Show and tell: Empati

Så var det fredag och dags för Show and tell. Den här månaden har Maisuoi som står för valet av fredagstema som denna vecka är: Empati.

Enligt SAOL - Empati: förmåga av inlevelse i andras problem.

Kanske;




Nåväl, här i veckan kunde man läsa om Ragnar som ville amma. Det blev en kort, övergående folkstorm kring detta, eller kanske inte, men 'nyheten' låg högst upp på mest länkade på Bloggportalen iallafall. Nu ville väl Ragnar göra det här mer som ett experiment, se ifall det hela fungerar och i något genusvetenskapligt syfte att kvinnorna faktiskt är ensamma om möjligheten och därför knyter barnen till sig närmre än vad pappan kan. Jag kunde iallafall inte utläsa att det var på grund av empati för såriga bröstvårtor och sönderbitna bröst, som han drog igång det hela, men det hade ju kunnat vara... Dela på bördan istället för dela på förmånen.




Just det...

Alltså, den här videon har ingenting med empati att göra, annat än att jag hittade den på youtube när jag sökte på Empathy;



Eller kan man säga att den ena domaren känner empati med bandet och deras problem att inte gå vidare...

Nåväl, puss och kram

Andra fredagsbloggare;


Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra , Millan, Anki, Marianne , Victoria, Leopardia, Strandmamman Jemaya
MiaD Lena Erica Marie Saltis Lia Anna Taina Christel Musikanta Under ytan Emma Västmanländskan Norrsken och stjärnfall I am Annika Maisoui Inga-Britt Minerva Curieux Sparkling

NYA DELTAGARE!!!
Helena
Ebba
Lullun
Gerda-Thyra
Anette



Kommentarer
Fritt ur hjärtat

Det var en rolig och ovanlig tolkning:-D

2009-09-04 @ 21:39:26
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Taina

Vad många roliga saker du hade med i ditt inlägg. Gillade pojken med tre ben. MEN han med bröstvårtorna blev lite FÖR mycket för min smak.



Hoppas du får en trevlig helg!



Kramar

2009-09-04 @ 22:45:50
URL: http://.sisutaina.blogspot.com
The City

Enligt min åsikt, är Tiffany alltid överexklusivt!

Haha, nej men den berlocken var inte fy skam heller.

Det är ju Tiffany ;)

2009-09-05 @ 07:59:42
URL: http://thecity.blogg.se/
leopardia

Tackar sötsnosar, jag kikar förbi hos er/era bloggar lite senare, när jag fått ordning på allt som ska göras idag :)

2009-09-06 @ 09:09:58
Anna

Haha, vad kul att du tog upp mannen som vill amna under detta ämne!



På tal om seriestrippen så var min kompis med sin då 4-5-åriga dotter på en affär när de gick förbi en man vars båda ben var amputerade en ben ovanför knäna och som satt i rullstol. Min kompis dotter utbrast: "titta mamma, han kan ha shorts på vintern!". Min kompis skämdes en del men t o m mannen i rullstol skrattade!

2009-09-06 @ 22:28:29
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0