Show and tell: Min bloggplats

Det är fredag och min bejbi är nu frisk och, hoppas jag, belåten. Jag tänkte att jag kunde ge lite tips så där på några program värda att testa.

Först har vi anti-virusprogrammet avast. Gratis och mycket bra på att detektera och känna av virus. Möjligt att det drar ner datorns hastighet en del, det råder delade meningar om det mellan mig och min bror. Jag hävdar icke, medan han säger jodå. Hur som så har jag jämfört det med Norman och med F-secure och Norton och enligt mig är avast bättre.

Sen finns anti-spyware Ad-aware från Lavasoft. Jag får väl säga att jag är inte så där jätteimponerad, men det kan vara värt att köra någon gång ibland. Även det är gratis.

download.com hittade jag Malwarebytes anti-malware, som räddade min lilla vän rätt mycket. Jag är inte helt hundra på om det är gratis, men via download.com så verkar det fungera som ett gratisprogram iallafall, när jag kollade malwarebytes hemsida såg det lite annorlunda ut... Nåja...

Bästa mediaspelaren är ju utan tvekan VLC, den spelar även ogg-filer, vilket är klart bra. Och gratis.
Och när det gäller textningen av klipp så finns tex vobsub.

Det var det, nu är det Show and tell som gäller. Denna gång är det Pitetjej som står för fredagstemat och det är: Var-när-hur bloggar du? eller Min bloggplats.

Jahapp, jag skyller all oreda på Knark-Leif, som behagar flytta in här ibland. Han är obstinat och lat, men inte bara det, han envisas med att se till att mina grejer aaaldrig hamnar där de ska. Och då menar jag alla grejer. Uja, han är en hand full skulle man kunna säga... Nåväl,



Jag bloggar ifrån soffan nu för tiden. Från vardagsrumsbordet.



Fast ja, oftast ligger jag ner i soffan med bejbi i knät. Och jodå, där ligger en handduk sen jag duschade och på golvet är en bunke, numer tom bunke, men tidigare nån gång var det popcorn i den. Inte kaksmet.  (Knark-Leif, ni förstår, helt hopplös är han)



Under bordet syns tentarester, skulle man kunna säga... Men ja, jag är bra på att kliva över saker och ting och bra på att ignorera...



Och lite av röran bredvid. Jodå så att. Just nu bloggar jag iklädd mina älskade pingvinbyxor. En julklapp, som jag blir glad av att bara titta på och ännu gladare att mysa i...

Puss och kram

ps. Nu börjar mina grannar leva, vilken tur. Just nu Two Princes - vad de nu heter, nu försvann det helt... Men ja, ni vet... Jag kommer ihåg när jag gjorde praktik på Örebros Nöjesguide vad den nu heter och korrläste en text och markerade att han skrivit fel när han skrivit Two PrincesS, men inte ändrade han tills tidningen gick i tryck. Då ville jag dänga en paddel i skallen på honom och fråga vad han trodde att texten handlade om, när killarna nu sjunger "One, two, princes kneel before you"? Och vad två prinsessa betyder... Men jag suckade bara och tackade för att min praktik där var slut. Spin Doctors heter de... Jaja...

Andra fredagsbloggare:

Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra , Millan, Anki, Marianne , Victoria, Cecilia, Leopardia, Strandmamman
Jemaya MiaD Lena Erica Marie Saltis Lia Marina Jennie Anna Moster Mjölgumpa Sparkling Taina Christel Musikanta
Sara Under ytan Marskatten Emma Västmanländskan Lena W

Hojta gärna till om jag missat någon ...





Kommentarer
Taina

HAHAHA! Bra skrivet.

Alla de där antivirus programmen är ett kapitel för sig och vissa virus skapas ju av samma person som skapar antivirus programmen. Tentaperioder håhåjaja, those were the days ;)

Ha en fin helg!

2009-03-06 @ 19:24:55
URL: http://sisutaina.blogspot.com
Marianne

Hehe, du har det stökigare än jag, så skönt för mig : )



Bästa antivirus: MacBook.



Knark-Leif?

2009-03-06 @ 21:00:44
URL: http://nyaaventyr.blogspot.com
leopardia

taina: hehe... jaaa, jag hatar dessa virusnötter! man kan säga att den här senaste tentan tog knäcken på mig, nästan... inte för att jag pluggade ihjäl mig, utan mer för att jag inte visste vad jag skulle skriva, men, men...

Fin helg! :)



Marianne: hehe, jag har nog stökigare än de flesta just nu skulle jag tro, men det är skönt att man kan få andra att må bra iallafall ;)

jo, jag svär nu att jag inte har en mac, eller att jag inte lärt mig linux, men säg inget till Knut(som min dator heter)

Knark-Leif, hehe, ja, nä, det är en gammal jargong från mitt jobb, att kalla saker för Leif typ 'kan du ge mig bokleif' och som sen utvecklats till att man faktiskt kan bo med Knark-Leif istället för att ta ansvar för sin oreda, så skyller man på honom...

2009-03-06 @ 21:20:11
sparkling

mysig bloggplats!

2009-03-07 @ 01:42:26
URL: http://miss-sparkling.blogspot.com
Far Lars

har din städare slutat hos dig tro för dåligt betalt

kanske

2009-03-07 @ 08:16:05
Marskatten

Roligt skrivet - jag satt och log nästan hela tiden!



Ha en bra helg!

2009-03-07 @ 14:40:58
URL: http://www.marskatten.blogspot.com
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

å andra sidan är ju det lustiga med ramones och punken att han som skrev de flesta låtarna var väldigt konservativ och republikan .

2009-03-07 @ 16:03:42
URL: http://pyttis.blogg.se/
StrandMamman

Soffbloggarhälsningar från en som också är bra på att ignorera röror :))

2009-03-08 @ 00:32:36
URL: http://strandlivet.blogspot.com
Anonym

Missa inte min tävling lämna bara en kommentar och du har chans att vinna en scarf:-)

LYCKA TILL

2009-03-08 @ 15:01:53
URL: http://erikasfashion.blogg.se/
Ulla

Virusprogrammen skulle kanske vara något för min lilla laptop. Jag får kolla upp det imorgon. Hittade dig via mer-trafik förresten.

2009-03-08 @ 21:54:36
URL: http://soderen.myblogg.se
Ulla

Vad som gjorde att jag fastnade för bloggen var bilden från Dirty Dancing

2009-03-08 @ 21:57:34
URL: http://soderen.myblogg.se
leopardia

sparkling: mja, sisådär va ;)



pappa: ja, ni envisas ju med att bo i bergslagen ;)



marskatten: tackar, hoppas du haft en fin helg du med!



anna: nu är ju den amerikanska punken inte politik i höger, vänster eller anarki, inte så jag menade, utan den är ju politik i hur den låter och traditionerna den vänder sig mot.



StrandMamman: haha, härligt att höra att det finns fler som kan ignorera :)



Ulla: Det är skönt att det finns folk som vill göra program gratis, jag är nöjd. Dirty Dancing kommer ju alltid att vara Dirty Dancing :)

2009-03-08 @ 22:32:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0