Jobbet från den ljusa sidan


I fredags, på jobbet:
- ÅÅÅH, äter du lussebullar???!!!
- Ja, vill du ha resten? svarar S med en blick fylld av dåligt samvete, samtidigt som hon håller fram en halv lussebulle.
Idag däremot, fick jag en hel, hemmabakad, alldeles egen lussebulle!
(ja, för även om jag älskar lussebullar, så tvingar jag inte av folk deras påbörjade gottigheter. Mmm, ja, kanske om det är pappas eller mammas då...)

Har två dagar jobb kvar. Jag vill inte vara tråkig och berätta om AF-strul, för det känns så tidstypiskt att man inte riktigt vet vad arbetsförmedlingen gör, annat än att de inte gör som man ber dem om.

Ringde hem till mamma idag också;
- Mamma, du vet att jag älskar dig, men jag älskar Maria Montasami också. Jag kan bara inte låta bli.
- Nä, man kan ju inte det, svarar hon.
Och så skrattar vi i samförstånd.
Så att nu måste jag nog ta och skriva klart den där uppsatsen så att jag får åka hem snart. För jag har blivit tillsagd att jag inte får komma hem förrän jag har skrivit klart den, vilket har resulterat i att mamma har blivit en mobbare som ringer och säger saker som
- Jaha, och vad har du tänkt göra på julafton då där i Stockholm?
Och så vidare.
Och jo, jag är helt övertygad om att hon har blivit kall och hård för att hon har sett för många avsnitt av Morden i Midsomer. Repiser - ett attans otyg!

Puss och kram

ps. Kolla förresten vilket ultimat pris som Zoofie har i sin tävling. ds.




Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

här har du en recension på första

http://pyttis.blogg.se/2010/october/nar-filmen-ar-battre-an-boken.html



trodde sen inte att jag ens skulle bry mig om bok 2 ( eller 3 och 4 då) men köpte den för att läsa på tåget hem..lättläst men samma upplevelse som bok 1.

2010-12-07 @ 09:29:18
URL: http://pyttis.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh grattis till pannkakan!



men alla bebisar är små, töser som pojkar..och jag tycker de ska få vara små och oskyldiga...världen är ruff nog ändå sen där man måste agera vuxet klokt starkt smart stort.

2010-12-07 @ 09:30:55
URL: http://pyttis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0