Bokfrossa

Jag älskar att studera. Att få motionera de där grå cellerna och att känna hur tankarna bara förökar sig och växer upp för att ge sig iväg på helt nya resor. Det är underbart. Men, jag har ändå njutit lite av min lediga termin. Inte bara för att jag har haft ett underbart jobb, utan även för att jag har kunnat ägna tunnelbaneresorna åt att nöjesläsa istället för att somna med näsan i kurslitteraturen.

Just nu håller jag på och läser ut Martin Svenssons bok om Elton Persson. Jag kan börja med att meddela att jag älskar, totalt älskar, Nina Rochelle, så att läsa Martin känns inte alls främmande. Dock har jag samtidigt lite svårt att släppa tanken på Schlager-Martin, som legat där någonstans i bakhuvudet och skvalpat runt. Så man kan säga att förväntningarna på den här boken var ungefär lika höga som när jag plockade upp Gynnings bok ur boklådan. Lite klatschigt frosseri, skulle man kunna säga, helt enkelt. Men oj, vad jag fick äta upp den fördomen, för Martin har ett språk som är ljusår från vad man skulle kunna säga att den övriga 'kändislitteraturen' består av. Det är varierande, det är stimulerande och det är bitvis vackert. Och jag skrattade högt av tanken på detta med är Elton Martin och är Martin Elton, när jag läste hur han skickat sin skiva till det kommunistiska ungdomsförbundet (RKU - SKU?) för att erbjuda sig att spela på deras events - i ett försök att ge något tillbaka till världen.  Vore jättekul att se och höra 'du är så yeah yeah wow wow' vid en sådan tillställning.

Och så igår damp det ner två nya böcker i min brevlåda;



Så nu ska jag bara välja vilken jag ska läsa här näst. Ytlig och spännande glamour eller den viktiga, otäcka berättelsen av pseudonymen Elliott...

Men först är det natt och dags att sova.

Puss och kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0