I love shoes pa pa rapp a ra

Jag satt på bussen idag och fick nästan ont i magen. Klockan tio över tre var vi framme i Florens. Jag hade läst på hemsidan att museet stängde klockan fyra. Jag hade koll på kartan, men började känna paniken och folk sa till mig att 'det där hinner du aldrig, du får åka hit igen' och dylikt. Jag hävdade att ingenting är omöjligt bara man vill. Sagt och gjort, som en vind genom stan i 30 graders värme. Med brorsan i hälarna, svetten rinnande och med kartan i handen sprang jag in på museet och frågade
- am I too late?
- eeeh, too late for what?
- well, to visit the museum?
- no madam, we close att six o'clock...
Pjuuuuh, men nu kan jag åter hävda att ingenting är omöjligt, bara man vill...

Fantastisk upplevelse - me happy!
Skor och åter mängder av skor. Träläster av Marilyn Monroes fötter, av Ava Gardners, av Mary Pickford och så vidare och så vidare, listan kan göras lång...  Skisser och fotografier... Det är konst, det är inspirerande!



Skor till någon magnats fru, gjorda i 18 karats guld... Eller inte sulan, som ni ser... Men...



Marilyn Monroe har gått i dessa...




Och så mina skor inne på Ferragamomuseet.




Puss och kram







Kommentarer
Ulla

Men så skojigt att du är på resa! Personligen är jag inte en skofantast, även om det funnits perioder i mitt liv då jag haft väldigt många, men på ett skomuseum tror jag inte att jag skulle gå :). Kul detta med Cuba Cola här längre ner, i Peru hade de Inka Cola! Njut av Italien!!

2009-05-22 @ 18:59:58
URL: http://www.jemaya.blogspot.com
M a t i l d a !

fin blogg,allt bra?

2009-05-22 @ 19:02:34
URL: http://maatilda.blogg.se/
Maria Byström

Åååå, det går aldrig att ha för många skor. Jag blev shoppingsugen :-)

2009-05-23 @ 11:39:53
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Erika

Fina skor, vad var det för något museum?

2009-05-23 @ 11:50:27
URL: http://werikas.blogg.se/
leopardia

Ulla: oh, inka cola, en sån skulle man ha :)

haha, för mig som både är skofantast och filmstjärnefantast så var det ju fantastiskt...



matilda: bara bra tack!



maria: vi är helt överens vi :)



Erika: Ferragamomuseet i Florens. Han är en av de kända skodesignarna, fast nu är han väl mer var, tror det är hans son som har hand om det nu...

2009-05-27 @ 13:49:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0