Idag hyllar vi Winnerbäck

Tjugotvå minuter över midnatt så blev jag klar med tentan. Och det är en helt förvirrad tenta, som mest går ut på att den själv är ett konstverk... Ja, jag har inte läst igenom den, det spar jag till imorn, får vi se om mitt hår faller av och jag blir blind av förskräckelse...!

Idag hyllar vi Lars Winnerbäck;



En dag försvinner jag ur dina ögon som en svår och jobbig grej

Jag såg Winnerbäck live på tantogården nån gång innan han blev så här stoooor, som han är nu. När han var lite blyg och tittade under lugg. Innan han började låta som Gyllene Tider och Per Gessle... Men den här låten är så jäkla bra, och har så jäkla bra text.

Nu fastnade jag i livekonsertminnen och skulle säga att roligast på scen är ändå Stefan Sundström, men så kom jag på att Lars Demian gjorde en fantastisk grej på stadsteatern eller Nina Rochelle på O'baren.. Eller varför inte C-J Vallgren och hans konfettikastande och såpbubbleblåsande... Jo, det är svårt det där att svara på bästa eller roligaste konsert... Och sen är det ju att tyvärr så bleknar ju en del minnen bort... Hur som, nu fick jag lust att sitta i gräset framför den orangea scenen på Roskildefestivalen en solig dag och dricka lite öl, snacka och bara slölyssna på... ja, varför inte Nina Rochelle...

Puss och kram



Kommentarer
//D.D\\

Grattis till en färdig tenta!!! Är ju så underbart när de är färdiga!!



Kika in på min blogg... du är utmanad ;)



Kram.

2009-03-30 @ 17:27:52
URL: http://t4nk3bubbl0r.blogg.se/
Tess

C-J Vallgren har jag inte hört något av! men däremot älskar jag Winnerbäck, Demian och allra mest Stefan Sundström!



Kram och hoppas tentan blev bra!

2009-03-31 @ 07:55:55
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Panki

Tycker du e så lik Lars... :-)

2009-03-31 @ 09:53:05
URL: http://pancake.webblogg.se/
Maria Byström

Grattis till tentan. Kraaaaaaam

2009-03-31 @ 14:24:56
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha underbara du!



jag såg winnebäck 2001 på cirkus och just då sjäng han en så underbar version av denna låt..oc just då hade jag blivit brutalt dumpad av en som endast fick mig att känna mig just som en svår o jobbig grej..

2009-03-31 @ 21:24:54
URL: http://pyttis.blogg.se/
leopardia

Tess: lyssna på Toni Holgersson! min och Fias favvo!



panki: haha, den där listan på män jag är lik kan göras bra lång nu... synd att det inte är några snygga transor jag är lik bara...



maria: tack! och kraaaaaaaaaaam!



anna: jag minns inte när jag såg honom i tanto, men det var nog på 90talet nån gång... men visst får den en att känna sig som en svår och jobbig grej!

2009-04-01 @ 00:20:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0