Jag smyger här och där och snor med mig stuff

Jag vet att jag är lite skadad, som köper med mig take away-kaffe när jag är påväg hem istället för bort, men det kan bara förklaras med - sån är jag!

Ja, om ni ville veta vad jag gör just nu, så är det att smutta på fikets kaffe och läsa bloggar. Och se på tusan, jag hittade en lista hos Annika, den snor jag genast med mig.


Höger- eller vänsterhänt: Högerhänt, som sjutton! Om jag försöker skriva mitt namn med vänster hand så ser det ut som ptja, kanske en 4-åring med väldigt dålig handstil har skrivit... Om jag ens lyckas bli färdig...

Humör just nu: Min grundkänsla är alltid glad. Det är en märklig känsla, jag kan känna mig nere och låg och bär ju en liten släng av depression med mig, men i grunden är jag alltid glad. Även om jag är ledsen och gråter och någon frågar "är du glad?" så svarar jag glatt "Ja a" och det stämmer... Det är fantastiskt vad små piller kan göra!

Är det nåt du absolut inte äter: Alltså, finns det någon som äter pölsa nu för tiden? Jag vet att jag fick det som skollunch när jag gick i mellanstadiet och jag undrar fortfarande vem som kom på den briljanta idén att ge 10åringar pölsa till lunch och sen tro att de ska klara av att hålla koncentrationen uppe under en hel dag...

Kläder just nu: En grå, fotsidig klänning med huva, ja, som en munkjacka utan dragkedja och att det är klänning istället... (Undra förresten varför det heter munkjacka...?)

Musik just nu: Ingenting, men jag hör grannarna prata, nyss spelade de Sittin' at the dock of the bay, dock hörde jag inte vems version det var, men man kan ju hoppas på Otis... Men det kan lika gärna ha varit Michael Bolton...

Vad sa du senast: "Puss puss" till mamma... i telefonen... Eller egentligen kommenterade jag en bloggkommentar högt för mig själv, eller ja, högt och högt, men lite fniss och knäppboll kom det nog fram...

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då:
Framtiden? Nä, men jag gillar hur det rörde på sig på 60talet, vad det gäller både politik och konst, så... Men 70talet kanske skulle passa mig bättre med lite velourdresser och sånt... Jag gillar ju att gå runt i pyjamas..

Längd och vikt:
det står 165 cm i passet, men jag tror att jag är 168 cm, men jag har dålig koll på sånt där nu för tiden... Just nu enligt min badrumsvåg väger jag 52 kg, tror jag, jag glömde glasögonen... Men jag ligger nog där och runt 55 kg...

Hur många kuddar sover du med: Jag har två vanliga kuddar, en sån där med kant, som ska vara bra för nacke och rygg och två små kuddar i sängen, men jag sover bara på en i taget eller utan...

Favoritväder: Jag har nog gärna sol och 20 grader varmt, det är nog lagom... Lite varm vind som fläktar oxå... MEN jag gillar även snö och 20 grader kallt...

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: En stad, ett folk, och en jättedunk sprit... Nä, jag vet inte... En pistol att skjuta mig själv i skallen med kanske skulle räcka.. Jag följer ju Lost och vet hur tråkigt det är när folk envisas med att fortsätta och fortsätta leva istället för att bara ge upp... TA SLUT NÅN GÅNG, DIN DUMMA SERIE!

Spelar du nåt instrument: Jag har tagit pianolektioner ja...

Morgon- eller nattmänniska: Jag är lite bådeoch... Trivs med att gå upp tidigt, men jag somnar nog aldrig före 2 på natten, om jag inte är hos päronen...

Spara eller slösa: Alltså, folk skulle nog kalla mig för slösa - ey, jag köper med mig take away-kaffe hem istället för att brygga eget, men jag slösar inte på dyra designskor eller dyra lyxresor eller sånt... Jag bara mer unnar mig...

Vem är viktigast för dig: inte vem, vilka. familj och vänner!

Bästa film: Oj, det finns ju jättemånga som är bästa, beroende på vilket humör man är på... Jag älskar Chocolat, eftersom jag älskar choklad... Men jag kan ju se att den är lite Hollywoodskadad, visst... Love Story, om man vill böla... Lilja 4-ever om man känner för att hata män... St Elmos Fire för en nostalgitripp..  Amelie från montmartre om man bara vill njuta av stämning och hyss... Men det är mer förr jag var inne på det där med kvalitet, som Kieslowskis filmer, nu är jag mer; Ge mig underhållning, ge mig Bridget Jones!

Tror på liv på andra planeter: Något annat känns ju lite som hybris...

Kommer du ihåg din första kärlek: Ja.

Har du några homosexuella vänner:
Jo

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja.

Hur många barn har du/vill du ha: Jag vill ha en söt vovve!

Bio eller promenad: Jag är ingen biomänniska, så promenad då...

Snarkar du? Nä, eller jo, jag kan grymta till ibland...

Rädd för insekter? Klart man har överlevnadsinstinkt!

Äckligaste insekten: Larver är bra läbbiga...

Bästa bok? Inte som andra döttrar - Deborah Spungen, brukar vara mitt standardsvar, men det är över 15 år sen jag läste den sist...

Vad vill du jobba som? Jag skulle gärna jobba med kultur...

Pizza eller hamburgare? Hamburgare, jag köper nästan aldrig pizza, kanske 3ggr / år - max och jag är alltid missnöjd med valet av ingredienser... Och inte gör jag egna heller...

Stökigt eller välstädat? Om jag får välja så välstädat om frågan innebär hur jag har det så är det nog lite stökigt just nu... Men det ska det bli ändring på..

Gungar du på stolen? Nej, men man gjorde ju det förr, undra varför man slutade...

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? OJA! Fast jag har funderat på varitfrån hoppet skulle ske, för jag är lite så där att jag vill inte få svaj på linan och hamna i nån stålbjälke eller bro eller bergvägg eller ja, dunka i nåt...

Hur många syskon har du? En bror som är världens bästa!

Vad är du mest rädd för? Att någon jag tycker om skulle fara illa...

Är du rädd för blod? Inte vad jag vet, men jag har å andra sidan aldrig varit med om något blodbad...

Saltar du på maten? Ja och nej, jag brukar låta bli för att känna vad saker och ting faktiskt smakar i sig själva...

Gillar du att sjunga? Nae, inte överdrivet...

Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Jag gick ekonomisk linje... På min tid hade vi linjer...

Anser du att du är stark? Vad innebär det att vara stark? Jag brukar dricka loka...

Brukar du sola? Ibland, läste förresten idag att kvinnor som solade minskade risken för att drabbas av blodpropp...

Vad gör du om du får hicka? Håller andan och sväljer tre gånger...

Röker du? Det händer, men eftersom pappa läser min blogg så är svaret Nej.

Snusar du? Nej.

Kaffe, te eller inget? Gärna bådeoch fast inte samtidigt...


Nu ska jag göra våfflor för det är våffeldagen idag!

Puss och kram





Kommentarer
Annika

DU får mig alltid att skratta. Love this!!

"Skaffa en pistol så att jag kan skjuta mig" på en öde ö. Tjaa...varför inte??

LOST är en DUM serie. Det är fortfarande Peters evangelium under veckan man jag ids inte glo på den...

Just det, på vår tid hade vi linjer på gymnasiet...

KUL läsning som alltid här!!!

2009-03-25 @ 20:17:06
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Anonym

*annika: Om du skrattar bli jag glad :)

lost är en serie som driver mig till vansinne snart, haha. :)

2009-03-26 @ 11:45:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0