Det är kallt idag

Det är kallt i min lägenhet just nu. Så nej, jag har inte skrivit uppsats, men jag skaaa.
Jag har istället kurat ihop under täcket och läst Den lilla fången av Jane Elliott. Och funderar lite över hur man egentligen ska kunna recensera en sådan här bok. En bok, som gör ont att läsa och jag längtar till slutet och hoppas att den slutar ett uns lyckligt.

Annars upptäckte jag först på sidan 184 att Martin Svensson skriver dom istället för de och dem. Och nu kan jag inte låta bli att störa mig på det. Dom, kommer alltid att vara talspråk för mig och klinga lika illa som om vi och oss skulle användas fel. Nåja.

Den 14e februari läste jag att Stockholms Auktionsverk ska ha en Fashion & Livstil-auktion. Tyvärr kommer ju dessa auktioner lite fel i tiden. Jag tycker att det vore smartare om de inföll i slutet på november, samt i slutet på april. Bland annat för att det ger folk chans att handla vinterkläder och julklappar resp sommarplagg. Själv klurar jag lite på om jag har något som kan tänkas bli sålt. Naturligtvis vill de ju ha märken, märken, märken... Men ja...

Puss och kram



Kommentarer
Panki

Ordpolisen hahaha.

2010-12-13 @ 16:18:40
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

Hehe, men det tog hela 184 sidor..!

2010-12-13 @ 16:26:28
Fidolin

Skillnaden är att vi låter som vi och oss låter som oss, medan de och dem låter som dom. Därför skriver jag alltid dom. Fast jag är inte konsekvent, för jag skriver sig och dig ist för sej och dej... Hm, ja alla är vi olika! :)

Puss på dig!

2010-12-14 @ 11:09:29
URL: http://fiafidolin.blogg.se/
leopardia

generationsfråga? ;) puss!

2010-12-14 @ 11:26:51
Fidolin

haha, ja kanske det ;)

2010-12-15 @ 12:44:54
URL: http://fiafidolin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0