Tillbaka till skåne igen

Hemma igen, eller ja, inte riktigt, jag landar i Lund över natten... B-uppsatsen har det inte skrivits ett ord på och det enda som lästs ut är Räddaren i nöden av JD Salinger... Småstressad, men I don't care, för jag var inte bara på Ferragamomuseet - jag hann även med Guggenheim i Venedig. Helt klart bland det bästa jag sett. Om man jämför med Moderna Museet så ter sig Moderna trevligt, men Guggenheim fantastiskt... För jag kan inte hjälpa det, det är som lite mäktigt att se Duchamps Nude live, så att säga...



Och naturligtvis älskade Miró...
Dock är det en smalare samling, endast från kring 1910 till 1959 eller så... och bara europeiska och ryska (Kandinsky), med undantag för Jackson Pollock...

Jag får återkomma med svar på kommentarer och show and tell och annat strunt, för nu ska jag gnosa ner mig i soffan och se på csi.

Puss och kram



Kommentarer
Sanne - bloggdesigner

Jag har REA på utvalda bloggdesigner just nu. Välkommen att fynda!

2009-05-26 @ 18:00:25
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0