Julklappspåsen


Oh, snart ska jag iväg på italienskan. Vi har muntligt förhör idag och jag är så stolt över att jag ligger så mycket efter att den enda mening jag kan formulera på italienska, utan att fuskkika i något lexikon är 'jag är en tjockis'. Men jag kan säga att det inte beror på läraren, jag har en helt fantastisk lärare, som trots att det rör sig om något så konkret som språk, ändå uppskattar när man tänker själv.

Jag har precis anmält mig till julklappspåse large hos En bok om dagen. Sista anmälningsdagen är den 29e november, så skynda på om du oxå vill vara med.
Nåväl, med anledning av detta så har jag lite frågor att svara på;

* Vad gör du helst på fritiden?
Jag är nog lite tragisk inom det här området, för jag gillar att glo på tv-serier och äta godis typ. Men annars träffar jag gärna mina vänner, som jag träffar alldeles för sällan! Eller går på museum eller utställningar.

* Samlar du på något?
Oj, jag samlar på en massa saker, men till exempel konst av folk jag känner eller har någon form av kontakt med, böcker av olika slag (tex av Folke Mellvig), saker om och med Marilyn Monroe och så har det nog blivit en liten Sex and the City-samling, solglasögon, 50-60tals design

* Favoritfärg?
Det är lite olika vad det gäller. Tex på kläder är det nog svart, lila och rosa, men mitt hem är rött och grönt i köket/vardagsrummet, lila i sovrummet och tegelfärgat i hallen...

* Teve-serier som du uppskattar?
House, Csi, Criminal Minds, Medium, Blood Ties, Satc, Desperet Housewives, Life, Dexter, Melrose Place, Coupling, Mord i sinnet, Twin Peaks, Grey's Anatomy

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?
Chocolat, Thelma & Louise, Livet från den ljusa sidan, Point Break, När Harry mötte Sally, Seven, Bridget Jones dagbok, Reality Bites, Breakfast Club, Dirty Dancing, Grease, I hetaste laget... Jag har redan gått igenom och passerat den där perioden när man föredrog de djupare filmerna i olika färger... Men jag tänkte att jag skulle börja kolla in den italienska marknaden...

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?
Jag dricker både och - mycket och gärna och smaker spelar ingen roll, jag uppskattar de flesta...

* Vilket slags godis tycker du bäst om?
Choklad, men jag äter allt godis, fast inte choklad som smakar kaffe, trots att jag gillar kaffe...

* Stjärntecken?
Tvillingarna

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul?
avsky är ett starkt ord, men läppglans. Det är ju fint och så, men jag har så att det räcker i åratal framöver.

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul?
Choklad, parfym - jag försöker hitta en ny favoritparfym istället för kenzo l'eau par och ett svensk-italiensk-italiensk-svenskt lexikon, cd-skiva med blandad musik, så där att få upptäcka någon annans favoriter är kul.

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?
Inga sådana.

Nä, nu måste jag slänga i mig lite frukost och hoppa iväg.

Puss och kram



Kommentarer
Far Lars

buona fortuna !

2009-11-28 @ 14:13:58
Maria Byström

Känner igen det där med läppglans. Hur har jag fått hundra sådana ;-)

2009-11-29 @ 19:22:11
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
dess

hurrö, ang italienskan: du kanske skulle ha kört på mitt spår och nästan bara använt italiensk (istället för tysk) litteratur till uppsatsen :d hahah



hur går de fresten?! antar att ni hade träff idag?!

2009-11-30 @ 17:23:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0