Listing tajm

Det är söndag och jag snor en lista av Panki:

Bästa promenad: Ut mot Torphyttan, förbi kohagen, fårhagen och så bli uppmött av en kelsjuk kissekatt.

Favoritgata:
Mina föräldrars gata, nä, men jag gillar Hornsgatan, trots all trafik.

Favoritdrink (och i vilken Stockholmsbar)? Cosmopolitan el Sea Breeze. En Sea Breeze på Ankaret. De gjorde, förut iallafall, mumsmumsiga sådana.

Äter lyxmiddag på: Gondolen

Bästa mikromaten: Det finns någon pasta med vitlökskyckling som är helt okej.

Favoritförort:
Miiin!

 

Fikar gärna på: Fåtöljen på Hornsgatan eller den på nån tvärgata till Drottninggatan...

 

Bästa lunchställe: Alltså, jag gillar Kalori på Malmskillnadsgatan. Snabbt, gott och nyttigt. Men det är väl kanske inte värsta mysostället...

Bästa kaffet: Shit, den är svår, för det varierar så beroende på vem som har bryggt eller gjort kaffet. Men Kråls kaffe kunde ju vara en smak av himlen ibland... (Fiket på gamla jobbet...), men det finns ett hak i Lindesberg som gör kaffe latten så att den går att dricka på en gång, dvs den är inte kokhet och det är så det ska vara. Vet dock inte vad de heter... Men okej, ska man handla så är det Classic.

Bästa konsertlokalen: Nu har jag ju inte direkt någon erfarenhet av lokaler utanför sthlm, men Cirkus, Nalen/Alcatraz(?) och mosebacke är suveräna, trots allt...

Bästa baren: När jag såg Nina Rochelle på O'baren så vet jag att jag blev kär i stället, men annars föredrar jag mer hak med häng...


En bra gå bort-present: Vinylskivor

Favoritlyxartikel: Choklad

Läser just nu: Ingen skönlitteratur, tyvärr...

Läser helst: Fakta, romaner som bygger på verkligheten, Strindberg, Söderberg eller chick lit


Favoritfärg: Rosa


Favoritskor: De här från Din sko ----> som snart är utslitna...


Dricksprocent: Jag ger den summa som passar bäst, men det är nog alltid minst 10 % iallafall


Modeförebild: Carrie

Motionerar: Jasså du, det tycker du att man ska...


Det dyraste jag har köpt: Ingen aning, en resa kanske...

Favoritprodukt på Apoteket: Asprin

Bästa fyllekäket: Så fet mat som möjligt

Lyssnar på: Väldigt lite nytt iallafall... Toni Holgersson, så klart!

Mitt sämsta köp någonsin: Ett par rosa, fluffiga moonboots som jag aldrig har använt, du kan få köpa dem... Det blev liksom aldrig tillräckligt kallt..

Dansar helst till: Jag är inget dansfreak, jag vet inte, Marilyn Manson, Sisters of Mercy, Rammstein och sånt då i så fall...

Senaste impulsköp: Ett par Cheap Monday-jeans på tradera


Favoritaccessoar: just nu: Plastsmycken.

 

 

 

 



Kommentarer
Panki

Attans att vi inte har samma skostorlek



2009-09-13 @ 11:49:26
URL: http://pancake.webblogg.se/
Annika

Kul lista. Alltid kul läsning för en utomstående...Moonboots...jojo, kan tro att det var ett köp som misslyckades, haha!

Ja, och det är klart att Carrie är förebilden inom fashion, what else is...

2009-09-14 @ 13:33:23
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
psyk

hejhej, kram kram :)

2009-09-15 @ 19:59:34
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Alexandra

den här snor jag :)

2009-09-29 @ 20:00:43
URL: http://triquetra.blogg.se/
Anders

Bra musiksmak du har. :-) Kika gärna in på min hyllningsblogg till "den störste"...

2009-10-15 @ 02:00:32
URL: http://toniochjag.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0