Konst für alle

Palle Torsson är ju en klar favorit.



Den här bilden från Evil Interiors är ju tex helt underbar. Jo, ni kanske känner igen detta hotell... Jo, det är en digitalt uppbyggd bild från the Shining. Jag är ju lite kär i konst som har flera lager och som agerar i en slags process. Och det här med internet och frågan kring upphovsrätten. Nu har ju jag snott den här bilden från Palle Torssons hemsida tillexempel, vilket både leker med upphovsrätten, samtidigt som verket hamnar i en kontext det kanske inte var menat att hamna i. Och det blir som lager på lager man kan gräva i. Och om man vill gräva i det oändliga så kan man ju lägga till att DN väljer att stava THorsson med H och vad som händer då, just när det gäller internet...

Nå, jag tänkte egentligen mest tipsa om en vansinnigt intressant utställning på MejanLabs. Cornelia Sollfrank.



Om man nu gillar konst som kommunicerar med tankarna kring upphovsrätten, så ska man passa på nu innan den 15 mars. Hon signerar till exempel inte sina verk och ja, de här är ju Warhols blommor...

Nåja.
Jag tycker bara att det är oerhört intressant så här i samband med Pirate Bay-rättegången...

Annars så kan man säga att det är mycket jag borde ha gjort i helgen. Som vanligt. Jag borde ha börjat på projektarbetet, jag borde ha läst några hundra sidor om konceptkonst och jag borde  ha donat klart böckerna i bokhyllan. Men, men. Jag har iallafall fått fatt i ruggigt intressanta artiklar om bevisinsamling, så jag ska nog få ihop mina fyra sidor och powerpoint presentation iallfall, förutsatt att jag sätter igång.

Jaja...

Puss och kram





Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

och bra skrivet av dig Leopardia!!

Du är en underbar hjärna..och hjärta du.



pussa på!

2009-03-09 @ 14:10:28
URL: http://pyttis.blogg.se/
Alshammar-Fashion Lifestyle

snygg header!

2009-03-09 @ 16:17:02
URL: http://halshammar.se
Alshammar-Fashion Lifestyle

snygg header!

2009-03-09 @ 16:17:09
URL: http://halshammar.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0