Fasiken vad bra jag har det

Jag vet att jag inledde den här dagen med att smsa Dess att jag hatade allt. Men nu sitter jag här och älskar den här dagen och kan inte sluta le pga att jag har det 'så bra. Jag sitter och dricker coca-cola ur mitt Betty Boop-glas som jag 'fyndade' på loppisen på esplanaden i Lund i somras. Bara det glaset gör mig glad. Jag köpte med mig sushi hem. Tänk vilken tur att jag bor i ett singelhushåll så att jag slipper dela med mig. Jag köpte lussebullar. Jag köpte 3st chokladaskar. Jag har det sjukt bra just nu och ska snart mysa i soffan och glo på ett avsnitt av CSI Miami.

Seminariet idag handlade om porträtt.



och det här att runt 1450 och en stund framåt i tiden, målades kvinnorna i profil. Mm, ni vet dygd och en kvinna som blickar tillbaka är ju farlig. Attributen och det abstrakta i porträttkonsten, ni vet -igen, det där med att hon säkerligen inte såg ut så här som ovan, utan var tillsnoffsad och så... Nåja... Jag är ju jättemegamycket feminist, men ibland blir jag så förbenat trött på andra feminister som hela tiden ska göra kvinnor till offer och män till förtryckare. Det är ju samhällsstrukturen det är fel på, inge folk,* och i den så är även män offer. Jo, människan är fasiken patetisk, så där att utan andra människor som bekräftar oss så upphör vi existera... Och vi lägger vår identitet i abstrakta saker istället för saker vi kan råda över. Jaja.

Nu får ni hadet så bra snyggingar. Förresten - eftersom ni är så snygga och coola allihop så; har ni sett den här utlottningen? Jag måste bara, alltså kolla in dessa killars bloggar överhuvudtaget. Man blir ju lite glad, jo jag vet, fördomar om sex drugs and rock n' roll, men för 17 en rockerkille som refererar till Aristoteles och en annan som smyger upp på morgonen och gör iordning frukost till tjejen, samtidigt som han spelar Otis, det ger ju en hopp om mänskligheten. Så in med er och delta i utlottningen om en dejt med dessa guldkorn i vardagen. Jag är ju själv lätt hemligt förälskad i båda två. (Ja, nä, jag tror inte att inlägget jag länkar till är helt och fullt seriöst, så ni behöver inte förklara skoj för mig, men å andra sidan så kanske jag inte heller är helt och hållet allvarlig, även om jag står fast vid att de är guldkorn.)

Puss och kram

*Jag kommer att ångra varje dag, resten av mitt liv nu, att jag hävdat att det inte är något fel på folk.



Kommentarer
Panki

Visst e d härligt att man ibland bara inser hur bra man har det :-)

2009-01-22 @ 19:39:44
URL: http://pancake.webblogg.se/
Marielle

Nu finns svaret på min bildtävling på bloggen :-)

2009-01-22 @ 22:24:58
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
E

Det är helt fantastiskt vad man kan njuta av en sån sak, dricka ur ett glas man gillar:)

2009-01-22 @ 23:54:43
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
dess

de var ju inte så pjåkiga =D

2009-01-23 @ 10:01:23
URL: http://wiowiowioliin.blogg.se/
Barbamorsan

Ja det är det lilla som gör det/livet, gäller ju tyvärr även det som är mindre bra. Ha det gott och kram på dig!

2009-01-23 @ 10:06:52
URL: http://www.barbamorsan.se
Annika

Japp, så är det...det är det som är guldkanterna i livet! Jag älskar när jag får sådan där påminnelser om hur BRA det ändå är!

2009-01-23 @ 13:50:05
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

panki: visst är det och så hypnotiserar man sig själv typ, så att man blir ännu nöjdare...



E: jag myser fortfarande :)



dess: nu vet jag inte om du pratar dina nya skor eller rockerkillar ;)



barbamorsan: nu käkar jag förvisso mediciner, så brorsan hävdar att jag bara är kemiskt glad, men ey, bättre det än inte... men jag skickar massa med kramar till dit!



Annika: men det är så lätt egentligen, att göra sig själv glad, bara man stannar upp och tar sig tid att se sig omkring. Kram

2009-01-23 @ 19:16:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0