Moderna Dalí och Vezzoli

Förra veckan var jag på Moderna Museet och läste lite i deras böcker. Jag hade inte helt och fullt massa tid över för att kolla samlingarna, men jag sprang runt snabbt en liten sväng och såg massor med nytt och så schwoop in på Dalí-Vezzoliutställningen.



Vilken helt makalös utställning Moderna har fått till. Jag blev helt stum.



Utställningen i sig är en slags undersökning av hur dessa konstnärer står i förhållande till massmedia, makt och den kändisfixering, som existerar.



När man ser denna brosch, så tänker iallafall jag lite på popkonsten och det är väl ingen hemlighet att Dalí hade stort inflytande över den.



Och så lite Vezzoli.

Utställningen pågår till den 17e januari och jag ska dit, utan tvekan. Den var vacker i allt.

(bilderna är upphovsrättsskyddade och lånade från Moderna Museets hemsida.)

Puss och kram




Kommentarer
Anna (Sthlm)

Det såg intressant ut! Måste nog ta mig en tur dit!

2009-12-10 @ 22:32:31
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com/
Lil'E

Vezzoli - är det mansansikten hon gråter? Den tavlan var underbar.

2009-12-27 @ 14:12:19
URL: http://baramellandigochmig.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0