Inför oscarsgalan

Jag ligger lite efter, men det gör inget. Det är oväder ute, nästan iallafall, men jag tänkte iallafall dra in till Slussen och kolla Kenny Starfigherutställningen. Förhoppningsvis får jag någon idé till tentan. Vem vet...

Och så ska det ju laddas inför oscarsgalan.

Filmer nominerade i kategorin bästa film är:

The Curious Case of Benjamin Button
Frost/Nixon
Milk
The Reader
Slumdog Millionaire

Regissörer nominerade i kategorin bästa regi är:

David Fincher - För filmen The Curious Case of Benjamin Button
Ron Howard - För filmen Frost/Nixon
Gus Van Sant - För filmen Milk
Stephen Daldry - För filmen The Reader
Danny Boyle - För filmen Slumdog Millionaire


Skådespelare nominerade i kategorin bästa manliga huvudroll är:

Richard Jenkins - För sin roll som Professor Walter Vale i The Visitor
Frank Langella - För sin roll som Richard Nixon i Frost/Nixon
Sean Penn - För sin roll som Harvey Milk i Milk
Brad Pitt - För sin roll som Benjamin Button i The Curious Case of Benjamin Button
Mickey Rourke - För sin roll som Randy Robinson i The Wrestler


Skådespelerskor nominerade i kategorin bästa kvinnliga huvudroll är:

Anne Hathaway - För sin roll som Kym i Rachel Getting Married
Angelina Jolie - För sin roll som Christine Collins i Changeling
Melissa Leo - För sin roll som Ray Eddy i Frozen River
Meryl Streep - För sin roll som Syster Aloysius Beauvier i Doubt
Kate Winslet - För sin roll som Hanna Schmitz i The Reader

Jag har inte sett någon av filmerna, så det känns ju lite så där lönlöst att gissa, men Meryl Streep är ju ändå Meryl Streep...
Jag tror även att Sean Penn slår Brad Pitt, men det vore coolt om Pitt kammade hem en Oscar... Svårt med filmer, men jag gillar Gus van Sant, men jag gissar ändå på Ron Howard...  och att även Frost/Nixon får för bästa film...

Det var det.

Puss och kram


Kommentarer
Annika

Heja Seanie Penn ikväll!! HEJA!!

Vet du, till skams sägande, har jag inte sett en endda nominerad film...

men galan laddar vi för...Vi sitter precis pch planerar vad v iska äta ikväll!!

2009-02-22 @ 15:01:33
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

Annika: har Sean fått nån förut? fick han för 21 gram, eller hur var det? Annars känns det om att många nog tycker att det är dags att han håvar hem en... Här börjar den ju vid tresnåret om jag har fattat det rätt, fast röda mattan är vid tolv eller nåt, så jag vet inte hur bra allt stämmer...

2009-02-22 @ 15:05:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0