ja, nä, men, alltså

Så har jag fått en ny hobby - Den rätte för Rosing. Jag sitter och trycker i mig mat och hetsmessar Panki för att få veta vad som egentligen händer... Varför är en 35-årig kvinna, som säger sig söka efter kärlek, på dejt med en 19-åring?? Jo, jag är lite åldersrasist/fascist.. Men jag och fröken Rosing är lika gamla och varje gång jag tänker den tanken så fastnar jag och vet inte längre hur jag ska tänka för att komma vidare. Jo, jag har ett tics, när folk är lika gamla som mig så jämför jag dem med mig själv och flundrar lite på om jag ser yngre eller äldre ut, om jag verkar mer eller mindre kompetent i jämförlese osv... Alltså, naturligtvis är det ju synd om Linda. Hela konceptet, hela programmet är ju bara en enda stor förnedring, naturligtvis... Meeen är man 35, så borde man ändå på nåt sätt ha lite koll på det...

Det finns ju fler fenomen med det här programmet, bortsett från att ingen verkar ha sökt för att de gillar henne, utan det är lite inhyrda statister, lite uppraggade-på-gatan-folk, lite inbjudna modeller och annat löst som vill synas i tv... Det är ju den här 32-åringen som rådissar Linda hela tiden och ändå har lyckats vara kvar tills idag... Han åker och super med polarna istället, han köper pizza åt sig själv för pengarna det var tänkt att han skulle köpa present för osv osv... Jag vet inte, jag tycker det känns lite så där va, att gå runt och vara en ocharmig slacker när man är 32... I tv... Så därför hoppas jag att hans dissningar innehåller massa interna skämt med just polarna, för känns det ju som att det finns fler än Linda Rosing man klarar sig utan att se dem i rutan...

Var förbi biblioteket och hittade en bok om Eva Dickson, som verkade spännande. Och fick mig att börja fundera på uppsatsämnen... Måste komma på två stycken och det är ju svårt när man inte får vara för smal, samtidigt som man måste begränsa sig...
Nu har Eva Dickson ingenting med min utbildning att göra what so ever, men hon verkar ha varit lite feministisk minsann och det var därför...

Så måste man upp 7 imorgon, så det är väl dags att börja varva ner lite...

Puss och kram




Kommentarer
Panki

För ca 5 år sen nånting så hånglade jag med en 19åring, och då kännde jag att, Oh la laaa, jag hånglar med en liten lammkille :-)

Å då var jag typ 27-28. Men nu skulle det ju bara va smutsigt nästan...

2009-03-25 @ 10:23:03
URL: http://pancake.webblogg.se/
Annika

Me too...jag jämför mig ständigt med alla som är födda 66. Alltid...

OCH undrar ständigt om jag ser yngre/äldre ut....

HAHA!

Tittade lite på Rosing då jag var hemma...vilket Fjantprogtram, och inte så lite riggat är jag rädd...

KRAMIZAR!!

2009-03-25 @ 12:10:15
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

panki: alltså okej att hångla med en 19åring och lammtalla lite, men kanske inte riktigt sitta där vid frukostfikat varje dag och känna att oj, vad vi har mycket gemensamt... och jo, smutsigt... och ännu värre är att ifall det var en 35-årig karl med en 19-årig snärta så skulle jag tycka att det var ännu smutsigare och undra vad han hade innanför pannbenet...



annika: haha, va kuuul att du faktiskt kikade på kvalitets-tv när du var här!! visst är det riggat, men de verkar ändå inte ha någon koll på vad de vill med programmet, mycket märkligt är det iallafall... hehe, vi har samma tics för oss alltså ;D skönt att inte vara ensam om det!

2009-03-25 @ 14:26:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0