kommentar

Jag har fortsatt att fundera lite på Odell och hennes verk.  Och i samma veva började jag tänka på Yoko Ono och hennes Cut Piece.



(klicka på bilden för att komma till sidan för dokumentationen av performancen.)

Cut Piece är ett oerhört fascinerande konstverk enligt mig och briljant. Sen är jag övertygad om att folk 1965 tyckte att det här är ju inte konst. Och att det här säger ju ingenting. Hon vill bara ha uppmärksamhet. Men strunt i det, jag tänkte på hur man i filmen, om man är uppmärksam, kan se hur aggressiviteten ökar. Att det hela börjar med någon liten, liten tygbit i kanten på plagget och senare är det bh-banden som kapas, trots att det finns andra alternativ. Som Odell - hur en situation kan skapa ett beteende. Alla är vi Pavlos hundar, men jag vill inte vara någon hund...

Det var väl bara det.

Puss och kram




Kommentarer
Panki

Helt ärligt, det är så skruvat å flummigt så man blir ju helt matt. Nä fy.

2009-09-01 @ 21:55:07
URL: http://pancake.webblogg.se/
dess

du, fick svar nyss från skokloster.



han gav mig 4 skitroliga ideér... dock lite mer krävande kanske.



men aaah!



speciellt... om den där tavlan i biblioteket med storken och byggnaderna... kommer du ihåg den?!



2009-09-02 @ 09:13:15
leopardia

*panki: visst en renässansmålning kan vara vacker och bra gjord, men den är ju inte särskilt utmanande för intellektet...



dess: kan du inte maila vidare till mig?! vi kanske kan köra skokloster båda två :)*

2009-09-02 @ 13:37:39
dess

jag ska maila dig... har valt mitt ämnu nu iaf! jag tog den sista där nere, så sno inte den av mig... då slår jag dig!



:P



faen va jag garvar åt Mullbergaskolan!

2009-09-02 @ 15:44:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0