Lunchtajm

Så där ja, paketen är färdiginslagna, jag är svettig, men nyduschad, så läget är som det ska vara med andra ord. Nu ska jag fnula till mig lite och snart dra iväg till Pannkakan på lunch och kolla in hennes nya lägenhet... Trrrrrevligt!

Sen är det städning, packning och plugg som gäller. På tisdag kommer päronen och på onsdag bär det av neråt. Först ett stopp i Småland och få gommen smekt, sen ett stopp i skåne för att hämta brorsan. Och sen bär det av ner mot Italien. Pust. Man kan säga att jag är lite stressad som kommer vara tvungen att skriva uppsats on the road så att säga... Jag har inte ens någon aning om vilken litteratur jag bör ta med mig.. Jag vet inte varför jag valde det här ämnet, varför kunde jag inte bara tagit en tavla och analyserat, klart liksom. Nänä...

Och så blev jag så glad när jag fick ta del av nästa års litteraturlista. Vår läsningskurs, 1000 sidor på engelska. Tack för den televerket. Okej, jag får väl se det från den ljusa sidan, jag kanske lär mig engelska nu på kuppen... Naturligvis är det en bok som inte finns att få tag på här i Sverige, men det är ju som det ska vara, det med...

Och om nån vill veta så har jag inte rakat benen sen januari. Jag kanske skulle ta och göra det, för Italienarnas skull...

Puss och kram






Kommentarer
Linda

Åh allt e jättebra!Hur e det med dig, var ett himla tag sedan vi tjötades vid=(

Får inte hända igen!!

2009-05-10 @ 11:34:32
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Maria Byström

Å, det där grejjar du. Jag har också en massa engelsk litteratur att läsa och som d säger: man lär sig språket. Typ vad "pipkrage" heter på engelska ;-)



Ha det bäst och vad härligt med en resa!

2009-05-10 @ 18:46:41
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

Linda: nä, vi får skärpa till oss helt enkelt :)



Maria: pipkragar är viktiga grejer ;)

2009-05-10 @ 23:31:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0