Vad hände liksom

Jag har så smått börjat att fejsbooka, som underhållning. Det här har naturligtvis fört med sig en annan hobby of mine - stalking. Eller stalkning, som man kanske skulle säga om det var ett svenskt ord, men ja, enligt vissa blaskor används det ju som ett sådant. Hur som, jag tycker ändå att det är lite harmlöst att skicka vänförfrågningar till folk man inte alls känner bara för att man vill att ett uns av deras aura ska träffa en aldrig så lite... Det jag har märkt är att 1. det finns en inställning som tar bort ens namn från sökmöjligheten. 2. denna inställning hjälper inte mot oss som begåvats med ett enormt tålamod och förutsatt att du har någon vän eller är med i någon grupp. Alla kan hittas. 3. Om man skickar en vänförfrågan till någon vettig person, utan att skicka med ett meddelande så blir den med högsta sannolikhet ignorerad. 4. Om man däremot skriver ett meddelande som kan tyda på att man är en galen stalker så är det ingen som blir rädd eller paranoid utan glatt trycker på 'godkänn'.... Nå, som en del påstår - man har det inte roligare än man gör sig.

Hmm, nu när jag inte fejsbookar så bloggar jag om att fejsbooka. Can anybody hear me!!! I need help!!



Hmm, undra hur lång tid det kommer att ta innan dörrarna för ett behandlingshem för surfberoende slår upp sina dörrar... Och undra hur det ska fungera med all tid man förlorat på detta eländes elände som inte ens gör en det minsta sjösjuk, kommer man att ha tid att åka till behanlingshemmet eller kommer man endast att googla fram lite info om det...

Pust. Puss och kram

ps. ehrrrum, bloggtemat är förresten Tid, den här veckan ds...



Kommentarer
dr. no

Facebook är tarvliga saker,

men människan trivs nu en gång,

likt svinet,

bäst i smutsen.

Inte räds den, som för intet leva,

en snusförnuftig stalker,

den som just läst Metamorfoser

drabbas av språkligt högmod.



- ride 'em on who?



- ride 'em on down!

2009-08-13 @ 09:15:20
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
leopardia

*dr.no: en dikt om facebook? jo, jag tackar jag ;)

2009-08-13 @ 23:12:47
dr. no

Oanade själsliga djup blottas för ett ögonblick! Omständiga ordvändningar tröttar snart! Obefogat användande av utropstecken likaså!

2009-08-14 @ 10:42:08
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0