Schlager är också musik

Okej, dags för melodifestivalen igen... Förvisso gillar jag inte Alexander Bard särskilt mycket, men jag gillar BWO, så jag hoppas väl på dem... Jag blir alltid lycklig varje gång jag läser om E.M.D, innan jag inser att jag återigen blandat ihop och att det inte alls är EMF det är frågan om... Suck... Inte riktigt lika roligt med idolfolk som med bandet som gjort världens bästa låt, kanske...




Velvet – ”The Queen”Voila! Velvet gör en Lill Lindfors och tappar kjolen.
Jag har lite svårt att beskriva den här låten. Den är oerhört intetsägande, ni vet melodifestivaltechno utan några ryska prouducenter i bakfickan... Det är dock ett lite kul framträdande med prinsess- och prinskläder och sagoslott... Och rosa. Men nä, jag får ingen relation till den här låten alls.


Rigo & the Topaz sound feat red fox – ”I got you”
AAh, jag är med, Rigo är Rodde från Latin Kings, inte mig emot...
Jag är faktiskt lite torsk på sånt här... Det är lite som Dirty Dancing, eller som Dirty Dancing utan det som sker backstage... Man ska väl egentligen inte, 2009, behöva kommentera att det är coolt med en kvinnlig trummis, men...
Nå, en gissning är att de här INTE kommer att gå vidare...
Snygga kläder, ni vet körtjejer i 60talsoutfit a la Nancy Sinatra.


Molly Sandén – ”Så vill stjärnorna”
"Se på mig, jag står här framför dig
Rör vid mig, låt hjärtat stilla sig"
Det finns risk för att jag går och fyller en tvättmaskin med tvätt nu istället.
Har Ingela Pling Forsman alltid skrivit så här patetiska texter, äller är det bara i år?


E.M.D – ”Baby goodbye”
Okej, jag missade lite i början av det här framträdandet, men det finns stooor risk för att vi har kvällens  vinnare... Jag kan inte ens säga att jag tycker att det är skit, för jag står ut, det gör jag... Poppig pojkband i nån slags filmmusiktappning. Ja, eftersom pojkband har blivit en genre.

Mikael Rickfors – ”Du vinner över mig!”
Jag är bra nyfiken på vad Micke Rickfors gör här. Och jag är bra nyfiken på varför han sjunger en låt av Thomas G:son och inte en egen låt? Är det en gåta bakom allt det här? AAAAHAAA, han har just spelat in en platta, han vill sälja skivor... I see. Mjo, herr Rickfors låter som herr Rickfors alltid gör, om pojkband är en genre så kanske gubbrock oxå kan vara det...  Fasiken vad coolt det är med kvinnor som spelar bas - jag vill oxå spela bas!
"Du vinner över mig - jag är förlorad i dig", på nåt sätt blir det iallafall bättre i gubbrockskostym.

(en parentes: shit, vad det blir varmt att ha datorn i knät...)


Maja Gullstrand – ”Här för mig själv”
Undra hur mycket Thomas G:son håvar in i stimpengar... Lika mycket som Ingela Pling Forsman kanske... Hrm...
Fördelen med jazziga låtar är att man inte behöver rimma och att man kan upprepa sig hur många gånger som helst... Den här texten hade jag kunnat skrivit "jag borde göra nåt bra, kanske städa, kanske gå en promenad, det är så fint väder, jag tar en kopp kaffe, det är för tidigt än, jag mår så bra"... Jajo, det är väl helt okej, men lite lustigt tema för sammanhanget och jag förstår inte dansarnas ryckiga dans alls, men det ska väl vara så...


Sofia – ”Alla”Sofia körde läderlik body, som en riktig superhjältinna.
Grekiska.. Nu har jag ingen aning om vad texten handlar om, men bara för att man gillar Madonna betyder det ju inte att man måååste kliva ut på scen iklädd en fusk-läder-body utanpå tightsen... Pop med folkmusikinfluenser. Jaja...

BWO – ”You are not alone”
Det är alltså bara jag som tycker att Martin är sjukt lik Hugh Grant?? Jag blev lika distraherad förra året, som det här...  Alltså jag har ju redan förhandsvalt BWO, men lite tråkigt med en ballad, när de gör så bra synthpop mellan varven...  Men ja, de här är ju proffs i jämförelse...


Vad som har hänt med DN vet jag inte, men det känns förvirrat när man besöker deras sida. Helt plötsligt känns DN väääldigt blå i sin layout... Men det är inte därför jag bojkottar vad de tycker den här gången, det är för att jag inte hittar det, men så här tycker Saftonbladet. Håll till godo. Eller nu hittade jag även någon form av DN-blogg som innehåller la festivala.




Andra bloggar om: ,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0