konst i kubik

Så där bara för att visa exakt hur nördig jag är;



Vad händer om en gräsklippare helt plötsligt befinner sig bland konstverken som föreställer de fyra elementen? Det är sånt jag tycker är spännande att fundera kring...



Jodå, för att jag var på den offentliga visningen av den här fotoutställningen. (Ja, nu är bilderna ifrån i tisdags, därför det är sol och inte regn, som idag...) Det var jag, som var den enda besökaren som ville bli guidad. Och sen kom det två till som hakade på.... Men det var kul att ha en lite mer så där spontan visning baserat på vad vi var intresserade av... Ja, inte för att jag hade några önskemål, jag är otroligt dålig på fotografer och framför allt svenska fotografer... Men det är helt sjukt hur bilder verkligen kan bli skitsnygga konstverk bara de presenteras i rätt sammanhang, jag menar, skulle de ligga i min låda skulle de ju bara vara misslyckade semesterbilder typ... Fantastiskt intressant ju.

Och idag hakade jag på den offentliga visningen av samlingen. Det var bara jag - igen. Och samma guide. Och till slut hakade även en till ur personalen på. Det var jättekul, även om det mer blev lite av en diskussion, men det är så kul att prata med folk som direkt förstår hur man tänker... Och så var det kul eftersom det var massa konstverk som var relativt nyframhängda och som jag inte sett förut...

Och så kan jag ju säga att espressobaren på moderna - världens godaste kaffe latte. Ni vet, alltid, eller iallafall alltid nästan, när man köper latte så är de så varma att de inte går att dricka och så ska det ju inte vara...

Nä, nu är det dags att hoppa i en mysdress och kanske se lite på tv. Klockan 17 börjar något satc-marathon...

Puss och kram


Kommentarer
Maria Byström

Åååå, visst är det härligt att vara konstnörd. Jag sällar mig till den skaran också :-)

2009-06-18 @ 18:38:14
URL: http://tinnitussans.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0