Oduktiga dottern

Jag försöker vara en duktig dotter och se till att det är städat tills föräldrarna dyker upp imorn, men just nu håller jag på att bryta ihop för jag inte vet vart jag ska göra av småprylar som bokmärken, läslampa, hänglås, måttband, skrivhäften mm. Att jag har mensvärk kan ju i och för sig vara orsaken till mitt smått neurotiska beteende. Böcker och grejer har farit in i bokhyllan i en hast och oordning så att den nog nu mer liknar ett arkiv snarare än just en bokhylla... Men jag når inte upp till de översta hyllorna, så det knökas och bökas där det går... Och naturligtvis funderar jag på att göra en rejäl utrensning bland böckerna... För tankarna går lite - Dostojevskij, Idioten, vad ska jag med den till? Susan Fauldi, Backlash, kommer jag aldrig att läsa... Ira Levin, Sliver, och hur stor är risken att jag läser den då?! Och så vidare och så vidare... Häxorna i Eastwick, varför köpte jag den...?! Bla bla bla...

Jag börjar iallafall se en ljusning på eländet, men nu behövs nog lite kaffe, mest av allt...

Skulle behöva måla 3 tavlor oxå. Iallafall en. Pust. Men risken är väl inte så stor att jag sitter med en färdig och torkad tavla imorn innan 7snåret... Nej... Tanken var nämligen att försöka få vara med på vårutställningen, bara på kul så där...

Jag är förresten publicerad poet, men jag får nog återkomma med mer om det...

Puss och kram




Kommentarer
Far Lars

Du är duktig du, vi ses

2009-05-11 @ 19:59:55
jånna

jag med, jag med, jag med ;)

2009-05-14 @ 10:32:19
URL: http://madinsane.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0