världen som är helt skadade. Sen började jag fundera på den där gången när hon utsågs till Sveriges sexigaste kvinna i Slitz eller Café och jag aldrig förstod varför. Det förstod jag nu. Hon vågar ju vara lite coolare, lite så där så man egentligen inte riktigt förstår. Är det bra, nja, lite lam text, men okej då...


Linda Pritchard
"You’re making me Hot-Hot-Hot"


Och så har alla tjocka lår helt plötsligt. NEJ, normala. Normala. Normala. Linda Pritchard glittrar och dansar men sjunger så att det rister i ryggraden. I ryggraden på mig. Om man inte är Shakira så ska man nog låta bli att försöka att frammana läten a la Shakirawaila. Huu, tur att låtarna bara är 3 minuter långa.


Pain of salvation
"Road salt"

När den här låten, som jag antar kommer hänvisas till som rockballad började tänkte jag att det var okej då, men nu när Anders (se nedan) börjat sjunga, så kan jag inte ens gå ed på att det var en ballad... Det jag vet dock är att det här var en grupp, men man fick bara se sångaren... Eller nåt...


Anders Ekborg
"The saviour"


Jag såg Anders när han gjorde musikalen Chess. Att han kan sjunga är inget jag opponerar mot. Att han flirtar med Italien gör mig ingenting. Men har man denna artist så kanske man kan se till att skriva en bättre låt.


Jessica Andersson
"I did it for love"

Att hennes inledningssnack är för präktigt gör ju inte att jag mottar hennes framträdande med glädje. Det är lite för mycket Carola utan gayikonstatus.


Håkan ”Frispråkarn” Bäckman
"Singel
"

Hiphop i schlagerfestivalen kommer jag aldrig att förstår. Det heter ju SCHLAGERFESTIVAL. Däremot har han fått till världens exklusivaste kontaktannons...  För som jag förstår det är han - singel.


Salem Al Fakir
"Keep on walking"

Sa de nyss att han flyttade till Huddinge för att sen flytta igen och åter bli 08:a?? OM det var så de sa, så undrar jag vad svt tror att de har för riktnummer i Huddinge...  Jag har ju då riktigt aldrig förstått Salem's storhet, men andra har ju det, så jag antar att det finns något där. Jag tycker dock att han skulle ha gett den här låten till BWO, de hade kunnat gjort den riktigt, riktigt snygg...

 

Programledarna: Varje gång jag såg till Dolph Lundgren så satte jag nästan i halsen. Trots att jag visste att han skulle vara med. Dess undrade om det var för han var anabola anakonda eller om det var för att han är snygg, jag kan bara svara med att jag blev rädd - förlåt Dolphan, men det är bara så, läskigt... Du får hellre spöa Sly blodig än dyka upp i melodifestivalen. De andra gör väl sitt som de ska, lite orepeterat på vissa håll, men jag har överseende med sånt - lätt. Det är bara lite charmigt.

 

Ps. Folk kanske inte har normala lår, det kanske är min tv som har någon knepig inställning.

 

Här kan ni läsa vad DN tyckte...

 

Puss och kram

 

 

 



Kommentarer
Vikachu

Dolphan gjorde nog min kväll och Anders med sin musikallåt gav mig rysning. I övrigt kan jag påstå att jag och mamma kom fram till liknande slutsatser på alla punkter.



Jag blev bitter när Salem gick vidare, ser inget bra där. Jessica störtade med sin låt, det sämsta jag hört på länge... eler nej, den där rapp-låten var ju helt weird ju. haha, jag är splittrad och lite bitter. Hot-hot-hot var en av de sämre medelmåttorna men en riktigt schlagerdänga som sätter sig. Jag vill också ha "halvkassa discodängor" i år. :)

2010-02-06 @ 23:00:20
URL: http://slytherinsailor.blogspot.com
Panki

Så skönt att du skriver om det här, för jag missade igår och halvsov idag när reprisen var...

2010-02-07 @ 21:27:19
URL: http://pancake.webblogg.se/
Veronique

Var med och tävla om spotify invites på min blogg! :)

2010-02-09 @ 00:26:26
URL: http://www.improveme.se/veronique
Karin

Hur kan man bara blanda ihop "idol-Ola" och "idol-Danny"? De spelar verkligen inte i samma division! Danny är så grymt mkt bättre, det går bara inte att beskriva!

2010-02-12 @ 19:23:47
leopardia

*Vickachu: det var liksom ingen höjdarkväll direkt kanske, men kul ändå ;)



Panki: jag har full förståelse ;)



Karin: haha! Nä, men de ser ju likadana ut..*

2010-02-17 @ 22:27:05
Låret

Jag tänkte också samma tanke att va tjocka lår dom hade (Jenny och Linda) men har senare kommit fram till att dom inte är tjocka utan snarare jäkligt vältränade. Jag lärde mig det när jag såg Beyoncé (som ju har rätt stora lår) "spänna" benmusklerna. Ofrivilligt men ändå, dom spändes. Wow, hon såg ut som en bodybuilder när det gäller muskelmängd. Det var helt seriöst lättare att se alla benmuskler på henne än på en sån här muskelaffisch. Vad jag menar är att det är bättre att använda Beyoncés ben som läromaterial än någon lärobok. Ingenting negativt menat med bodybuilderjämförelsen utan snarare bara ett bevis på att det handlar om sjukt mycket muskler. Det beror ju så klart på vad man gör för att ha fått stora lår. Men t.ex. Linda Pritchard och Jenny Silver är jag helt säker på att det är muskler.

2012-02-02 @ 19:47:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0