Ännu mera semla

Jag går och går och går
jag går och går och går
jag kliver jag traskar jag stampar på

...

och sedan träffas vi på Trosa konditori

.

Nånting sånt. Vi fick lära oss den när jag gick i lågstadiet. Men det verkar som att jag inte minns hela, för logiken i det jag minns saknas. MEN jag tror att det var nåt pedagogiskt tilltag att lära oss att Trosa även kunde vara en stad...  Oh well...

För jag har gått idag. Till Ica Maxi och köpt semlor, fetaost, avokado, chokladkakor, ginseng. Det tog mig ungefär en halvtimme att bestämma vilken fetaost jag skulle köpa, så den som vill tala om vilken som är bäst får gärna göra det, det finns ju så många att välja på menar jag. .. Och man vill ju gärna välja rätt..




Semlan ja, goooodare än Tössebageriet, trots mindre kardemummasmak. Dock var semlan mindre i storleken och fler slinker gärna ner i maugen. Riktigt, riktigt färsk oxå. Jag blev förvånad. Nu kommer jag att börja bo på Ica Maxi!
Men avokadorna kostade 9kr styck och det är bra dyrt. Så jag kanske flyttar hem igen, trots allt... Nåja.

Nej, jag har inte börjat med tentan än, trots att jag borde, för planen är att den ska vara färdig, ja, nu typ. Så att jag kan gå och se Toni på onsdag och sen ta tag i den andra tentan. Men nejdå, jag tyckte tydligen att jag presterat mitt för idag när jag var ute och gick och gick och gick...

Puss och kram


ps. Jag borde kanske skaffa en sån där superstegräknare jag läst om, som man kan ha hur som helst, för brorsan ringde och frågade om jag inte skulle börja springa marathon... det tyckte ju jag lät roligt. ds.
(Som om man vore riktigt frisk om man la 600pix på en stegräknare, när man är en soffpotatis som jag...)




Kommentarer
Karina T

Vad gott med en semla, nu blev jag också sugen:O

2009-03-22 @ 23:08:39
URL: http://kto.blogg.se/
Annika

Likee all your semlor här på bloggen!

Mums!

Jag köpte en semla (av 7) på Vi hemma för ngn vecka sen. DEN var faktiskt god. Nå, kanske ngt för lite mandelmassa, men god smak!

Den där stegräknaren blir jag nyfiken på! SKA kolla upp den!

2009-03-23 @ 12:07:43
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

karina t: det är mumma med semla :)



annika: ica maxi har ju eget bageri iallafall och jag är myyycket nöjd!

2009-03-23 @ 20:17:34
HannaPanna

Jag måste säga att apetina feta är bäst, tror iaf fetaosten heter så! Testat kombinera fetaost och vattenmelon? MUMS :)

2009-03-24 @ 17:27:39
URL: http://klackarnaitaket.webblogg.com
leopardia

HannaPanna: aaah, fetaost och vattenmelon lät MUMS! apetina, eller vad den nu heter, jag lät bli den för jag kunde inte hitta någonstans ifall den var gjort på get, får eller komjölk, så där som man kunde läsa sig till på de andra... inte för att det spelar så stor roll för nån som inte ens klarar av att välja ost på under en halvtimme...

2009-03-25 @ 17:27:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0