På bussen intet nytt

Jag har just fått det trådlösa nätverket som swebuss har i sina bussar, att fungera. Var tydligen tvungen att ändra nån inställning och jag har absolut ingen aning om vad jag pysslar med, men vad är det värsta som kan hända liksom?
Kanske inte världens snabbaste bredband, men småkul ändå. Såg att de även har eluttag... Nu ligger min sladd i bagageutrymmet, så det är som det är med det, kan man säga... Men nu blev jag lite glad. Nu kan jag ju rekommendera Swebuss, man kan ju roa sig hur mycket som helst på resan... Nu hade de nån policy, som jag inte riktigt läste, men jag antog att den gick ut på att man inte får göra olagligheter osv... Om jag hade kortläsaren hade jag kunnat lägga in lite bilder och redigerat under tiden. Kanske lagt ut nåt till försäljning och så, men, men...

Nu är vi i Västerås. Om nån snor min väska så kommer blodet att flyta, som vildvittrorna säger. Min kurslitteratur ligger nämligen i den. Och ja, nästa vecka är tentavecka. Naturligtvis surar jag lite över att jag glömde kompendiet i väskan, men jag kan ju roa mig med att skriva tusen blogginlägg istället....

Förresten, om någon vet någonstans i Sthlm där man kan köpa yes care and clean, så kan ni ju hojta till. Jag mailade, ja, de som har hand om Yes i Sverige, men de ville inte skicka mig två flaskor mot betalning utan de tyckte att jag skulle tjata på affärerna att ta hem diskmedlet istället och det tänker jag inte göra... Men de tipsade om att Coop var ett hetare förslag än Ica... Nåja...

Träffade Ti och hennes små söta barn. Höll på att missa bussen, men med kom jag ju iallafall... Vi tog en fika på Pressbyrån på stationen i Örebro. Kallt och smuligt, men jag tycker om Ti och hennes söta barn, som bara ville hem hela tiden, haha...

Jag fick inte med mig Leilas bok hem, men mina päron kommer upp om nån vecka, för pappa fick bandybiljetter i julklapp, så vi ska gå på bandy. Jag är ju verkligen typen som avskyr sport, men å andra sidan kan det ju vara kul att göra något man aldrig gjort förut och bandy har jag definitivt inte sett live nångång...

Okej, nu kanske jag ska surfa något annat istället för att skriva världens längsta blogginlägg...

Puss och kram





Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hej gumsilumsan och god föortsättning på dig med.

Tack för dina frågor och hoppas din bussresa gått bra! pusspuss!

2009-01-05 @ 21:34:27
URL: http://pyttis.blogg.se/
E

Kom till Lund, här finns allt. Såg sån Yes då jag var och vansinneshandlade på Ica Kvantum;)

2009-01-05 @ 22:55:31
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
leopardia

anna: det var en riktigt lugn bussresa, värre med köerna för att få fatt i studentkortet sen...



E: aaaargh, och den här jäkla stan kallar sig för huvudstad ;)

2009-01-05 @ 22:57:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0